  • 31. Data: 2009-07-20 16:11:42
    Temat: Re: przemyślenia po ostatnich ulewach
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 15:41:52 +0200, Aleksander napisał(a):

    > i pewnie może tę listę rozszerzyć.
    Spoko, zaplaci paragonami za doswietlanie pradem projektantowi :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 32. Data: 2009-07-20 18:11:55
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    a nie masz Ty w tym domu za ciemno przez ten okap?

  • 33. Data: 2009-07-20 19:06:59
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Jacek "Plumpi"" napisał:
    > Wichura potrafi podnosić do góry stropy betonowe, a myślisz, że nie da
    > sobie rady z lekką konstrukcją dachu przymocowaną w kilku punktach śrubami
    > do ścian ?

    nieprawda, żadnego dachu ze stropem betonowym nie podniesie, w każdym razie
    nic mi na ten temat nie wiadomo:O)

    > działają na niego siły podczas podmuchów wiatru. Oczywiście konstruktorzy
    > uwzględnaiją te siły jednak natura potrafi bardziej zaskakiwać, czego
    > dowodem są kataklizmy, choćby takie jak rok temu pod Częstochową.
    > http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Siedem-osob-r
    annych-150-domow-uszkodzonych,wid,9042734,wiadomosc.
    html#

    tam i gdzie indziej dachy zrywało i budynki powalało tylko dlatego że to
    była nasza PRLowska fuszerka, jak jako dziecko oglądałem wszelakie
    konstrukcje budynków to aż w oczy kłuło partactwo i brak myślenia, dachy
    nieprzymocowane, konstrukcje za lekkie, więźba dachowa nie zabezpieczona
    przed podniesieniem (prawie wszystko leży własnym ciężarem), brak wzmocnień
    i tak dalej i tak dalej, a jak teraz trąby się pojawiły to nagle problem sie
    zropbił, dokładnie taka sama głupota jak to że się domy i osiedla budowało
    na terenach zalewowych, a jak przyszła woda (normalka w innych regionach i
    nikt z tego problemów nie robi) to nagle tragedia:O(

  • 34. Data: 2009-07-20 19:41:15
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h42gnq$d1m$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > nieprawda, żadnego dachu ze stropem betonowym nie podniesie, w każdym
    > razie nic mi na ten temat nie wiadomo:O)

    To, ze czegoś nie widziałeś lub nie doświadczyłeś nie oznacza, że to nie
    jest możliwe.

> [...]
    > osiedla budowało na terenach zalewowych, a jak przyszła woda (normalka w
    > innych regionach i nikt z tego problemów nie robi) to nagle tragedia:O(

    Widziałeś ?
    Pooglądaj choćby na zdjęciach to zrozumiesz.

  • 35. Data: 2009-07-20 20:11:52
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    >a nie masz Ty w tym domu za ciemno przez ten okap?

    Nie. I tak jeszcze troche zmniejszałem powierzchnie okien z tym co było w
    projekcie. Projektant(projekt seryjny) miał tych okien naupychane tyle że
    nie mógłbym prawie umeblować domu. Zrobiłem odpowiednie korekty, mieszkam
    już rok(za dwa dni rocznica;)))) iżadnego dyskomfortu nie czuje. Może
    dlatego że dom jest dobrze położony wg, stron swiata- to tez bardzo ważna
    rzecz.

    Kris

  • 36. Data: 2009-07-20 20:54:20
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl> napisał(a):

    > Spoko, zaplaci paragonami za doswietlanie pradem projektantowi :)

    I jeszcze go pogoni~~~~... Mx

  • 37. Data: 2009-07-20 22:24:04
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > W stosunku do projektu podniosłem minimalnie ścianke kolankową ale
    > wydłuzyłem tez połacie dachu. Moim zdaniem warto było.

    Ale jak zacina to d.. z tego. Tez mam spore okapy i sciany mokre w czasie
    zachodnich wiatrow.

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2009-07-21 08:50:17
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Jacek "Plumpi"" napisał:
    > To, ze czegoś nie widziałeś lub nie doświadczyłeś nie oznacza, że to nie
    > jest możliwe.

    skoro ty widziałeś to dan namiar, czy zdjęcia to pogadamy:O)

    > Widziałeś ? Pooglądaj choćby na zdjęciach to zrozumiesz.

    właśnie widziałem, zarówno zdjęcia i osobiście, owszem dachy zrywało,
    podnosiło razem z wieńcwm:O)
    czyli tam gdzie dach nie był zbytnio, albo wcale obciążony, i niestety
    nigdzie nie widziałem żeby dach ze stropem betonowym podniosło:O)
    a jak już jesteś taki mocny to weź policz z jaką siłą wyciąga dach wiatr
    wiejący z jaką prędkością i wtedy zobaczysz jak taki dach powinien być
    obciążony żeby nie porwało:O)

  • 39. Data: 2009-07-21 15:07:47
    Od: "kiki" <c...@v...ts>

    "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> wrote in message

> [...]
    > a jak już jesteś taki mocny to weź policz z jaką siłą wyciąga dach wiatr
    > wiejący z jaką prędkością i wtedy zobaczysz jak taki dach powinien być

    A czy podbitka pomaga chronić dach przed wyrwaniem i w jakim stopniu?

  • 40. Data: 2009-07-21 16:19:03
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h44lht$8iv$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > skoro ty widziałeś to dan namiar, czy zdjęcia to pogadamy:O)

    Poszukaj sobie w necie na portalach onet.pl , wp.pl , gazeta.pl ,
    wyborcza.pl , youtube.pl i wiele innych jest nasa zdjęć oraz filmów.
    Wrzuć w wyszukiwarkę hasła: tornado w Polsce , 15 września 2008 , nawałnica
    , Kłomnice, Blachownia , Balcarzowice , Sieroniowice , Błotnica Strzelecka ,
    Zimna Wódka, okolice Lublińca m.in. wykarczowany przez tornado kawał lasu
    koło miejscowości Irki.
    Większość tych miejscowości leży w moich okolicach.

    > właśnie widziałem, zarówno zdjęcia i osobiście, owszem dachy zrywało,
    > podnosiło razem z wieńcwm:O)

    A ja widziałem dom w którym podniosło dach razem z wieńcem i stropem.
    Mieszkańcy tego domu opowiadali, że strop uniósł się ok. 10cm po czym runął
    spowrotem na mury, bo dach się urwał i odleciał. Na szczęście mury
    wytrzymały i strop także się nie rozsypał na kawałki, choć ściany npopękały
    tak, że dom nadawał się tylko do wyburzenia. Cudem strop ten nie spadł na
    dół i nie pozabijał mieszkańców. Nawet gdzieś miałem zdjęcia tego domu.