  • 11. Data: 2015-12-22 20:23:44
    Temat: Re: program "usterka"
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Widzialem odcinek gdzie mieli zamontowac prosta laweczke. Geniusze wbijali
    > wkrety mlotkiem w drewno :-)

    Lepiej wbić śrubę, niż wkręcić gwoździa :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 12. Data: 2015-12-22 20:41:57
    Temat: program "usterka"
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W Polsce legalnie nie da sie pusic w telewizji kogos nagrywanego z ukrycia. Jest cos
    takiego jak prawo do ochrony wizerunku. Trzeba miec pisemna zgode. Na dodatek placi
    sie za korzystanie z czyjegos wizerunku. W wielu odcinkach naruszona jest ustawa
    karno skarbowa, chyba ze wybieraja tylko takich co sa na karcie podatkowej. Bo tylko
    oni nie musza wystawiac rachunkow jesli klient sie nie upomni. Ustawka od poczatku do
    konca. Jak by bylo onaczej to jakby trafili na bystrego co by sie kapnal ze jest
    rejestrowane co robi. I udawal by ze nie zauwazyl. To jak by sie w telewizji zobaczyl
    to bylby przyjemnie zarobiony w tym momencie.

  • 13. Data: 2015-12-22 20:51:24
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >W Polsce legalnie nie da sie pusic w telewizji kogos nagrywanego z ukrycia.

    Da się.

    >Jest cos takiego jak prawo do ochrony wizerunku.

    Ci którzy się nie zgadzają są maskowani i tyle.

  • 14. Data: 2015-12-22 21:19:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiscie ze sie da bo jak jest kamera to sie da. Da sie ale nie wolno wyemitowac
    bez zgody. Maskuja twarze itp ale nie wtedy jak obiekt jest gwozdziem programu. Na
    jakis drogowkach jak ktos sie burzy to mowia ze rejestruja prace policjanta. Bez
    maskowania jak nie jest obiekt gwozdziem programu da sie i mozna jak w kadrze jest
    pewna okreslona ilosc ludzi. Musi byc minimum czternascie albo pietnascie osob w
    kadrze zeby mozna bylo takie nagranie wykorzystywac komercyjnie.

  • 15. Data: 2015-12-22 21:47:23
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Oczywiscie ze sie da bo jak jest kamera to sie da. Da sie ale nie wolno
    >wyemitowac bez zgody.

    Przeciez pisalem o emisji.

  • 16. Data: 2015-12-22 21:54:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-22 16:23, Ghost wrote:
    > Gdyby nie to, że idiota prowadzący

    Zwykły tumanistyczny ignorant. Kiedyś zapytałem namiętnego oglądacza
    dlaczego lubi ten program: "Bo ten co komentuje to świetny jajcarz". Jak
    widać trafiła się grupa społeczna dla której ten poziom humoru jest
    odpowiedni do ich IQ.

  • 17. Data: 2015-12-22 22:05:53
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    On 2015-12-22 16:23, Ghost wrote:

> [...]
    >dlaczego lubi ten program: "Bo ten co komentuje to świetny jajcarz". Jak
    >widać trafiła się grupa społeczna dla której ten poziom humoru jest

    Jak z każdym programem telewizyjnym. Gdyby targetem byli wyłącznie ludzie
    powyżej 140, program nie zarobiłby na siebie.

  • 18. Data: 2015-12-22 22:40:23
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 22 Dec 2015 18:00:29 +0100, JK napisał(a):

    > Także przytoczę ten odcinek z poprzekładanymi kabelkami i późniejszym
    > stwierdzeniem, że "przed chwilą działało".
    > Niech ci spece od komentarzy spóbuja sami się w takiej sytuacji postawić.
    > Albo wezwanie pijaczka do układania czegokolwiek i nazywanie go fuszerem.
    > Przecież to był zwykły szczątek, a fuszerem był zleceniodawca.
    > Ogólnie - jak to się mówi - tania (tandetna) komercja w TV.

    W tym programie widzę dwa trendy:

    - usterki urządzeń: przekombinowane, pewnie żeby było bardziej widowiskowo;
    odcinek z komputerem był ostrym przegięciem, podobnie np. z awarią pralki,
    gdzie chyba trzy rzeczy jednocześnie zepsuli

    - prace budowlane: nie przeginają, zadania są standardowe; wychodzi
    fuszerka wykonawców, ale też często trafiają się normalni fachowcy

    Ciekaw jestem tylko ile napraw tak naprawdę nagrywają, by później zmontować
    tylko wybrane pod dany scenariusz.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 19. Data: 2015-12-27 14:18:17
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > byc minimum czternascie albo pietnascie osob w kadrze zeby mozna bylo takie

    nigdy nie spotkalem sie z podobna liczba - to by oznaczalo ze biore 15 kolesi w
    czarnych wdziankach i jak tylko stana w kadrze to moge sobie komercyjnie
    wykorzystac
    wizerunek dowolnej osoby?

    a co w przypadku jak ich poprostu wmontuje w tle pozniej?

    --
    http://db.org.pl/

  • 20. Data: 2015-12-27 15:31:34
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-12-27 o 14:18, m4rkiz pisze:
> [...]
    > wykorzystac
    > wizerunek dowolnej osoby?
    >
    > a co w przypadku jak ich poprostu wmontuje w tle pozniej?

    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem
    przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych, społecznych,
    zawodowych;
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz,
    publiczna impreza.

    Kiedyś też coś czytałem na ten temat i ta liczba osób to podobno mit, a
    jak konkretnie interpretować "zgromadzenie", to nie wiem...