  • 1. Data: 2009-08-20 13:09:34
    Temat: prośba do hydraulików
    Od: kawex <k...@o...pl>

    Witam
    posiadam zestaw hydroforowy 50l i od kilku dni spadło ciśnienie w
    kranach oraz zaczął się właczać bardzo często. Słychać jak nabiera wody
    ale tylko moment i się wyłącza, po czym po spuszczeniu dosłownie 1-2
    litry ponownie się włącza. Na manometrze (chyba tak to się
    nazywa)pokazuje zał-1,5 bara wył.-4 bar. Te ustawienia wskazywał tak
    zawsze czyli nic sie tutaj nie zmieniło.
    Wyczytałem na googlach coś o uzupełnieniu ciśnienia w hydroforze, ale
    jak sie do tego zabrać żeby biedy sobie i innym nie zrobić?

  • 2. Data: 2009-08-20 13:35:26
    Temat: Re: prośba do hydraulików
    Od: "Marcin" <mąćg@gądów.wrąćłąw.pł>

    Użytkownik "kawex" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wyczytałem na googlach coś o uzupełnieniu ciśnienia w hydroforze, ale jak
    > sie do tego zabrać żeby biedy sobie i innym nie zrobić?

    Zmniejszyła Ci się poduszka powietrzna w zbiorniku. Musisz spuscić całą
    wodę.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2009-08-20 13:50:10
    Od: kawex <k...@o...pl>

    > Zmniejszyła Ci się poduszka powietrzna w zbiorniku. Musisz spuscić całą
    > wodę.

    ale to nie jest w instalacji centralnego ogrzewania tylko wody uzytkowej
    a czy nie wystarczy dopompować pompką do roweru na tym zaworku co jest w
    hydroforze?

  • 4. Data: 2009-08-20 13:54:40
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > ale to nie jest w instalacji centralnego ogrzewania tylko wody uzytkowej a
    > czy nie wystarczy dopompować pompką do roweru na tym zaworku co jest w
    > hydroforze?

    wystarczy dopompowac,
    ew, sprawdz czy zaworek nie przepuszcza
    pewnie ma nieszczelnosc i zwialo powietrze

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 5. Data: 2009-08-20 13:58:46
    Od: kawex <k...@o...pl>

    HANA pisze:

    > wystarczy dopompowac,
    > ew, sprawdz czy zaworek nie przepuszcza
    > pewnie ma nieszczelnosc i zwialo powietrze

    Czy musi być jakaś wartośc na manometrze jeśli tak to jaka? czy pompować
    i sprawdzić na chybił trafił czy juz działa?

  • 6. Data: 2009-08-20 14:13:57
    Od: kawex <k...@o...pl>

    kawex pisze:

    > Czy musi być jakaś wartośc na manometrze jeśli tak to jaka? czy pompować
    > i sprawdzić na chybił trafił czy juz działa?
    Zauważyłem że ciśnienie pomalutku samo spada, mimo że woda nie jest
    pobierana.Próbowałem dopompować spod zaworku płynie woda przy wkręcaniu
    pompki.

  • 7. Data: 2009-08-20 14:18:56
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > Czy musi być jakaś wartośc na manometrze jeśli tak to jaka? czy pompować i
    > sprawdzić na chybił trafił czy juz działa?

    przy atmosferycznym cisnieniu powinno byc 1/3 powietrza
    mozesz na chybyl trafil, podpompuj troche i sprawdz i tak do skutku
    spuscic powietrze zawsze mozesz
    ;-)

    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 8. Data: 2009-08-20 14:23:03
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > Zauważyłem że ciśnienie pomalutku samo spada, mimo że woda nie jest
    > pobierana.Próbowałem dopompować spod zaworku płynie woda przy wkręcaniu
    > pompki.

    zla pompka ale tez taka sie da
    zamknij wode, spusc zeby nie bylo cisnienia
    wykrec zaworek (chyba masz taki jak w samochodzie przy kolach)
    ewentualnie wymien tzw. maszynke (to co w srodku z kawaleczkiem gumy)
    na nowa,
    napompuj,
    wlacz wode
    sprawdz ,
    napompuj,
    sprawdz...
    jak nie pomoze wezwij hydraulika
    ;-)

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 9. Data: 2009-08-20 16:15:07
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kawex" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy musi być jakaś wartośc na manometrze jeśli tak to jaka? czy pompować i
    > sprawdzić na chybił trafił czy juz działa?

    Manometr z samym powietrzem powinien pokazywac wartosc ok. 1 bara. Powietrza
    w zbiorniku powinno byc mniej wiecej polowe objetosci zbiornika po
    wylaczeniu pompy tj. wtedy, kiedy na manometrze pojawi sie maksymalne
    cisnienie wylaczenia pompy. Im mniej powietrza tym szybciej spada cisnienie
    w zbiorniku i pompa wlacza sie szybciej a spadki cisnie coraz bardziej
    zauwazalne. Zabieg trzeba powtarzac co jakis czas, poniewaz powietrze po
    malu rozpuszcza sie w wodzie i najnormalniej w swiecie robi sie go z czasem
    coraz mniej. Niektore pompy maja mozliwosc dopuszczania powietrza w czasie
    ssania wody ze studni zaworem iglicowym. Powietrze wowczas uzupelniane jest
    automatycznie, ale tylko wtedy gdy lustro wody jest wysoko, inaczej pompa
    moze wody w ogole nie zassac.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2009-08-20 17:42:12
    Od: kawex <k...@o...pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    > automatycznie, ale tylko wtedy gdy lustro wody jest wysoko, inaczej pompa

    dzieki serdeczne za pomoc
    podpompowałem trochę i jest jakby lepiej poprobuje jeszcze dopompować