  • 21. Data: 2011-06-01 07:47:23
    Temat: Re: projektowanie kuchni
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 31.05.2011 08:52, ąćęłń pisze:
    > Teraz to bym kupował z jedną dużą głeboką komorą (przykładowo z Ikei) zamiast
    > z pierdylionem małych komorek, gdzie zaden garnek czy patelnia się nie
    > mieszczą.
    Prawda, jedna dość spora komora wystarczy.

    > Ociekacz to strata miejsca jeśli jest zmywarka.
    Bzdura, ociekacz jest potrzebny, często "gabarytów" lekko brudnych nie
    wkłada się do zmywarki, szybciej i taniej się je umyje ręcznie, tak samo
    elementy drewniane. A potem trzeba to gdzieś odłożyć do "ocieknięcia".
    Ja nie mam ociekacza i bardzo tego żałuję. Już mi woda ociekająca z
    garów podeszła pod źle zabezpieczony blat i zrobiły się brzydkie
    wybrzuszenia.

    Z elementów jakie sobie cenię..
    Blat z obu stron zlewu i kuchenki gazowej, tak aby zawsze było miejsce
    aby coś odłożyć.
    Jeżeli lubi się gotować i gotuje się dużo, to kuchenka tylko gazowa.
    Każda ilość blatów w kuchni po pewnym czasie okaże się być za mała. ja
    mam około 7m ułożone w podkowę, co wydaje się być optymalne.
    Wszystkie rzeczy w kuchni muszą mieć swoje miejsce, tak aby w krótką
    chwilę móc wysprzątać blaty, nie zastanawiając się gdzie coś przesunąć.
    Bardzo przydatna jest otwarta półka na pojemniki typu:
    http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/80066723
    a w nich wszelkie produkty sypkie.
    W zlewie wysoka wylewka, ewentualnie taka wyjmowana słuchawka (podobna
    do prysznicowej)
    Blaty oświetlone spod szafek wiszących.

  • 22. Data: 2011-06-01 08:15:32
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Potrzebny zarówno do wygodnego spożywania śniadania jak i do części prac

    prawda...

    > U mnie zabrakło gniazdka pod blatem do zasilacza laptopa niezbędnego do
    > szukania przepisów w sieci jak i sprawdzania prognozy pogody przy
    > śniadaniu.

    "niektóre" laptopy posiadają wbudowaną baterię!
    ;-D

    mój np zapewnia ok 8 godzin ciągłej pracy, co przekłada się na 2 tygodnie
    takich śniadań bez ładowania...
    jakbym miał jeszcze myśleć o kabelkach i podłączaniu zasilania, to wolałbym
    chyba zrezygnować z tego rytuału...

    wiązanie stołu z podłogą jakimkolwiek okablowaniem, IMHO jest bardziej
    kłopotliwe niż pożyteczne...

  • 23. Data: 2011-06-01 08:17:33
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-06-01 10:15, qlphon pisze:
    > mój np zapewnia ok 8 godzin ciągłej pracy,

    Co to za model?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 24. Data: 2011-06-01 09:04:56
    Temat: Re: projektowanie kuchni [OT]
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Co to za model?

    ej... no nie chce krypciochy robić...
    możesz na wyszukiwarce bez problemu znaleźć wiele takich lapków, rożnych
    producentów
    w moim świadomie i celowo wybrałem sobie baterię 9 ogniwową (standardowo
    jest 6), co się objawia jej wystawaniem z tyłu
    po prostu na to trzeba też zwrócić uwagę

  • 25. Data: 2011-06-01 09:15:16
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-06-01 11:04, qlphon pisze:
> [...]
    > jest 6), co się objawia jej wystawaniem z tyłu
    > po prostu na to trzeba też zwrócić uwagę

    To nie jest norma w laptopach, dlatego pytam. A napisałeś tak jakby te
    8h było normalne.
    A niestety laptopy na standardowej baterii nie ciągną połowy tego.
    Mój netbook jak 5h pociągnie to jest dobrze.

  • 26. Data: 2011-06-01 10:16:07
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > A niestety laptopy na standardowej baterii nie ciągną połowy tego.
    > Mój netbook jak 5h pociągnie to jest dobrze.

    I pewnie tylko przez 1 rok
    Mój z poczatku 4,5godziny działał po roku 0,5godziny:)

    Krzysiek

  • 27. Data: 2011-06-01 11:19:24
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 2011-05-31 22:45, M pisze:

    > Socjalizm ci dziury w mózgu wypalił.
    >
    > W kuchni się przygotowuje potrawy.
    > W jadalni się je.
    > W salonie się wypoczywa.

    No dobra a co powiedzieć o kimś kto dał przykład "trójkąta" ergonomii i
    poparł to rysunkiem z "budujemy dom.pl. Tylko że z rysunku wynika, że
    szafki w kuchni mają być w np. podkowę a kuchnia ma mieć 180-240 na
    300cm. Taka "wielka" kuchnia w nowym domu? Ja mam większą w blokach
    budowanych za socjalizmu...

  • 28. Data: 2011-06-01 17:32:41
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-06-01 13:19, hk pisze:

> [...]
    > szafki w kuchni mają być w np. podkowę a kuchnia ma mieć 180-240 na
    > 300cm. Taka "wielka" kuchnia w nowym domu? Ja mam większą w blokach

    Pomieszałeś wszystko dokumentnie.

    1. Kuchnia w podkowę nie bywa zwykle duża. Jak zrobisz podkowę i
    będziesz miał szafki 5m od siebie to się dopiero naganiasz.

    2. Przykłady z budujemy dom pokazywały IMHO wymiary minimalne dla
    wskazanych przykładów.

    3. Jeśli obok kuchni, która jest mała i otwarta (ma np. 10m^2) obok jest
    jadalnie o powierzchni 16m-20m^2 to ja nie widzę problemu. W kuchni się
    nie przesiaduje.

    4. Jak chcesz mieć jadalnie połączoną z kuchnią, to nie robisz jej jako U.

    5. Jak gotuje gosposia, to w sumie co za różnica ile jest miejsca?

    M.

  • 29. Data: 2011-06-01 20:25:04
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > Socjalizm ci dziury w mózgu wypalił.

    Ta kuchnia powstała na długo przed socjalizmem :) Z opowieści Babci
    wynikało, ze też to było główne miejsce w domu. Obserwując znajomych,
    nieznajomych i zwierzęta widać, że najlepiej czują się przy tym stole (pod
    stołem dla zwierzaków). Czasem trudno wygonić do pokoju :)

    > W kuchni się przygotowuje potrawy.
    > W jadalni się je.
    > W salonie się wypoczywa.
    >
    > Nawet jeśli te trzy pomieszczenia nie są rozdzielone ścianami to mają
    > różne przeznaczenie.
    >
    > W kuchni się nie je.

    Oczywiście masz rację. I co z tego? U mnie najlepiej się je przy kuchennym
    stole :)

    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 30. Data: 2011-06-01 20:30:04
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-06-01 22:25, wowa pisze:

> [...]
    > (pod stołem dla zwierzaków). Czasem trudno wygonić do pokoju :)

    > Oczywiście masz rację. I co z tego? U mnie najlepiej się je przy

    Jadalnianym stole. :-) Jadalnia była połączona z kuchnią.

    Kuchenny stół służy do przygotowywania posiłków (dziś tę rolę pełni blat).

    M.