  • 11. Data: 2010-02-04 21:15:10
    Temat: Re: projekt
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Walkie! pisze:
    > W dniu 2010-02-03 20:48, robercik-us pisze:
    > Gdzie, gdzie ;) w biurze projektanta ;)
    > Dom pod Wrocławiem, nie całe 200 m2.
    > Nie wiem co moge dodać aby pytanie się zrobiło nieogólnikowe ;)

    No... :-) teraz przynajmniej wiadomo, że chodzi o dom... Jednorodzinny?
    :-), bo nie wynika to wcale z wypowiedzi. Koło Wrocławia... To już coś,
    bo jak dotychczas, to nie było wiadomo, czy ten... obiekt to most,
    stadion, wieża, czy garaż, albo basen kryty... w centrum Warszawy, czy
    na kresach wschodnich w jakiejś przygranicznej wsi... :-D.

    To są czynniki, które w bardzo znaczący sposób mogą wpłynąć na wycenę
    pracy biura projektowego.

    Ja mogę ze swojego doświadczenia...

    Buduję dom ok 140 m2 pow użytkowej, ale po podłodze ok 180 m2, na
    kresach południowych - wieś. W miasteczku... pobliskim, małym, zleciłem
    narysowanie mi domu wg moich wymagań - ceny chodziły za taką robotę
    wtedy - jakieś półtora roku temu - ok 7 tys zł.
    Pani projektant nie chciało się zapewne rysować i wyszukała mi gotowca
    wg tego, co jej mówiłem, że chcę w domu. Gotowca zaakceptowałem i po
    pewnych adaptacjach i modyfikacjach poszedł do starostwa... teraz buduję.

    Koszt projektanta...?

    Gotowiec coś niecałe 2k, adaptacja też chyba ze 2k, mapki, opinia
    geologiczna i jakieś tam drobne opłaty administracyjne może razem z 1,2
    k... Branżowcy... już nie pamiętam, ale razem pewnie mniej niż tysiąc...
    Chyba więcej niż te siedem wszystko mnie nie wyszło. Nadmienię tylko, że
    owe siedem miało kosztować samo wyrysowanie projekty, a wszystkie
    towarzyszące sprawy miały być oddzielnie liczone.

    Nie jest to jednak żadna miara dla terenów 'pod Wrocławiem' ;-), bo tam
    mogą być zupełnie inne realia i inne ceny.

    pozdrawiam
    robercik-us