  • 1. Data: 2012-02-14 03:38:02
    Temat: prognoza pogody na wiosnę 2012
    Od: "SJS" <s...@s...pl>

    Mało śniegu jak do tej pory.
    Ziemia zmarznięta głęboko czyli nawet to co jest i to co może spaść jeszcze
    raczej spłynie powierzchniowo niż zasili pierwszy horyzont wód podziemnych.
    Czyli duża szansa na suszę przy jednoczesnym nadmiarze wód w rzekach.
    Ale przyroda próbuje zwykle nadrabiać czyli mokro, deszczowo czy nawet z
    ulewami musi przyjść
    Pytanie kiedy?
    "Suchy kwiecień, mokry maj będzie zboże niby gaj"
    Poczeka do maja?
    Raczej nie.
    Czyli raczej w kwietniu ulewy - a więc rok grzybowy ma duże szanse.
    Wróżenie z fusów?
    Trochę tak.
    Będą powroty ze śniegiem z marcu i kwietniu?
    A górale łódki strugają?
    Zobaczymy
    Na razie susza
    SJS

  • 2. Data: 2012-02-14 07:47:40
    Temat: Re: prognoza pogody na wiosnę 2012
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    Użytkownik "SJS" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wróżenie z fusów?
    > Trochę tak.
    > Będą powroty ze śniegiem z marcu i kwietniu?

    Z tym zbożem to ja kojarzę "mokry kwiecień, ciepły maj, będzie...itd"
    ale raczej nie jako prognozowanie pogody a "oczekiwane" warunki
    do dobrego rozrostu roślin :)

    A co do reszty Twoich pytań/sugestii nie mam uwag.
    Zawsze wydawało mi się, że prognozowanie pogody na miesiąc i więcej to
    dokładnie tyle samo co wróżenie z fusów (ostatnia jesienią czytałem
    jakieś amerykańskie prognozy dla agend rządowych na zimę dla Europy -
    sprawdziło się jakby z fusów wróżyli). :))

  • 3. Data: 2012-02-14 20:44:51
    Od: HGW <h...@h...abuse>

    W dniu 2012-02-14 04:38, SJS pisze:
> [...]
    > Czyli duża szansa na suszę przy jednoczesnym nadmiarze wód w rzekach.
    > Ale przyroda próbuje zwykle nadrabiać czyli mokro, deszczowo czy nawet z

    No przecie od dzisiaj zacznie "nadrabiać"! Jak spadnie 40 cm śniegu w
    dwa dni to się nie pozbieramy szybko!

  • 4. Data: 2012-02-15 19:22:43
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 14 Feb 2012 04:38:02 +0100, SJS napisał(a):

    > Mało śniegu jak do tej pory.

    U nas właśnie dowaliło :-)
    --

    XL

  • 5. Data: 2012-02-15 19:26:34
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 14 Feb 2012 21:44:51 +0100, HGW napisał(a):

    > No przecie od dzisiaj zacznie "nadrabiać"! Jak spadnie 40 cm śniegu w
    > dwa dni to się nie pozbieramy szybko!

    Rzekłeś!
    :-)
    --