  • 21. Data: 2013-06-25 12:35:42
    Temat: Re: projekt domu - prośba o komentarze
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 25.06.2013 12:27, Franc pisze:

    > OK, OK - ale jedna chwilka.
    >
    > Piszesz, że będzie wentylacja mechaniczna z reku - a jaki będzie system
    > ogrzewania? Pompa ciepła? Jak chcesz ogrzać garaż?
    ogrzewanie podłogowe 100%, na parterze umieszczone w płycie fundamentowej.

    > Jeszcze jedna rzecz - skoro lubisz grzebać w samochodzie, to wykop sobie
    > kanał. Będziesz miał komfortowo.

    wystarczające dla mnie jest najechanie samochodem na pochylnie, kanał to
    mnóstwo problemów.

  • 22. Data: 2013-06-25 12:37:53
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > przemyślimy, aczkolwiek pierwotnie zakładaliśmy że TV nie będzie wcale,
    > obecnie prawie nie oglądamy. A jak już to bardziej bym widział mały
    > telewizorek w kuchni, podwieszony gdzieś w kącie

    Telewizor nie służy do oglądania zdjęć tylko aby rodzinie pokazać fotki i
    filmy z wakacji albo jakichś uroczystości

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 23. Data: 2013-06-25 12:42:23
    Od: Bolko <s...@g...com>

  • 24. Data: 2013-06-25 12:42:35
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Z mojej strony:
    1) schody - jak byłem w USA to tam wszędzie schody na
    górę robili przy ścianach zewnętrznych.
    Jeśli to dom z użytkowym poddaszem może warto tak pokombinować
    żeby schody były przy ścianach zewnętrznych.
    Dlaczego ?
    Bo dzięki temu zamiast "normalnej" klatki schodowej
    masz "normalne" pomieszczenia.
    Wg mnie szkoda wysokiego sufitu na schody, ale nie zawsze się da.

    2) Kuchnia ja zamiast C zrobiłbym dwie równoległe linie.
    I zwęził odległość pomiędzy szafkami do 1,2m. (
    Większa sypiżarnia- podoba mi się pomysł Ergiego ze drzwiami )
    Poza tym:
    Strasznie daleko od płyty grzewczej do stołu jadalenego.
    Przesunąć drzwi na taras bliżej zlewu - grill łatwiej zorganizować.
    Zastanowiłbym się na likwidacją półwyspu duże koszty a po co?
    Zlew pod oknem trzeba pamiętać o : ochlapane szyby + problem z otwieraniem/umyciem
    okna

    3) Odwodnienie liniowe w grażu a nie przy drzwiach
    Pamiętaj o zasadzie suma odległości pomiędzy Zlewem+Kuchnia+Lodówka większa niż
    3,6metra i mniejsza niż 6,5 metra.

  • 25. Data: 2013-06-25 12:47:12
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Z mojej strony:
[...]
    Wg mnie szkoda wysokiego sufitu na schody-wiem- nie zawsze się da.

    2) Kuchnia ja zamiast C zrobiłbym dwie równoległe linie. Sam tak mam.
[...]
    Warto pamiętać o zasadzie suma odległości pomiędzy
    Zlewem+Kuchnia+Lodówka większa niż 3,6metra i mniejsza niż 6,5 metra

    3) Odwodnienie liniowe w grażu a nie przy drzwiach

    ps sorry za kolejnego posta ale coś mi się pochrzniło

  • 26. Data: 2013-06-25 12:57:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 25 czerwca 2013 12:28:47 UTC+2 użytkownik Albercik napisał:
    > Na kreatywną krytykę jestem otwarty, lecz "ogólnie tragedia, bo ja mam
    >
    > inną wizje" się do tego nie zalicza.
    Nie ma co sie unosic, spójrz bez emocji na to co ludzie piszą
    Ja równiez uwazam ze ten projekt jest tragiczny.
    Moje uwagi:
    - przesuwane drzwi na wejściu- porażka użytkowa
    -ogrzewanie garażu do 20stc- moim zdaniem bez sensu. Na garaz pójdzie tobie z50%
    całego zuzycia energi cieplnej. Znając zycie szybko podłogówkę w garażu wyłączysz a i
    tak będzie tam ok 10-14ssC co jest temperatura wystarczająca na garaz.
    dodatkowo ogrzewany garaz to proszenie się o kłopoty z korozją auta w zimie.
    Garaz szerokości 6metrów na dwa auta to trochę ciasno moim zdaniem. Dwa auta to
    4metry zostaje po 70cm od scian i 70cm między autami
    Po bokach na ścianach zapewne będą jakies rowery stały czy inne regały i juz jest
    kłopot.
    -Pomieszczenie gospodarcze o wymiarach 5*2,50metra- za dużo Sobie tam nie pospawasz i
    pomajsterkujesz- chcyba ze jakas elektronika lutowanie itp.
    -brak wejścia z zewnątrz do pomieszczenia gospodarczego to powazna wada. Przeciskanie
    sie z kosiarką i rowerem pomiędzy samochodami to średni pomysł.
    - otwarta kuchni- wg mnie porażka użytkowa ale to moja opinia. Wczoraj np smazyłem
    śledzie- w Twoim układzie piekny zapach smazonych sledzi będzie się roznosił po
    jadalni i pokoju dziennym
    -brak wejścia do spiżarki bezpośrednio z kuchni- dość powazna wada
    -drzwi wejściowe- lepsze są otwierane na zewnątrz.
    Mieszkałaeś kiedyś w domu czy do tej pory tylko w mieszkaniu?

  • 27. Data: 2013-06-25 13:08:09
    Od: "mcs" <...@...pl>

    W dniu 25.06.2013 11:55, Ghost pisze:
    > Na kreatywną krytykę jestem otwarty, lecz "ogólnie tragedia, bo ja mam
    > inną wizje" się do tego nie zalicza.

    Moim zdaniem Ghost ma wiele (jezeli nie całkowitą) racji.

    Pokój poniżej 15 m2 to pomyłka. Co to jest 80/200? Wymiary otworów
    drzwiowych? Chcesz skrzydła "70" zakładać?
    Podłogę garażu i części mieszkalnej będziesz miał na tym samym poziomie?

    Mój dom ma prawie identyczne wymiary jak Twój (1582/1050/810). Na pewno
    układ nie jest doskonały, musiałem projektować pod wejście od południa.
    Ale odnoszę wrażenie, że mam więcej miejsca "do życia"
    (P31+K19+P14+Kor15+Ł7+W7+Kotl.13,5+KSch). Tylko garaż, niestety, 19,5 na
    jedno auto.

    pozdrawiam

    mcs

  • 28. Data: 2013-06-25 13:08:40
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 25 Jun 2013 03:57:56 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > - przesuwane drzwi na wejściu- porażka użytkowa
    Pisaliśmy o tym, totalna zgoda. Jak już bardzo chcesz drzwi przesuwane, to
    zastosuj je do pokoju 10m2 - będziesz miał więcej miejsca do
    zagospodarowania.

> [...]
    > dodatkowo ogrzewany garaz to proszenie się o kłopoty z korozją auta w zimie.
    Też tego nie czuję, dlatego pytałem o ogrzewania. Garaż i tak będzie
    ciepły, a nie musi miec temperatury jak w pomieszczeniach mieszkalnych. 20
    stopni to IMHO optymalna temperatura do życia (no może do 22 stopni).
    Jeżeli już coś ma być ogrzewane, to tylko pomieszczenie gospodarcze.

> [...]
    4metry zostaje po 70cm od scian i 70cm między autami
    > Po bokach na ścianach zapewne będą jakies rowery stały czy inne regały i juz jest
    Dokłdanie tak. Poniszzczysz sobie samochody, albo będziesz trzymał auta
    cały dzień na podjeździe i na noc je wprowadzał do środka.

    > -brak wejścia z zewnątrz do pomieszczenia gospodarczego to powazna wada.
    Przeciskanie sie z kosiarką i rowerem pomiędzy samochodami to średni pomysł.
    Jak wyżej.

    > - otwarta kuchni- wg mnie porażka użytkowa ale to moja opinia. Wczoraj np smazyłem
    śledzie- w Twoim układzie piekny zapach smazonych sledzi będzie się roznosił po
    jadalni i pokoju dziennym
    Wydaje mi się, że przy sprawnej wentylacji mechanicznej nie będzie to
    większym problemem.

    > -drzwi wejściowe- lepsze są otwierane na zewnątrz.
    Patrz, faktyczne - przegapiłem.

    --
    Franc

  • 29. Data: 2013-06-25 13:12:04
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 25 Jun 2013 13:08:09 +0200, mcs napisał(a):

    > Mój dom ma prawie identyczne wymiary jak Twój (1582/1050/810). Na pewno
    > układ nie jest doskonały, musiałem projektować pod wejście od południa.

    Zarzuć proszę jakiś rzut pomieszczeń - z chęcią popatrzę. Sam za chwilę
    siadam do swojego projektu.

    --
    Franc

  • 30. Data: 2013-06-25 13:16:15
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    > Telewizor nie służy do oglądania zdjęć tylko aby rodzinie pokazać fotki i
    > filmy z wakacji albo jakichś uroczystości

    Ups, pomyliłem miało być tak:

    Telewizor nie służy do oglądania telewizji tylko aby rodzinie pokazać fotki