  • 1. Data: 2009-04-14 18:11:48
    Temat: problem z izolacja ("ociepleniem") dachu
    Od: gREG <G...@g...com>

    Witam serdecznie.
    Mam stary dom (50 lat). Jest strych i nad nim "dach", plaski (moze
    delikatne kopertowe nachylenia..ale baaardzo delikatne) wykonany z
    desek. Same deski + papa.
    Dokladniej sa krokwie (plasko) a na nich ulozone deski a na nich
    bezposrednio papa (nie wiem ile warstw). Dawno nie kladziono nowej
    warstwy.
    W lecie goraco a zima zimno jak smok.
    Jako, ze bede izolowal elewacje postanowilem cos zrobic rowniez z
    dachem. Fachowiec od elewacji (podobno dobry) doradzil mi na ten dach
    polozyc styropian (z warstwa papy-doczytalem, ze to papa podkladowa) i
    na to kolejna 5mm papa. Beda oczywiscie nowe rynny i oblachowanie
    krawedzi tego dachu ale to juz poza tematem raczej.
    I moje pytanie: czy taka technologia jest OK - styropian z papa
    podkladowa polozony na stara pape plus nowa papa na wierzch.
    Wstepnie sie zgodzilem, ale potam zaczalem czytac w necie i juz sam
    nie wiem.
    Co o tym sadzicie?
    Pozdrawiam
    Greg

  • 2. Data: 2009-04-14 19:20:26
    Temat: Re: problem z izolacja ("ociepleniem") dachu
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    Skladniki siedzace w starej papie na pewo rozpuszcza styropian. Nie
    wiem jak obecne papy, moze znajdzie sie neutralna dla styro. Tak wiec
    na wierzch dachu na pewno nie.
    Jesli koniecznie chcesz ocieplic strych to najlepiej upchnac welne
    miedzy krokwiami. Oczywiscie miedzy welna i dachem trzeba dac folie, a
    miedzy welna i folia szczeline ok 3 cm.

    Pzdr
    Adam

  • 3. Data: 2009-04-14 19:41:28
    Od: Greg <G...@g...com>

    On 14 Kwi, 21:20, "adam" <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Jesli koniecznie chcesz ocieplic strych to najlepiej upchnac welne
    > miedzy krokwiami. Oczywiscie miedzy welna i dachem trzeba dac folie, a

    Czytalem, ze taka stara papa jak moja nie posiad juz skladnikow
    toksycznych dla styropianu.
    Poza tym jak zostawie szczeline pmiedzy welna a dachem to mi zostanie
    4 cm na welne (takie cienkie krokwie). Wiecej nie moge dac, bo
    zyczenie mam chodzic po strychu wyprostowany :)

    Pozdrawiam
    Greg

  • 4. Data: 2009-04-14 21:11:47
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    Greg napisał(a):

    > Czytalem, ze taka stara papa jak moja nie posiad juz skladnikow
    > toksycznych dla styropianu.

    Tez mi sie tak zdaje. Kilka lat temu w firmie, w ktorej pracuje, taka
    wlasnie technologia poprawiano stropodachy kryte papa jakies 20 lat
    wczesniej. Jakos nie widac, zeby sie cokolwiek z tymi naprawianymi
    dachami dzialo. Gwoli scislosci - mamy codzienny wglad na dachy :)

    > Poza tym jak zostawie szczeline pmiedzy welna a dachem to mi zostanie
    > 4 cm na welne (takie cienkie krokwie). Wiecej nie moge dac, bo
    > zyczenie mam chodzic po strychu wyprostowany :)

    I slusznie - o ile jestem zwolennikiem ocieplania welna pomiedzy
    krokwiami, to w tym przypadku wolalbym zastosowac wybrana przez ciebie
    technologie. Na wszelki wypadek, dmuchajac na zimne, dalbym na stara
    pape warstwe folii jakiejs budowlanej i juz.

  • 5. Data: 2009-04-15 20:26:50
    Od: "byku" <m...@n...pl>

    > miedzy krokwiami. Oczywiscie miedzy welna i dachem trzeba dac folie, a
    > miedzy welna i folia szczeline ok 3 cm.

    podłącze się pod ten wątek z pytaniem - ja chcę wełną docieplić ściany na 1
    piętrze domu (spadzisty tach tworzy taki jakby korytarz za ścianami i ja
    chce wejść w ten korytarz między dachem a ścianą i chciałem tam po prostu
    przybić gwoździkami wełnę.
    O co chodzi z tą folią i z tą szczeliną? Czy przy ociepleniu ścian też
    trzeba coś dać?
    Może w ogóle profile przykręcić do ścian, między profile wełne i na to
    karton gips?