  • 1. Data: 2016-11-05 18:11:22
    Temat: profesjonalna zmywarka
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Byliśmy z żoną w hurtowni gastronomicznej kupić parę talerzy.
    Żona wzieła katalog i znalazła takie coś:
    Zmywarka do naczyń
    Długość cyklu mycia 3 minuty!!!!
    Zużycie wody 2.8 litra
    Moc 6,6 KW
    Napięcie 400V
    Cena od 6000 zł w góre
    Srodek do zmywarki 122 zł/10 litrów.

    Wiem że to sprzęt prawie profi.
    Że cena zabija, zresztą moja zmywarka jeszcze działa.
    Potrzeba 3 fazy (mam)

    Ale te 3 minuty mycia garnków to aż żonie świecą się oczy.

    Jakieś inne minusy poza ceną przychodzą wam do głowy?

  • 2. Data: 2016-11-05 18:23:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Trzy minuty to dla talerzy w knajpie, sa w ciaglej rotacji i nie przysycha do nich
    zarcie. W profesjonalnych jest funkcja wyparzania woda o temperaturze kilka stopni
    nizszej niz temperatura wrzenia. W dobrych przemyslowych zmywarkach pompa ma w
    okolicach kilowata mocy i wydatek powyzej 400 litrow na minute przy cisnieniu powyzej
    jednej atmosfery. Taka zmywarka jest w stananie umyc ok 800-1000 talerzy na godzine.

  • 3. Data: 2016-11-05 18:56:19
    Temat: Re: profesjonalna zmywarka
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-11-05 o 18:11, Bolko pisze:
    > Ale te 3 minuty mycia garnków to aż żonie świecą się oczy.

    Ręcznie umyje jeszcze szybciej...

    --
    MN

  • 4. Data: 2016-11-05 21:31:27
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu sobota, 5 listopada 2016 18:23:33 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    jednej atmosfery. Taka zmywarka jest w stananie umyc ok 800-1000 talerzy na godzine.

    Trzy minuty to 20 cykli na godzine x 8 h x 365 dni= 58400 cykli na rok.
    Czyli mam gwarancje żę zmywwarka zrobi 58 000 cykli.

    W domu
    2 razy na dzień x 365 dni = 730 cykli/rok

    Czyli
    58000 cykli zmywarki przez 730 cykli/rok= 80 lat
    Czyli taka zmywarka w ciagu roku jest w stanie zrobić
    tyle myć co ja robię przez 80 lat.
    Czyli teoretycznie jest niezniszczalna.
    Domowa zmywarka bierze około 10 litrów wody ta tylko 3 litry.
    Domowa zmywarka potrzebuje ,7 kW ta tutaj ,33 kW jak dobrze licze.
    Gdzie tu jest problem poza ceną?

  • 5. Data: 2016-11-05 22:17:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czy sa niezniszczalne. Z 20 lat temu przejalem przemyslowa zmywarke. Wtedy. Miala 15
    lat. Wypozyczylem znajomemu do knajpy. Ze dwa razy padl zawor elektromagnetyczny taki
    jak w pralce. Raz wymienilem o ring w podnosniku hydraulicznym napedzanym woda z
    kranu. Raz wymienilem grzalki w podgrzewaczu wody do wyparzania. Z taka zmywarka nie
    jest tak ze bierze 1,8 litra wody na cykl. Trzeba doliczyc z 60 litrow wody w
    zbiorniku, i podgrzac ta wode do szescdziesieciu stopni i 10 litrow w oddzielnym
    zbiorniku podgrzanych do prawie wrzenia. I jak juz to jest to faktycznie bierze z
    poltora do dwoch litrow wody na cykl. Moja ma prawie czterdziesci lat. To byla
    najtansza wersja z rama ze zwyklej stali a nie z kwasoodpornej. Wyglada jak sztuka
    nowka nie smigana. Jak ja dostalem to rozebralem i dalem wszystkie elementy ze
    zwyklej stali do malowania proszkowego. Wyglada na to ze jest niezniszczalna.

  • 6. Data: 2016-11-07 10:41:01
    Od: Yakhub <a...@t...te>

    Dnia Sat, 5 Nov 2016 10:11:22 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale te 3 minuty mycia garnków to aż żonie świecą się oczy.
    >
    > Jakieś inne minusy poza ceną przychodzą wam do głowy?

    Chemia do takich zmywarek potrafi być żrąca i niebezpieczna.

    --
    Yakhub

  • 7. Data: 2016-11-07 10:52:52
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    5...@4...net
    *Yakhub* napisał(-a):

    > Chemia do takich zmywarek potrafi być żrąca i niebezpieczna.

    Zżera coś więcej niż resztki ze statków?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 8. Data: 2016-11-07 11:08:30
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 5 listopada 2016 18:11:23 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:
> [...]
    >
    > Ale te 3 minuty mycia garnków to aż żonie świecą się oczy.
    >
    > Jakieś inne minusy poza ceną przychodzą wam do głowy?

    Nic szczególnego.
    Do takiej zmywarki trzeba miec specjalny płyn. On jest jak juz Yakhub zauważył żrące.
    Nie każdy "statek" sie nadaje do mycia w takiej zmywarce.

    W młodości pracowałem na takich sprzetach jako operator ;)

    Myją dobrze, szybko ale potrzeba do nich duzo gorącej wody. Te 6KW to nie jest tam
    napisane tak z czapy.

    Wady?
    No to przyłącze na 6KW - u mnie cały dom ma przyłącze 25A. Trzeba by mieć większe.
    Nie wiem jak tam z rozmiarami, te co ogarniałem to kompaktowe nie były.
    Ładowało sie je na takiej plastikowej kracie.
    Może sie okazać że do zwykłej kompaktowej wchodzą naczynia z całego dnia a do tej
    trzeba było by je ładować na 2-3 razy.
    No i ciche to one nie były...

  • 9. Data: 2016-11-07 14:27:06
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ta moja eksploatuja na troche lepszych niz najgorsze tabletkach do zmywarek. Chemia "
    potrafi .... ". To kurwa wiesz czy nie wiesz czy ona jest zraca? Ona nie potrafi byc
    zraca tylko jest zraca tak jak do domowych zmywarek, to ta sama chemia tylko inaczej
    zapakowana.

  • 10. Data: 2016-11-07 14:35:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A mozesz precyzyjniej? 6 kW jest z czapy to ile nie jest z czapy? Wedlug instrukcji
    moja maksymalnie ciagnie 12,5kW. To te 12,5 kW jeszcze jest z czapy czy juz nie jest.
    Duzo goracej wody potrzebuje. Ta moja wedlug instrukcji na cykl potrzebuje 1,5-2
    litry wody na 40 talerzy. To jak to jest duzo to ile jest malo? Szklanka na 40
    talerzy?