  • 11. Data: 2010-03-08 10:18:09
    Temat: Re: projektowanie na domo
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Ghost pisze:

    > Nie widzialem rzeczonego programu, ale zobacz sobie projekty tu:
    > http://www.artdesign.pl/

    to inaczej

    całe wykonanie to koszt 8000zł - ze wszystkim, robocizna + materiały,
    farmy lampy meble
    projekt 3000zł to prawie 30%

    pokój z wyglądu 3x4 - jesli nie mniejszy - bo lóżko 220x160 ledwo sie
    mieściło razem z otwartymi drzwiami

    12m.kw
    3000zł/12= 250zł za mkw. słabego projektu

    oczywiście musze dodać ze w tym wypadku nie dało się zrobić cudów ze
    wzgledu na male pomieszczenie i skromny budżet

    ale to mi sie kojarzy z kafelkarzami co brali kiedyś za robocizne tyle
    co za płytki (filzy) ;)

    michal

  • 12. Data: 2010-03-08 10:18:57
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Usrobo pisze:
    > farmy lampy meble
    > projekt 3000zł to prawie 30%
    prawie 40%

    michal

  • 13. Data: 2010-03-08 16:34:58
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    przypadkiem nie zajmujesz sie takimi projektami?

    > tylko ze CCC (cena czyni cuda) mścić się potrafi nie raz

    wykladnik ceny jest najgorszym mozliwym wykladnikiem,
    biorac go pod uwage jako czynnik zaufania...
    To ze ktos sie ceni nie znaczy, ze jego praca jest tyle warta,
    chyba ze moze sie pochwalic co zrobil jak zrobil itd.

    Ja Ci mowie teraz wykonam projekt za 300zł od metra,
    to bedziesz mial do mie szacunek na dzien dobry bom drogi.....

    >- płacisz także za "markę" projektującego - skoro ktoś za tyle chce
    >zapłacić, znaczy uważa to za warte ceny

    no i to jest prawda, twoja praca jest warta dokladnie tyle
    ile ludzie chca za nia zaplacic a nie na ile Ty ja wyceniasz,
    choc jedno z drugim moze sie pokrywac :-).

    Pzdr
    Darek

  • 14. Data: 2010-03-08 18:54:38
    Od: "sbst" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał

    > no i to jest prawda, twoja praca jest warta dokladnie tyle
    > ile ludzie chca za nia zaplacic a nie na ile Ty ja wyceniasz,
    > choc jedno z drugim moze sie pokrywac :-).

    do tego wlasnie zmierzam
    skoro ktos chcial zaplacic za projekt, nawet i mizerny, 3kpln, to jego
    sprawa
    widocznie uznal to za warte tej ceny
    albo ma totalnie dwie lewe recy i ZERO wyobraźni przestrzennej i nie jest w
    stanie rozplanowac najbanalniejszej rzeczy

    to się nazywa gospodarką wolnorynkową - takze dotyczy to projektow - skoro
    ktoś Ci placi, znaczy ze jest to coś warte danej ceny - czy jest to projekt,
    szafa, zegarek czy samochod - wszystko jest towarem

    tyle ze w Polsce projekt to jak plyta cd czy film - to mozna ściągnąć z netu
    bo przeciez to nie kradziez i to nie jest towar
    poza tym placic za jakies pare kresek? za kartke papieru czy kilka rysunkow
    pare kpln? to jakies takie "nienaturalne"
    szafy się z internetu nie da ściągnąć bo inaczej ikea w Polsce by upadła ;)

    --

    pozdrowienia

    Sebastian
    SBST (vel basti78)

  • 15. Data: 2010-03-08 18:57:31
    Od: "sbst" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał
    > A jak przestawisz szafkę w drugi kąt to złamiesz prawa autorskie i idziesz
    > siedzieć :-)

    nie po prostu autor umywa rece od efektu końcowego

    to tak jak z przetargami i projektami instalacyjnymi - biurowce itepe ale
    głównie przet publiczne gdzie nie mozna wskazac konkretnych rozwiązań - tam
    gdzie nie ma np nadzoru autorskiego czy inwestorskiego narzuconego z góry -
    w pale sie nie miesci jakich zmian sie dokonuje na "równorzędne"
    rozwiązania - często gęsto potem inwestor budynku nie poznaje, bo zadne
    założenia nie zgadzają się z tym co miało być - bo wykonawca oszczędzić
    chciał...............

    to jest prawdziwe przestępstwo...

    --

    pozdrowienia

    Sebastian
    SBST (vel basti78)

  • 16. Data: 2010-03-08 19:48:48
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > poza tym placic za jakies pare kresek? za kartke papieru czy kilka
    > rysunkow pare kpln? to jakies takie "nienaturalne"

    To już samemu nie można siąść i rozplanować pokoju? Bo ktoś zrobi lepiej?

    To wielka filozofia wstawić szafę, łóżko itp?

    Jak będzie źle to się przestawi inaczej w czym problem.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 17. Data: 2010-03-08 19:52:43
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 7 Mar, 19:58, usrobo <u...@o...pl> wrote:
    > wlasnie ogladalem program na DOMO o projektowaniu sypialni.
    > czy koszty projekt w wnetrz sa faktycznie takie kosmiczne?
    >
    > projekt mini sypialni
    > szafa pax ko, wiszaca lampa i aluzje
    > cena realizacji 8000z , meble robocizna, oswietlenie ...
    >
    > cena projektu tego 3000z

    Ty Michal powinienes dokladnie widziec roznice bo siedzisz w branzy IT
    -> czy strona www zaprojektowana i wykonana przez duza agencje za ~100
    tys pln, jest taka sama, jak strona zaprojektowana przez studenta za
    100 pln ? Tu dokladnie o to samo chodzi. Niby mozna samemu.
    Dysponujesz tymi samymi narzedziami i masz dostep do tych samych
    produktow (nierzadko znacznie tanszych). Ale jakbys sie do tego nie
    zabral to wychodzi wiejsko :-)) Nie kazdy sie zna na kolorach i ich
    doborze, na znaczeniu faktur materialu, dodatkach.. To takie troche
    babskie zajecie IMO :) Mi np. wszystko wychodzi fajnie jak robie b/w
    lub w skali szarosciach, jak dochodzi kolor to leze ;-)

    > albo cos ze mna jest nie tak albo to jest lekka przesada
    > za 3000zl to mozna miec projekt domu !!!

    Atam. Ja kupilem za 1,5k :D Ale to jest tylko projekt "techniczny",
    bez uwzgledniania np. elewacji i znajdujacych sie na niej materialow,
    czy kolorow.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2010-03-08 19:56:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Agent 0700 wrote:

    > To już samemu nie można siąść i rozplanować pokoju? Bo ktoś zrobi
    > lepiej?
    > To wielka filozofia wstawić szafę, łóżko itp?
    >
    > Jak będzie źle to się przestawi inaczej w czym problem.

    skor nie widzisz w tym żadnego problemu to albo nie wiesz o co biega albo
    nie potrzebujesz projektu.

    Projekt wnętrza to coś więcej niż tylko ustalenie co ma gdzie stać.

    projekt określa co ma gdzie stać, co to ma być, jak wyglądać, określa
    elementy małej architektury, kolorystykę ścian mebli tkanin obiciowych,
    elementyozdobne (obrazy, gafiki, zdjecia, freski, lampy, podłogi dywany
    listwy przy podłogowe, drzwi okna firanki itp......

  • 19. Data: 2010-03-08 20:05:47
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 8 Mar, 20:56, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > elementyozdobne (obrazy, gafiki, zdjecia, freski, lampy, podłogi dywany
    > listwy przy podłogowe, drzwi okna firanki itp......

    Wszystko sie zgadza. Na pewno dobry projektant zaprojektuje swietne
    wnetrze. Najwiekszy problem jest tylko w tym, czy zycie w takim
    wnetrzu bedzie sie nam podobalo :) Jak ogladam rozne projekty to sie
    czesto zachwycam. Ale jak sie glebiej zastanowie, czy chcialbym takie
    miec u siebie w domu, dochodze do wniosku, ze stanowczo NIE! Mozna
    sobie dac zaprojektowac np. pokoj goscinny (jak ktos ma oddzielny), bo
    to pokoj dla gosci, a nie dla nas :)

    No chyba, ze ktos ma gust taki, ze pokoj przez niego zaprojektowany
    wyglada gorzej niz przedwojenny pokoj jego babci :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 20. Data: 2010-03-08 20:15:32
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:

> [...]
    >
    > No chyba, ze ktos ma gust taki, ze pokoj przez niego zaprojektowany
    > wyglada gorzej niz przedwojenny pokoj jego babci :D

    może ktoś chce aby wnętrze w którym mieszka było łądne i elegancki, aby
    kolory były dobrane właściwie itd...

    nie każdy posiada tzw dobry gust. Większość ma gust byle jaki i wnętrza
    jakie sobie sam stworzy beą byle jakie

    co widać często na zdjęcia domów polskich celebrytów, czy nowobogackich,
    jadą wiochą aż furczy.

    Często jednak jeden z drugim am świadomość swojej ułomności i chce porposić
    o pomoc kogoś kto posiada wiedzę i talent.