  • 51. Data: 2011-03-18 10:30:51
    Temat: Re: problem z instalacją CO - buczenie w grzejnikach
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-03-2011 o 22:35:02 kiki <k...@t...fel> napisał(a):

    > "Amir" <S...@g...pl> wrote in message

    > Mnie też wyje w jednym pokoju na dole, nie jesteś sam :-) I jakoś kermi
    > x2 są bardziej ciepłe od tyłu. Słów brak.
    Kiki powiedz co masz dobrze zrobione :) bo jak widzę to instgalacja
    też nie jest optymalna :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 52. Data: 2011-03-18 10:37:22
    Temat: Re: problem z instalacj? CO - buczenie w grzejnikach
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-03-2011 o 20:46:48 amir <a...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    >

    > Po odłączeniu pomp podlogowki zostawilem sama pompe przy kotle i
    > rotametry zamarly, czyli brak ruchu
    >

    > zrobiłem testy i sama podłogówka bez pompy przy kotle chodzi cicho
    > w miare cicho, bo delikatnie slychac ale to praca samej pompki
    > wiec pewnie tak ma byc,
    >

    > nastepnie
    >
    > wyłączyłem pompki podłogówki, włączyłem pompę przy kotle, odkręciłem
    > wszystkie grzejniki
    > i poziom hałasu jest znikomy. ale z zakręcaniem kazdergo grzejnika
    > narasta
    > i tak juz przy 3 grzejnikach jest nieznośny.

    Niech ci hydraulik doda zawór równoważący, taniej cię wyjdzie od nowej
    pompki, zawór taki sie otwiera jak się grzejniki zamkną i nie dopuszcza do
    zadławienbia pompy, daje się trójnik za pompą i na odnoge zawór i drugi
    koniec
    na powrót, robi się wtedy mały obieg przez zawór.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 53. Data: 2011-03-18 10:45:33
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

[...]

    Co pomysł, to rewelka.
    Tak to możnaby robić, gdyby z zewnątrz dopływała woda gorąca o parametrach
    niezależnych od naszej woli.
    We własnym budynku, w którym mam własne źródło ciepła w ten sposób się nie
    postępuje.
    W tym przypadku nie stosujemy regulacji ilościowej a jakościową.
    Regulacja polega na OGRANICZANIU mocy chwilowej NA KOTLE, a nie na zamykaniu
    grzejników!!!

  • 54. Data: 2011-03-18 10:49:16
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

    > Nie wiem, co sam bym zrobił. Ja bym chyba u siebie dobrał duuużo mniejszą
    > pompkę zwykłą o stałym przepływie (na powrocie) i starał się wyregulować
    > rozpływ na grzejniki tak, żeby wszystko w miarę grzało. Prawie wszystko
    > masz zdublowane podłogówką, grzejniki mogą być tylko użyte do dogrzewania.
    > Bardziej bym się skupił na mocy chwilowej kotła. Żeby dostosować moc do
    > potrzeb. Wtedy skręcanie zaworów na grzejnikach będzie zbędne lub tylko w
    > drodze wyjątku.

    Pisząc o mocy kotła, masz na myśli sterowanie temperaturą wody na kotle?
    moze się mylę, ale chyba tylko to może mieć wpływ na terowanie mocą kotła?

    Jak mam poskrecane większosc grzejników, podłogówka na minimum na
    termostacie
    to mam w miare przyjemną temp ok 21,5stopnia

    ale buczy, jak odkręce za dużo grzejników, aby nie buczało, to robi się po
    prostu za gorąco

    temp na kotle trzymam 60, moze ewentualnie obniżenie temp do 50 stopni, i
    odkręcenie bardziej
    grzejników, + oczywiście zasstosowanie pompki 40stki rozwiąze problem?

    pozdrawiam

  • 55. Data: 2011-03-18 10:52:39
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

[...]

    dzięki za informację, przekaże mu to, chyba nawet w jednej z rozów, coś
    wspominał
    o takim zaworze

    pozdrawiam

  • 56. Data: 2011-03-18 11:00:45
    Od: "jagr" <j...@W...fm>

    Użytkownik "Amir" <S...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odkręcenie bardziej
    > grzejników, + oczywiście zasstosowanie pompki 40stki rozwiąze problem?

    Tu kluczem jest ENERGIA wyprodukowana przez kocioł, a nie temperatura, która
    jest zależna od różnych czynników. Energia raz wyprodukowana musi gdzieś się
    rozejść (przez przegrody zewnętrzne na przykład). Energia nie zniknie, nie
    unicestwi się.
    Trzeba zmniejszyć ilość spalanego paliwa na godzinę, wtedy spadnie moc. I
    będzie dobrze.

  • 57. Data: 2011-03-18 12:33:38
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message
    Dnia 17-03-2011 o 22:35:02 kiki <k...@t...fel> napisał(a):

    > Kiki powiedz co masz dobrze zrobione :) bo jak widzę to instgalacja
    > też nie jest optymalna :)

    Mało co :-)

  • 58. Data: 2011-03-18 12:35:23
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "jagr" <j...@W...fm> wrote in message

    > Może i byłaby dobra. Do profesjonalnych zastosowań bierze się sprawdzoną
    > firmę Grundfos,

    Mnie to wygląda na bełkot marketingowy :-)

  • 59. Data: 2011-03-18 12:45:54
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

> [...]
    > W tym przypadku nie stosujemy regulacji ilościowej a jakościową.
    > Regulacja polega na OGRANICZANIU mocy chwilowej NA KOTLE, a nie na

    czyli podsumowując
    najlepsze rozwiązanie
    to pompa elektroniczna z falownikiem?
    ale ta kosztuje ponad 1000zł z serii magna

    (to pewnie rozwiąze problem bo po prostu ją skręcę)

    czy może tansza wystarczy :
    http://allegro.pl/grundfos-alpha-2-energooszczedna-p
    ompa-c-o-25-40-i1497238751.html

    albo
    zamontować pompę z tej serii co posiadam tylko o mniejszej wydajnosci 40tkę?

    PS instalator moze wymienic mi za dopłatą, więc z pompą nie zostanę zbędną
    tylko jaką opcję proponujecie wybrac?
    pozdrawiam

  • 60. Data: 2011-03-18 12:51:43
    Od: "Amir" <S...@g...pl>

> [...]
    > nie unicestwi się.
    > Trzeba zmniejszyć ilość spalanego paliwa na godzinę, wtedy spadnie moc. I

    to juz raczej do minimum mam paliwo, tak mi sie wydaje przynajmniej

    Mam ustawione
    aby, co 5 cykli podmuchu, które są co 11min podał paliwo

    czyli co 55min podaje paliwo,
    jeszcze może cos by się udało ukręcić
    ale nie chcę żony z dzieckiem zostawiać samej i ryzykować, że zgaśnie :)

    jak były mrozy to miałem 4 cykle co 9min

    sterownik to
    http://www.papa-wroc.pl/oferta.php
    tango ten ostatni

    pozdrawiam