  • 1. Data: 2012-01-03 13:04:15
    Temat: problem z zapachem w łazience
    Od: klamaj <k...@o...pl>

    Witam,
    mam nowo wykonaną instalację odpływową w łazience. Do pionu spustowego
    podpiołem wanne toalete oraz umywalkę. Pojawił się od tego czasu
    nieprzyjemny zapach. Chciałbym zaznaczyć że jest to kamienica z lat
    20. Więc prawdopodobnie są problemy z wentylacją pionów.
    Problem mój polega na tym, iż z śmierdzi z wanny z syfonu takiego :
    http://mcalpine.pl/site/node/2480.
    Chodziło mi wybierając zeby można było czyścić z góry, wyjmując korek
    klik-klak.
    Umywalki i toalety nie śmierdzi bo mają klasyczne syfony.
    Czy można jakoś temu zaradzić? Narazie po skorzystaniu z wanny zamykam
    ją tym korkiem, ale nie moge zamknąć przelewu. Czy są jakieś proste
    sposoby na to?
    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 2. Data: 2012-01-03 13:32:17
    Temat: Re: problem z zapachem w łazience
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 3 Sty, 14:04, klamaj <k...@o...pl> wrote:

    > Problem mój polega na tym, iż z śmierdzi z wanny z syfonu takiego
    :http://mcalpine.pl/site/node/2480.

    Ale smierdzi odrazu jak spuscisz wode z wanny, czy np. dopiero jak
    spuscisz kibelek? Bo jak spuszczasz kibelek a nie ma odpowietrzenia to
    pewnie wysysa Ci cala wode z tego syfonu (bo zapewne jest maly i
    stawia najmniejszy opor). Jedyne mozliwe rozwiazanie - na rure od gory
    zalozyc automatyczny napowietrznik ktory otwiera sie z
    podcisnieniem :) Innej opcji nie ma (no zakladanie korka jak robisz
    teraz). Fizyki nie przeskoczysz :) Woda z kibelka splywajac - tworzy
    szczelny korek i od gory tworzy sie podcisnienie ktore bedzie wysysac
    wode z najblizszego / najmniej opornego syfonu.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2012-01-03 14:38:07
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    n.googlegroups.com...
    Fizyki nie przeskoczysz :) Woda z kibelka splywajac - tworzy
    szczelny korek i od gory tworzy sie podcisnienie ktore bedzie wysysac
    wode z najblizszego / najmniej opornego syfonu.
    pozdr.

    no i po to jest odpowietrzenie pionu - może najpierw należałoby je udrożnić.
    Być może masz po prostu źle wykonaną instalację kanalizacyjną, np wszystkie
    odpływy podpięte kolejno do jednej gałązki włączonej dodatkowo w odpływ z wc
    a nie do pionu.
    Jeżeli kanalizację robił ci np kafelkarz a nie instalator to wiele rzeczy
    możesz tam mieć zrobionych nie tak jak należy

  • 4. Data: 2012-01-04 10:01:32
    Od: J_K_K <j...@i...fm>

    W dniu 2012-01-03 14:04, klamaj pisze:
    > http://mcalpine.pl/site/node/2480.

    Moim zdaniem powinieneś dołożyć "normalny" syfon,
    gdze będzie zostawała woda, blokując zapachy
    (jak masz miejsce, to rura karbowana,
    jak nie, to jakiś płaski, brodzikowy, itp.)

    W tym zestawie IMHO układu syfonu nie ma.

    --
    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2012-01-04 10:55:59
    Od: klamaj <k...@o...pl>

    Witam,
    dzięki za odpowiedzi. Instalacje robił kafelkarz :-( niestety i to do
    tego okazuje sie, że bardzo średni.
    Mam wrażenie, że wielu fachowców od ścian, płytek, parkietów słabo się
    zna swojej pracy.
    Co do odpowietrzenia muszę zgłosić, może ją sprawdzą.
    Natomiast mam pytanie czy mógłbym zrobić w przelewie wanny syfonik
    taki jak do pralki (z kulką). Podłączenie od dołu tego syfonika
    natomiast odpływ od boku.
    Plus zawsze zamykanie korka od wanny. Tak że by nic nie wydostawało
    się z rur.
    Dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 6. Data: 2012-01-04 13:50:45
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "klamaj" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    t.googlegroups.com...

    dzięki za odpowiedzi. Instalacje robił kafelkarz :-( niestety i to do
    tego okazuje sie, że bardzo średni.
    Mam wrażenie, że wielu fachowców od ścian, płytek, parkietów słabo się
    zna swojej pracy.

    ich problem polega na tym że wydaje im się że znają się na wszystkim a wbrew
    pozorom wykonanie kanalizacji nie jest aż tak banalne jakby się to mogło
    wydawać

    Co do odpowietrzenia muszę zgłosić, może ją sprawdzą.
    Natomiast mam pytanie czy mógłbym zrobić w przelewie wanny syfonik
    taki jak do pralki (z kulką).

    z kulką nie bo do jej otwarcia potrzebne jest ciśnienie które pokonuje siłę
    sprężyny dociskającej kulkę i takie ciśnienie daje pompa pralki. Możesz dać
    za to syfon jakikolwiek, nawet w postaci wygiętego w nierówne "U" peszla
    łączącego przelew z syfonem dolnym. Wystarczy że będzie tam woda i ona
    będzie blokować przedostawanie się gazów.

    sprawdź też czy np bezpośrednio za syfonem odpływowym nie dałoby się zrobić
    jeszcze jednego syfonu, nalepiej płytkiego wykonanego z 4 kolanek 45 lub 30
    stopniowych. Wanna to duży zasobnik wody, która gdy jest spuszczana, jest
    czysta i ciepła. nie powinno dochodzić do zatkań lub zamulania, a nawet
    jeżeli, to są krety....

  • 7. Data: 2012-01-04 15:51:56
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > W tym zestawie IMHO uk adu syfonu nie ma.

    jest...:-) fakt, że o małej objętości i łatwo może go zassać, ale
    jest...
    rozwiązaniem jest zawór napowietrzający, czyli za tym syfonem dajesz
    gdzieś trójnik i zakładasz coś takiego:
    http://www.sklepkati.pl/p82988,mcalpine-zawor-napowi
    etrzajacy-kanalizacyjny-vp-15f-5510.html?utm_source=
    nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2012-01&utm_co
    ntent=82988#nclid=172fe7ba04e81f667addd85785470563
    oczywiście na kawałku pionowej rurki, żeby był wyżej, bo przy pełnej
    wannie może przelewać się woda... takie coś możesz ukryć za obudową
    wanny
    ewentualnie taki zawór gdzieś przy kibelku, który zasysa inne
    syfony...
    minus, że te zawory czasem popuszczają i śmierdzi...
    ale wszystko będzie jak trzeba, gdy udrożnisz centralne odpowietrzenie
    pionu

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2012-01-08 11:53:12
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    I będzie się tam zbierał syf, grzyb i pleśń.
    A później w skórę i do płuc.

    -----