  • 81. Data: 2011-03-21 09:06:51
    Temat: Re: problem z instalacj? CO - buczenie w grzejnikach
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "Amir" <S...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:im745t$7e1$1@inews.gazeta.pl...

    > tylko 45°C na kotle to ponoć niezdrowo

    Dla kotła, dla instalacji czy dla domowników?
    A podłogówka jaką temperaturą jest u Ciebie zasilana?

  • 82. Data: 2011-03-21 09:50:58
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik jagr napisał:
    > Dla kotła, dla instalacji czy dla domowników?
    > A podłogówka jaką temperaturą jest u Ciebie zasilana?

    Widzę, że teoretyzujesz i usiłujesz nadrobić miną...

    Wyobraź sobie, że kotły stałopalne _powinny_ pracować przy temperaturach
    _powyżej_ 60 stC, bo istnieje coś takiego jak KOROZJA NISKOTEMPERATUROWA.

    Poczytaj sobie trochę, to będziesz wiedział, a potem się udzielaj w
    temacie, bo widzę, że chcesz pokazać, że duuużo wiesz, a okazuje się, że
    jeszcze więcej musisz się douczyć.

    W podtrzymaniu kocioł owszem spala opał, ale... są straty związane z
    ciągiem kominowym oraz z temperaturą rurek obsługujących kocioł, zatem
    energia wytwarzana w procesie podtrzymania spokojnie się tu rozprasza. I
    nie jest to żadna moc minimalna kotła. Po prostu są to wkalkulowane
    straty ciepła.

    Co do podłogówki...

    No cóż... kolejny raz udowodniłeś swą niewiedzę i ignorancję...
    Słyszałeś o czymś takim jak zawory trójdrogowe i czterodrogowe...?

    Proponuję zaprząc do pracy wujka google, albo zwykłą wikipedię, a potem
    dopiero się wypowiadać, bo zażenowany jestem jak czytam te Twoje
    mądrości na temat pracy kotłów stałopalnych...

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 83. Data: 2011-03-21 09:57:34
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik jagr napisał:
    > Dlaczego na kotle nastawiono 60°C?

    Bo taka jest jego normalna temperatura pracy i tego nie zmienisz.

    Z czego to wynika?

    Z faktu, że przy niższych temperaturach wykrapla się ze spalin para
    wodna i doprowadza do korozji - po chłopsku - RDZEWIENIA kotła i po
    kilku latach takiej eksploatacji będzie on się nadawał na złom.

    > Dlaczego akurat tyle?

    Patrz wyżej i przestań już się kompromitować.

    A może trzeba np. 46°C?

    46 może trzeba na grzejniki, ale nigdy nie na kotle, bo go zajeździsz
    !!! zrozum to proszę wreszcie.

    To jest podstawowy parametr
    > pracy i musi być ściśle dostosowany.

    Ten parametr uzyskuje się stosując zawory mieszające - na prawdę doczytaj.

    Nie róbcie sobie żartów.

    To nie są żadne żarty, a zresztą, jak można traktować poważnie takie
    brednie jakie wypisujesz...?

    pozdr
    Robert G

  • 84. Data: 2011-03-21 10:06:29
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > dopiero się wypowiadać, bo zażenowany jestem jak czytam te Twoje mądrości
    > na temat pracy kotłów stałopalnych...

    Cytat z kolegi Jagra:

    "Ogrzewanie, to w końcu też jest jakaś tam dziedzina wiedzy.
    Nie wstyd nie wiedzieć.
    Na tym i innych forach, jeśli czegoś nie wiem, to pytam.
    Jeśli wiem, to wyjaśniam innym.
    Ale nie ma obowiązku czytać."

    Krzysiek

  • 85. Data: 2011-03-21 10:08:13
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "jagr" <j...@W...fm> napisał w wiadomości
    > Dlaczego akurat tyle? A może trzeba np. 46°C?

    Wiesz co? Jak dajesz komus rady aby na kotle ustawił 45stC to moze
    zagwarantuj mu ze mu co kilka lat ten skorodowany kocioł na swój koszt
    wymienisz.

    Krzysiek

  • 86. Data: 2011-03-21 10:18:52
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

> [...]

    > Proponuję zaprząc do pracy wujka google, albo zwykłą wikipedię, a potem
    > dopiero się wypowiadać, bo zażenowany jestem jak czytam te Twoje mądrości

    To co napisałeś, to właśnie teoretyzowanie.
    Tu mamy konkretną sytuację. Kocioł produkuje za dużo energii i trzeba jej
    ilość dostosować do potrzeb.
    Temperatura 60°C już wymusza konkretne warunki pracy dla instalacji. Pytałem
    o temperaturę powrotu, bo to by powiedziało coś o zużywaniu energii przez
    budynek przy konkretnych przepływach wymuszanych przez pompę obiegową. Samo
    dławienie wody przy grzejnikach nic nie da, bo gdzieś się ta energia podziać
    musi. Gdybyśmy mieli warunki ostrej zimy, cała instalacja prawdopodobnie
    pracowałaby wzorowo. Ale w okresie jesieni i wiosny będą problemy. Może
    wyjściem by było dostawić drugi kocioł małej mocy, a ten duży całkowicie
    wyłączać? Niewiele wiemy o instalacji. Sam właściciel wie także niewiele.
    Nie wiemy, w jakich warunkach następuje podmieszanie wody dla podłogówki i
    czy aby mimo wszystko nie dostaje się w obieg woda 60°C? Może to ktoś
    zagwarantować, że tak nie jest?

  • 87. Data: 2011-03-21 10:26:06
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > podmieszanie wody dla podłogówki i czy aby mimo wszystko nie dostaje się w
    > obieg woda 60°C? Może to ktoś zagwarantować, że tak nie jest?

    Co Ty za kombinujesz? Widac że nie masz pojęcia o kotłach na paliwo stałe a
    dalej brniesz.
    Jakiś drugi kocioł dostawiać radzisz0)))).
    Już Tobie pisałem- na kotle ustawia się stał a temeratuirę . 60stC a
    regulacje temeratutry w pomieszczeniach z grzejnikami zapewniaja głowice na
    grzejnikach.

    Krzysiek

  • 88. Data: 2011-03-21 10:32:46
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik jagr napisał:
    > To co napisałeś, to właśnie teoretyzowanie.

    Wiesz co...
    Ja wysiadam przy tych Twoich wynurzeniach.

    Wyobraź sobie, że właśnie takim kotłem ogrzewam dom i dokładnie zdążyłem
    już sobie przeanalizować wszystkie za i przeciw. I... tak właśnie u mnie
    instalacja pracuje - na kotle temperatury od 63 do 68 stC zadane, a w
    praktyce wahają się między 55, a 80, bo to zależy od konkretnego odbioru
    ciepła.

    Jak użytkujesz kocioł stałopalny i ustawiasz na nim temperatury rzędu 45
    - 55 stC, to gratuluję doradcy, którego posłuchałeś.

    Nie radź jednak innym takiego postępowania, bo ktoś Cię posłucha i
    wyrządzisz sporo szkód.

    Pozwolę sobie przestrzec przed słuchaniem tego typu rad - kocioł na 46
    stC - każdego czytającego tę grupę !!!

    Obojętnie jak działa instalacja, nie wolno ustawiać niższych temperatur
    na kotle i to jest żelazna zasada !!!

    Jak komuś za ciepło, to niech wstawi sobie zawór 4d, albo odseparuje
    obiegi i sprawa będzie załatwiona.

    Temperatury w domu nie reguluje się temperaturą zadaną na kotle - to nie
    kociol gazowy !!!.

    Rozumiesz już...?

    pozdr
    Robert G.

  • 89. Data: 2011-03-21 10:41:39
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Kocioł stawia się dla celów ogrzewania, a nie odwrotnie (nie buduje się domu
    czy ogrzewania dla kotła).
    To nie kocioł jest tu podmiotem. Jeśli się taki nie nadaje, to się go nie
    stawia. Dlatego właśnie powinien być projekt, a nie zdanie pana Kazia. W
    projekcie wszystko się przelicza, dobiera i optymalizuje.
    Nawet, jeśli tak jest, że taki kocioł z pewnych względów musi być użyty (bo
    ktoś np. dostał go za darmo), wtedy projektant tak dopasowuje elementy
    instalacji, aby wszystko chodziło, i to chodziło dobrze.
    Decyzja, czy ma być układ otwarty czy zamknięty (z wymiennikiem), a może
    zastosowanie zbiornika buforowego, musi być poprzedzona obliczeniami.
    Widzę, że cały czas trzymacie stronę "fachofców". "Panie, 20 lat robie to
    wiem. Nikt mi nie podskoczy."
    Kiedyś był kocioł i kilka grzejników. Grawitacyjnie. Aby tylko były duże
    przekroje i spadki, wtedy ładnie chodziło. Później doszły pompy i przekroje
    się zmniejszyły, następnie dodano podłogówkę, jakieś podmieszania, przy
    grzejnikach zawory automatyczne; nawet regulatory pogodowe. I tu już pan
    Kazio z wasser-wagą nie wystarczy.

  • 90. Data: 2011-03-21 10:47:46
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > podmieszania, przy grzejnikach zawory automatyczne; nawet regulatory
    > pogodowe. I tu już pan Kazio z wasser-wagą nie wystarczy.

    Prosze Ciebie przestań brnąc już dalej. Bo co post to coraz więcej głupot
    piszesz

    Krzysiek