  • 21. Data: 2011-03-17 16:52:09
    Temat: Re: problem z instalacją CO - buczenie w grzejnikach
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Amir wrote:

    > Jak zakręce grzejniki całkowice na piętrze, następnie po kilku dniach
    > odkręce
    > to czasami częśc grzejniak jest zimna (Zapowietrzona)
    >
    > Czy to faktycznie normalne, poprzez wytwarzanie się podciśnienia?
    > tak stwierdził instalator CO.
    > Dom na poddasze bardzo dobrze ocieplne obecnie nie ma potrzeby
    > włączac po prostu
    > grzejników na piętrze (poddaszu)

    niestety ale układ otwarty zrobiony w technologii cienkich rur lubi się
    zapowietrzać w strefie która jest blisko naczynia wzbiorczego (piętro).
    Układy otwarty najlepiej sie sprawdzały w starych systemach grawitacyjnych.

    Robienie współczesnej instalacji w systemie otwartym nie jest najbardziej
    mądrym rozwiązaniem, u mojego jednego klienta wszystkie grzejniki chodziły
    OK za wyjątkiem wysokiego grzejnika łązienkowego kóry sie notorycznie
    zapowietrzał od góry.

  • 22. Data: 2011-03-17 16:53:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Amir wrote:

    > raczej nie, bo juz grzeją wszystkie grzejniki, i sprawdzałem którędy
    > napływa ciepła woda
    > jest wszystko już dobrze podłączone

    > wrażenie mam takie, ze po prostu z dużą szybkością i ciśnieniem leci w
    > grzejniach woda
    > a moze jak wcześniej kiki napisał , za dużo kątów prostych

    faktem jest że rozsądni instalatorzy w miedzi stosują raczej łuki a nie
    kolanka :)

  • 23. Data: 2011-03-17 17:26:03
    Temat: Re: problem z instalacj? CO - buczenie w grzejnikach
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Amir wrote:
    > im mnije grzejników otwartych tym bardziej buczy, z tym ze nabardziej
    > buczy grzejnik zawsze blizejkotła
    > na podłogówce buczenie zaczyna sie jak na termostacie dam powyzej 3ki
    > najgłośniej jest przy kotle

    to ewidentnie wskazuej na zaduży prędkość czynnika grzewczego... czyli za
    duża pompa :)

  • 24. Data: 2011-03-17 18:40:41
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-03-2011 o 16:16:13 Adams <n...@n...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Amir" <S...@g...pl> napisa? w wiadomooeci
    >
    > Witam.

    > Jesli da Pan pompe na powrot to spokojnie mozna
    > wylaczyc te od podlogowki, wtedy bedzie cisza.
    Kolego, jeżeli nie masz pojęcia o czym piszesz to nie pisz bzdur,
    pompa czy na zasilaniu czy na powrocie pieca hydraulicznie działa tak samo.

    Poza tym jak już Marek napisał jak wyłączy pompy od podłogówek to mu
    przestaną
    działać.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 25. Data: 2011-03-17 19:46:48
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    mPoza tym jak już Marek napisał jak wyłączy pompy od podłogówek to mu
    przestaną
    działać.

    Po odłączeniu pomp podlogowki zostawilem sama pompe przy kotle i rotametry
    zamarly, czyli brak ruchu

    zrobiłem testy i sama podłogówka bez pompy przy kotle chodzi cicho
    w miare cicho, bo delikatnie slychac ale to praca samej pompki
    wiec pewnie tak ma byc,

    nastepnie

    wyłączyłem pompki podłogówki, włączyłem pompę przy kotle, odkręciłem
    wszystkie grzejniki
    i poziom hałasu jest znikomy. ale z zakręcaniem kazdergo grzejnika narasta
    i tak juz przy 3 grzejnikach jest nieznośny.

    pompa to UPS 25-60 180
    Max 1MPa

    może faktycznie za mocna jest?
    jaką macie propozycję?

    dac ją pompe na powrot i moze dac jakas o mniejszej mocy, z mniejszym słupem
    podnoszenia?
    tylko jaką?
    a te nowe pompy drozsze grundfosa klasa A++ sa bardzej ciche i oszczedne?
    warto doplacic/?

    pozdrawiam
    AT

  • 26. Data: 2011-03-17 21:35:02
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Amir" <S...@g...pl> wrote in message

    > wrażenie mam takie, ze po prostu z dużą szybkością i ciśnieniem leci w
    > grzejniach woda
    > a moze jak wcześniej kiki napisał , za dużo kątów prostych

    Mnie też wyje w jednym pokoju na dole, nie jesteś sam :-) I jakoś kermi x2
    są bardziej ciepłe od tyłu. Słów brak.

  • 27. Data: 2011-03-17 21:37:12
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    > faktem jest że rozsądni instalatorzy w miedzi stosują raczej łuki a nie
    > kolanka :)

    Dokładnie. kawitacja może się gdzieś robić. Jak następuje raptowny spadek
    ciśnienia to taki jest efekt. Trzeba obsłuchać i rozkuć te kilka płytek jak
    masz zapasowe.

  • 28. Data: 2011-03-17 21:39:20
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    > to ewidentnie wskazuej na zaduży prędkość czynnika grzewczego... czyli za
    > duża pompa :)

    Może za duża pompa do jakiegoś zakamarka rurek. Jak zmniejszy to będzie miał
    niewydajny system

  • 29. Data: 2011-03-17 21:40:12
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "jagr" <j...@W...fm> wrote in message
    > Użytkownik "Amir" <S...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Dziwne, że taka duża robota jest wykonywana bez projektu, albo choćby
    > szkicu.

    Weź przestań, jak byś nie znał wykonawców :-)

  • 30. Data: 2011-03-17 21:43:25
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

> [...]
    > mądrym rozwiązaniem, u mojego jednego klienta wszystkie grzejniki chodziły
    > OK za wyjątkiem wysokiego grzejnika łązienkowego kóry sie notorycznie

    Tylko to zapowietrzanie to może być zwykła korozja, a nie zapowietrzanie.
    Ci co mają styk stali z miedzią albo aluminium z miedzią znają sprawę.
    Najpierw wykonawcy mówią, że woda ma powietrze, a później nie odbierają
    telefonów :-)