  • 51. Data: 2009-07-23 15:29:43
    Temat: Re: przemyślenia po ostatnich ulewach
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Tornad" napisał:
    > To co piszesz obowiazuje dla wiatrow huraganowych nawet, ale nie dla
    > tornad.

    no ale trąba powietrzna to takie małe tornado zdaje sie, róznica podobno
    jest w skali i sile zjawiska?

    > No i na tej zasdzie powstaje wir. Jak ktos pamieta regule trzech palcow
    > prawej
    > dloni to sobie latwo uzmyslowi, ze na Polkuli Polnocnej wszystkie wiry
    > beda
    > sie krecic (patrzac z gory) w lewo a na Poludniowej w prawo. I niech mi
    > utytlani meteorolodzy, ktorzy nie maja zapewne o tym zielonego pojecia nie
    > pieprza, ze to sily Corioisa sa powodem, bo one kreca akurat w odwrotna
    > strone.

    no ale wszyscy podaja ze te tornada zawsze kręcą się w jedną stronę,
    niezależnie od miejsca występowania.

  • 52. Data: 2009-07-23 21:05:13
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości

    > wolnośc to nie to samo co samowola :)
    > BTW - ją też chce mieć czarny dach..

    Ale wiesz, ze to nie popularne rozwiazanie. :-) Niektorzy pukali sobie w
    czolo jak mowilem jaki kolor dachu bede mial. Nie jest wcale tak zle. Blacha
    malowana jest jakas dziwna farba, niby matowa a jakby strukturalnie lekko
    polyskujaca. Wcale nie jest smutno czarna.

    > ale sąsiad może by zrobil zieloną elewację, a drugi różową, kolejny
    > niebieską.. to ja już wolę żeby z góry było wiadomo co wolno a co
    > zabronione.. wcale nie musisz się budować w miejscu gdzie są ograniczenia,
    > które Tobie nie pasują.

    Niby tak, ale to nie centrum miasta i kazdy powinien miec wolne prawo
    dysponowania swoja wlasnoscia. Chcesz rozowa to rob rozowa, chcesz
    niebieska, jak tesciowa woli, byle by sie wlascicielowi podobalo.
    Ostatecznie nie wielu jest wyzwolonych Majk fantazy straszacych pomyslami,
    jednak wole wolnosc.

    > poza tym najczęściej zaostrzenia w planach zagospodarowania z czegoś
    > wynikają. Wójt sobie tego nie wymyśla. Raczej jest to sprawka jakiegoś
    > urbanisty.

    Urbanisty niespelnionego aktywisty. :-)

    Pozdro.. TK

  • 53. Data: 2009-07-24 01:47:24
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

    > no ale trąba powietrzna to takie małe tornado zdaje sie, róznica podobno
    > jest w skali i sile zjawiska?
    Traba powietrzna to tornado ale huragan, tajfun czy cyklon (wszystkie te
    nazwy oznaczaja to samo zjawisko) to juz sa potezne wiry atmosferyczne;
    zapewne o te roznice chodzi.

    > no ale wszyscy podaja ze te tornada zawsze kręcą się w jedną stronę,
    > niezależnie od miejsca występowania.

    Nieprawda, wszyscy podaja, ze wszystkie wiry powietrzne na polkuli polnocnej
    kreca sie w lewo a na poludniowej w prawo. To jest zgodne z tym co napisalem;
    tak chce fizyka i na to nima rady. Pewnie slyszales o kreceniu sie wody w
    wannie, ktora powinna sie krecic zgodnie z zasada Coriolisa i tu rzeczywiscie
    nie ma reguly ona w praktyce bedzie sie krecic roznie, co dowodzi blednosci
    tej zasady.
    Pzdr.
    Tornad

  • 54. Data: 2009-07-24 08:32:42
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    > malowana jest jakas dziwna farba, niby matowa a jakby strukturalnie lekko
    > polyskujaca. Wcale nie jest smutno czarna.

    Skoro nie jest popularne to nawet lepiej. Jak coś jest _już_ popularne
    to znaczy, że niedługo będzie trącić myszką :) A tak poważniej, to
    kolega ma czarną (w każdym razie ciemno grafitową) dachówkę cementową i
    bardzo mi się taki dach podoba.

    > Urbanisty niespelnionego aktywisty. :-)

    Zawsze można się odwoływać, zebrać argumenty i proponować własne
    rozwiązania. Znam kogoś, kto w taki sposób wybudował nowoczesne
    "pudełko" chociaż gminne ustalenia narzucały dachy o kątach 35-42 stopnie.

    PZDR
    Shaman

  • 55. Data: 2009-07-24 08:40:58
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

> [...]
    [ciach]

    > Od takich rzeczy jest IMHO dział trzeci ksiegi wieczystej. Sprzedający np. gmina
    wpisuje w nim służebność na jej rzecz, polegającą na tym, że na tej działce nie wolno
    budować fabryki, domu z czerwonym dachem oraz burdelu. I nabywca tej działki kupując
    taką działkę wie na "wieki wieków" jakie ma ograniczenia a jak mu się nie podobają to
    poszuka innej działki. Zło planu zagospodarowania polega na tym, że urzedniczek w
    gminie traktuje twoją własność jak swoją.

    Zgadzam się, że plan zagospodarowania może namieszać tym, którzy kupili
    ziemię wcześniej. Ale dla tych dopiero szukających działki wszystko
    jedno czy o zakazie czerwonych dachów dowiedzą się z księgi wieczystej
    czy z planu.

    A co do urzędników.. wszyscy wiemy, że tzw. demokracja to ustrój mocno
    ułomny. Ale pozostałe alternatywy są jeszcze gorsze.

    PZDR
    Shaman

  • 56. Data: 2009-07-24 10:21:33
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Od takich rzeczy jest IMHO dział trzeci ksiegi wieczystej. Sprzedający np.
    > gmina wpisuje w nim służebność na jej rzecz,

    Powiedz no mi gdzie gminy wpisuja sie w Kw z warunkami planu
    zagospodarowania. Jeszcze sie z czymś takim nie spotkałem na Pomorzu a
    troche wydziałów kw SR zwiedziłem.

    Kris

  • 57. Data: 2009-07-24 13:53:05
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

> [...]
    > rzeczywiscie
    > nie ma reguly ona w praktyce bedzie sie krecic roznie, co dowodzi

    zobacz tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Coriolisa
    tam właśnie podają ze siłą Coriolisa na północ od równika powoduje on
    zakrzywienie toru ruchu poruszających się obiektów w prawo (z punktu
    widzenia poruszającego się obiektu), a na południe - w lewo:O)

  • 58. Data: 2009-07-24 20:09:48
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    >
    > Powiedz no mi gdzie gminy wpisuja sie w Kw z warunkami planu
    > zagospodarowania. Jeszcze sie z czymś takim nie spotkałem na Pomorzu a

    No właśnie dziś nie muszą bo co to za problem uchwalić sobie co chcą w planie.
    Najczęściej takie wpisy robią prywatni właściciele przy podziałach. Np. że budynek na
    sprzedawanej działce nie może być wyższy niż X m. Gdyby zlikwidować sowiecką
    metnalność w postaci planów zagospodarowania to pojawiłyby się normalne zapisy
    cywilnoprawne.

  • 59. Data: 2009-07-24 20:11:02
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > ziemię wcześniej. Ale dla tych dopiero szukających działki wszystko
    > jedno czy o zakazie czerwonych dachów dowiedzą się z księgi wieczystej

    Ogromna. Jeśli kupują te działki na inwestycje to wiedzieliby co na nich zbudują za
    50 lat. Plan można zmieniać co rok.

  • 60. Data: 2009-07-25 01:24:45
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > zakrzywienie toru ruchu poruszających się obiektów w prawo (z punktu
    > widzenia poruszającego się obiektu), a na południe - w lewo:O)

    Sila Coriolisa kreci w prawo a wszystkie wiry powietrzen kreca sie akurat w
    strone odwrotna. Meteorolodzy tlumacza to tym, ze jak powietrze laci od rejonu
    cisnienia wyzszego do nizszego, to zostaje odchylane w prawo zatem po lewej
    stronie powstaje podcisnienie, ktore go zakreca, ze ono w koncu kreci sie w
    lewo. Tak to tlumacza. Poszukaj pod haslem wiatr geostroficzny.
    Ja sie z tym tlumaczeniem nie zgadzam; uwazam, ze wszystkie wiry poczawszy od
    malych tornad a na poteznych tajfunach skonczywszy, maja charakter elektryczny.
    Pzdr.
    Tornad