  • 11. Data: 2009-05-26 11:46:25
    Temat: Re: problem z proszkiem o prania
    Od: "JBP" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Rylen" <r...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:gvgin4$ior$2@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Oczywiście ! Dla mnie zawsze liczą się konkrety.
    > A przy okazji innym (czytającym) też się przyda taka
    > informacja.

    Akurat dzisiaj w porannej TVN była rozmowa na temat proszków do prania, w
    której uczestniczył pan ze Świata Konsumenta. Brał udział w międzynarodowych
    testach proszków sprzedawanych w Polsce, Niemczech i innych krajach
    europejskich.
    Znany proszek na "P" (jak go nazwał - te i inne szczegóły na ich stronie w
    necie) jest lepszy w Niemczech, ale... sprzedawany w _małych_ opakowaniach i
    określony na opakowaniu jako _koncentrat_. Do dużych opakowan dodają nawet u
    nich więcej objętościowych wypełniaczy, co powoduje osłabienie koncentratu i
    pewne pogorszenie walorów uzytkowych.
    Proszek na "A" jest nieco lepszy na rynku polskim niż niemieckim (nie
    wyjaśnił dlaczego).
    Ogólnie - skutkiem badań rynków zbytu producenci kierują do Polski proszki
    łatwiej usuwające plamy i lepiej dopierające brud. Ponadto u nas zwykło się
    przekraczać zalecane dawki (co zachęca sprzedawców do dosypywania
    wypełniaczy). W Niemczech gospodynie są oszczędniejsze i ponoć wolą proszki
    łagodniej piorące, zmiękczające wyroby, utrwalające kolory. Stąd po praniu w
    "naszych" środkach o tej samej nazwie tkaniny są czyściejsze, ale
    poszarzałe, a po "ich" proszkach pozostają żywe barwy.

    JBP

  • 12. Data: 2009-05-26 12:36:18
    Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl>

    Rylen pisze:
    > No nie wiem czy to odpowiednia grupa...
    > Ostatnio żona kupiła jakiś proszek
    > do prania w markecie w "promocyjnej" cenie
    > no i okazuje się że trzeba go sypać dużo więcej
    > niż innego. Zdarza się już to nie pierwszy raz
    > że "wydajność" proszków jest nieporównywalna.
    > Jak sobie radzicie z zakupem proszków ?
    > Słyszałem że niektórzy przywożą z Niemiec
    > (Ja niestety "Ściana Wschodnia" i do granicy
    > to już wielka wyprawa.)Podobno na Allegro
    > można też kupić dobry proszek. Ale nigdy nie
    > próbowałem.
    > Czy znacie jakieś sposoby aby "uniknąć" takich
> [...]

    ja tam żelem persilem albo arielem piore
    obecnie kupuje go w polsce, na poczatku z niemiec (allegro) bo byl tanszy

    tabletki do zmywarki tez z allegro z niemiec, bo za 140 tabletek z
    przesylka place tyle, co w sklepie za ~40

  • 13. Data: 2009-05-26 13:41:56
    Od: "GAL" <z...@g...pl>

    > Czy znacie jakieś sposoby aby "uniknąć" takich
    > złych zakupów

    prałem już wszystkim, od proszków z niemiec po nasze markowe, obecnie
    biedronkowy REX spisuje się znakomicie, po arielowym rodzimym miałem
    wysypkę, niemieckie dobre ale drogie

    polecam rex z biedronki (ale tylko rex nie ten drugi tani)

  • 14. Data: 2009-05-26 17:35:09
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Tue, 26 May 2009 12:50:11 +0200, "charwel \(Oo\)==:::"
    <c...@p...onet.pl> wklepał(-a):

    >Ja chemię gospodarczą kupuję od człowieka, który przywozi ją z Niemiec.
    >Mojej rodziny i moim zdaniem lepsze od tych sprzedawanych u nas.
    >Proszki są wydajne, bardzo ładnie pachną i nie są droższe.

    A jak sprawdzasz tą wydajność, hmm? Bo ja tam sypie proszek kupowany u nas i
    jakoś nigdy nie mam problemów, że coś jest niedoprane.

    Może jak ktoś ma małe dzieci, które ubabrają coś w ziemi, błocie, oleju*
    [*niepotrzebne skreślić], to może wtedy coś jest na rzeczy.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 15. Data: 2009-05-26 22:32:50
    Od: "charwel \(Oo\)==:::" <c...@p...onet.pl>

    > Oczywiście ! Dla mnie zawsze liczą się konkrety.
    > A przy okazji innym (czytającym) też się przyda taka
    > informacja.
    > Rylen

    Witam
    Tutaj namiar na sprzedającego
    http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3301933
    Pozdrawiam
    charwel:)

  • 16. Data: 2009-05-26 22:35:32
    Od: "charwel \(Oo\)==:::" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Może jak ktoś ma małe dzieci, które ubabrają coś w ziemi, błocie, oleju*
    > [*niepotrzebne skreślić], to może wtedy coś jest na rzeczy.

    A może i masz racje?
    Zawsze kupuję wielkie pudła i sypię tyle proszku ile jest zalecane.
    A jako, ze te pudła są wielkie, to wystarcza mi na pół roku i więcej i
    pewnie stąd moje przekonanie o ich wydajności.
    No ale pachną ładnie :)

    Pozdrawiam
    charwel:)

  • 17. Data: 2009-05-26 23:43:34
    Od: Rylen <r...@m...pl>

    charwel (Oo)==::: pisze:

    > Witam
    > Tutaj namiar na sprzedającego
    > http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3301933
    > Pozdrawiam
    > charwel:)

    Dzięki!
    Rylen

  • 18. Data: 2009-05-27 10:11:27
    Od: Grzexs <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl>

    > A macie u siebie sklepy Lidl i chemię gospodarczą pod marką W5?

    A to jest godne polecenia, czy wręcz przeciwnie?

    Generalnie na dzikim wschodzie Lidle bywają...

    --
    Grzexs

  • 19. Data: 2009-05-29 08:41:24
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Rylen wrote:

    > Czy znacie jakieś sposoby aby "uniknąć" takich
    > złych zakupów

    Znamy. Trzeba wypośrodkować pomiędzy ceną i jakością. Taniego proszku nie
    warto kupować, bo potem można mieć problem z pralką (twarda woda, plus mydło
    i wiadomo). Ja poluję na Biedronkowe promocje - mają Persil i Vizir w cenie
    6-7 zł/kg, i czasem doklejają jakiegoś bonusa.
    Justyna