  • 1. Data: 2009-04-25 20:22:44
    Temat: prosty budynek gospodarczy - ma ktos doswiadczenie?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Coraz bardziej zaczynam dochodzić do wniosku, że tak w bliższej jak i
    dalszej perspektywie przydałby mi się mały budyneczek gospodarczy, tak z
    4x6m (przy okazji nie przekroczę "magicznej" granicy 25m2 ;)

    Z uwagi na niechęć do babrania się w betonie i sympatię dla drzewa ;)
    pomyślałem o jakiejś prostej płycie betonowej (zbrojonej conieco) i
    jakimś szkielecie obitym deskami. Ewentualnie płytami OSB z jakąś cienką
    boazeryjką na wierzchu.

    Założenia dla budowli: plan 4x6, dach dwuspadowy, w perspektywie
    ewentualne ocieplenie itepe, ale na razie tylko "gołe" ściany.

    No i oczywiście nie powinien mieć tendencji do zawalania się ani też
    zauważalnego bujania się na wietrze ;)

    Wstępnie dopytywałem się oceny drzewa konstrukcyjnego, ale żeby się
    porządnie dopytać, muszę wiedzieć, o co się pytać ;)

    Szkielet z belek 9x15 cm chyba nie będzie zbyt delikatny, ale może
    będzie zbyt solidny? ;) Początkowo myślałem, żeby stawiać "słupki" co
    60cm (z myślą o ociepleniu - standardowa szerokość wełny mineralnej),
    ale to chyba jednak pewne przegięcie, zwłaszcza że stryszek jest bardzo
    opcjonalny, a jeśli już, to bez jakich dużych obciążeń.

    Ponieważ urzędowego projektu raczej do tego nie będę potrzebował (zwykle
    budynki na zgłoszenie wymagają najwyżej zgrubnego szkicu), więc
    potrzebowałbym najwyżej jakiegoś w miarę przejrzystego rysunku
    konstrukcji sprawdzonej.

    Ktoś coś wie?

    Z góry dzięki...

  • 2. Data: 2009-04-25 22:28:40
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    wiadomości news:l18cc6-u56.ln1@ncc1701.lechistan.com...
> [...]
    > budynki na zgłoszenie wymagają najwyżej zgrubnego szkicu), więc
    > potrzebowałbym najwyżej jakiegoś w miarę przejrzystego rysunku

    niop...

    ja wiem

    odezwij sie na prv to ci to narysuje
    ale za piwo ;-)

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-04-26 20:02:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    HANA pisze:

    > ja wiem
    >
    > odezwij sie na prv to ci to narysuje
    > ale za piwo ;-)

    Nie mam piwa :( Może być wino? (nie, nie marki "Wino" ;) coś bułgarskiego)

  • 4. Data: 2009-04-26 20:44:02
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    wiadomości news:88rec6-f09.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Nie mam piwa :( Może być wino? (nie, nie marki "Wino" ;) coś bułgarskiego)

    jak bez siarczanow to moze byc

    ;-)))

    --
    Andrzej

  • 5. Data: 2009-04-27 06:35:35
    Od: "e2rd / Darek K." <q...@r...pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał
    > jak bez siarczanow to moze byc

    ja mam z siarczanami (z jakiegoś Klubu Dobrych win?), cholera nie łapię
    się...

    A poważnie dzielcie się jak możecie na ogólnym, też przymierzam się do
    podobnej chatki, drewniak z OSB, bezstrychowy.

    Mam przed sobą "PODRĘCZNIK KRONOTEC - Zabezpieczenie przed wilgocią dachów i
    konstrukcji szkieletowych z drewna", muszę poszukać podobnej książeczki ale
    dla OSB.

    Jak zeskanuję podzielę się bez wina :)

    Pozdr,
    e2rd
    Darek K.

  • 6. Data: 2009-04-27 08:18:00
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Malo prawdopodobne ze w znajdziesz cos takiego. Te siarczany to
    pozostalosc po konserwcji polproduktow a nie dodatek. Podejrzewam ze
    tylko te z najwyzszej polki moze nie sa konserwowane siarczanami (mam
    na mysli te co najmniej po klka.... tysiecy).
    W koncu projekt musi troche kosztowac.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 7. Data: 2009-04-27 13:17:47
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...

> [...]
    > tylko te z najwyzszej polki moze nie sa konserwowane siarczanami (mam
    > na mysli te co najmniej po klka.... tysiecy).

    Oj tam...
    szczegolow sie czepiasz ;-)
    A tak powazniej to chyba wstawie na stronke
    jakis uniwersalny projekt budynku gospodarczego
    sporo ludzi szuka a wygooglac nie ma co...
    pozdrawiam

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

    Jezeli ma byc szybko i tanio to nie moze byc wysokiej jakosci,
    Jezeli ma byc wysokiej jakosci i szybko to nigdy nie bedzie tanio,
    A jesli na byc tanio i wysokiej jakosci to nigdy nie bedzie szybko.

  • 8. Data: 2009-04-27 13:42:36
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

> [...]
    > A tak powazniej to chyba wstawie na stronke
    > jakis uniwersalny projekt budynku gospodarczego
    > sporo ludzi szuka a wygooglac nie ma co...

    Nie wiem jaka wartosc ma taki projekt ale jesli ktos szuka tzn. ze
    jakas ma. Chyba nie ma sensu oddawac cos za darmo, reszta to kwestia
    ceny. Moze wystarczy kilka pogladowych rysunkow a szczegoly w
    prywatnej korespondencji za drobna oplata. Biznes to moze nie jest ale
    juz ma inna wartosc emocjonalna :-)

    Pozdrawiam
    Dy

  • 9. Data: 2009-04-27 13:46:48
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci
    g.googlegroups.com...

> [...]
    > ceny. Moze wystarczy kilka pogladowych rysunkow a szczegoly w
    > prywatnej korespondencji za drobna oplata. Biznes to moze nie jest ale

    Chodzi o szkic do zgloszenia. Formalnosci i tyle. Niech sie urzednicy
    ciesza;)))

    Krzysiek

  • 10. Data: 2009-04-27 14:11:31
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > Chodzi o szkic do zgloszenia. Formalnosci i tyle. Niech sie urzednicy
    > ciesza;)))

    Gdybym sie na tym znal zrobilbym ci za darmo. Musisz negocjowac.

    Pozdrawiam
    Dy