  • 81. Data: 2009-07-29 07:16:10
    Temat: Re: przemyślenia po ostatnich ulewach
    Od: skushinski <s...@n...pl>

    > Ależ nie. Ja mogę budować co mi się podoba, jednak jeśli przez to, co
    > zrobiłem (wybudowałem) ktoś inny doznał uszczerbku (szkody), to jestem
    > zobowiązany tą szkodę naprawić.

    ależ oczywiście. Rozumiem, że sposób naprawiania szkody jest adekwatny
    do uszczerbku poniesionego przez współobywateli. Jeśli wybudowałeś tylko
    umiarkowanie szpetny baraczek, wystarczą serdeczne przeprosiny i
    sześciopak dla sąsiadów z przeciwka. Jeśli zamek z wieżycą i sztucznymi
    wodospadami z otoczaków -dożywotnia renta dla wszystkich potencjalnych
    obserwatorów?
    Bo zburzenie paskudztwa jako naruszenie Świętego Prawa Własności chyba
    nie wchodzi w grę. A może jednak? Więc chyba lepiej i taniej nie
    budować, albo budować zgodnie z (jakimiś) wytycznymi urbanistycznymi.
    Ale to właśnie przecież straszne zniewolenie. Hmmm...
    Najlepiej byłoby się budować na jakiejś pustyni czy prerii, po
    spacyfikowaniu okolicznych Indian, oczywiście. Ale w Polsce prawie nie
    ma Indian...

  • 82. Data: 2009-07-29 10:13:26
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Mam wrażliwość. Zwłaszcza na jestem wrażliwy na "mikromenedżerów".

    Jaka jest Twoja definicja "mikromenadżera"?

    > A ty pewnie gwałcisz staruszki na pasach ;) (tak, używam twojej
    > "szklanej kuli" ;-> )

    To Ty jesteś zwolennikiem wolności bez granic. Ja uważam, że regulowanie
    pewnych sfer współżycia (w tym kształtowanie przestrzeni publicznej) ma
    sens.

    > Patrz moja odpowiedź na J_K_K - czyżbyś też był jednobitowcem?

    Nerwy Ci puszczają? Gwałcenie staruszek, jednobitowcy..? Masz w zwyczaju
    obrażać wszystkich tych, którzy nie przyklaskują Twojej kowbojskiej
    fantazji? Odpuść sobie.

    PZDR
    Shaman

  • 83. Data: 2009-07-29 10:22:56
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Nareszcie ktoś myślący, wykraczający poza zakres jednobitowy ;)

    Potrafisz określić jasne zasady kierujące tym co urzędnik może
    ograniczać a czego nie może? Na pewno dasz radę - wszak jesteś ten
    lepszejszy - 16 bitowy neuronowiec. LOL!

    PZDR
    Shaman

  • 84. Data: 2009-07-29 10:30:13
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    kris pisze:
    > Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ale inwestorzy mają wolny wybór.
    > Tylko finanse są ograniczeniem;)))

    1. Polska to całkiem duży kraj - z łatwością można wybierać gminy w
    których i ziemia tania i różowe elewacje mile widziane.

    2. Odnoszę wrażenie, że najgłośniej krzyczą Ci, którzy uważają, że
    wszystko im się należy z racji urodzenia. Nikt nikomu nie broni
    utworzenia "Ruchu na rzecz tęczowych dachów" i doprowadzenia do zmiany
    planu zagospodarowania przestrzennego. Wystarczy wygrać wybory
    samorządowe. Na tym polega wolność w demokracji.

    PZDR
    Shaman

  • 85. Data: 2009-07-29 11:00:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    shaman pisze:

    > Jaka jest Twoja definicja "mikromenadżera"?

    To taki idiota, który zamiast dawać ogólne wytyczne steruje każdym
    najmniejszym drobiazgiem.

    > To Ty jesteś zwolennikiem wolności bez granic. Ja uważam, że regulowanie
    > pewnych sfer współżycia (w tym kształtowanie przestrzeni publicznej) ma
    > sens.

    Nadal nie umiesz czytać. Przynajmniej ze zrozumieniem czytanego tekstu.

    Albo prymitywnie imputujesz innym swoje ograniczone skrajne (tylko w
    lustrzanym odbiciu) poglądy.

    Jak już pisałem (i nie tylko ja) pewne ogólne wytyczne plan
    zagospodarowania może i powinien zawierać. Chociażby _ogólny_ charakter
    lokalnej zabudowy. Ale wyznaczanie koloru dachów oraz jednego jedynie
    słusznego konta ich nachylenia to już jeden krok (i to niewielki) od
    dyrygowania np. gatunkiem trawy na trawniku.

    > Nerwy Ci puszczają? Gwałcenie staruszek, jednobitowcy..? Masz w zwyczaju
    > obrażać wszystkich tych, którzy nie przyklaskują Twojej kowbojskiej
    > fantazji? Odpuść sobie.

    To nie jest obrażanie tylko twoja ignorancja powoduje, że nie chwytasz
    dowcipu (o staruszkach) ani analogii (o bitach).

  • 86. Data: 2009-07-29 11:02:58
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > "Ruchu na rzecz tęczowych dachów" i doprowadzenia do zmiany planu
    > zagospodarowania przestrzennego. Wystarczy wygrać wybory samorządowe. Na

    Ha Ha Racja.
    Jednak uwazam że bedąc np Twoim sasiadem to powinienem się dostosowac do
    odległosci zabudowy, maksymalnej ilosci kondygnacji, utrzymac strefe
    biologicznie czynną itp. Jednak to jaki kolor dachu sobie zrobie i jaką
    elewacje to juz jest mój problem i tego nikt nie powinien regulować.
    A że razi to Twoje poczucie estetyki to juz Twój problem jednak. Mnie np nie
    podoba się działka za moim płotem bo rosna na niej chwasty, pokrzywy itp.
    Czy uważasz że powinienem się domagać aby gmina nakazała właścicelowi tej
    działki sadzić tam kwiatki?- bo te pokrzywy, osty itp to nieestetyczne
    są(chociaz mam gdzie wyrzucać skoszoną trawe).
    Jak daleko powinny Twoim zdaniem iść uregulowania?. Bo o dachach i elewacji
    juz pisałeś. A płoty, a podjazdy, a może krzewy w ogródkach wg rozdzielnika?

    Krzysiek

  • 87. Data: 2009-07-29 11:12:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    shaman pisze:

    > Potrafisz określić jasne zasady kierujące tym co urzędnik może
    > ograniczać a czego nie może?

    Niektóre osoby muszą mieć konkretny algorytm - sprowadzając się do roli
    maszynki.

    Lokalny samorząd na szczęście składa się z ludzi rozumnych i daje tylko
    ogólne wytyczne i zalecenia, dzięki czemu ani nie grozi mi wyrośnięcie
    obok mojego małego domku wielkiego bloku, ani też nie muszę konsultować
    koloru elewacji czy dachu z Radą Strażników ;->

    > Na pewno dasz radę - wszak jesteś ten
    > lepszejszy

    ^^^^^^^^ Co to za słowo??

    > - 16 bitowy neuronowiec. LOL!

    16 bitów to miał PC XT. W swojej rodzinie szukaj kogoś o tak skromnej
    architekturze ;->

  • 88. Data: 2009-07-29 15:21:01
    Od: Bibi <b...@p...fm>

    A ja czasami oglądam wyścigi kolarskie i takie wioski, czy miasteczka
    z jednakowymi dachami i zbliżonymi elewacjami z lotu ptaka prezentują
    się świetnie, dużo ciekawiej niż te nasze. Kupa takich chocby we
    Francji. Nie wiem co prawda jak to wygląda z poziomu gruntu, ale tak
    naprawdę jakie to ma znaczenie. Tam pewnie ludzie są tak do tego
    przyzwyczajeni, że dla nich to normalka. A Polak postawi czarny obok
    białego, żeby sąsiada szlag trafił :) Albo dwa połączone domy
    pomalowane kontrastowymi kolorami, rewelka.

  • 89. Data: 2009-07-29 16:18:15
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Nerwy Ci puszczają? Gwałcenie staruszek, jednobitowcy..? Masz w zwyczaju
    > obrażać wszystkich tych, którzy nie przyklaskują Twojej kowbojskiej
    > fantazji? Odpuść sobie.

    Nie przejmuj sie to taki prostacki pajac bez kultury, czesty bywalec KF. :-)
    Jak widac niestety internet znow podlaczyli i bedzie nas teraz dreczyl
    wrodzona kultura, konczac tym samym sielskie czasy grupowego niebytu. Oby
    jak najkrocej.

    Pozdro.. TK

  • 90. Data: 2009-07-29 19:04:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 29 Jul 2009 09:16:10 +0200, skushinski napisał(a):

    > ależ oczywiście. Rozumiem, że sposób naprawiania szkody jest adekwatny
    > do uszczerbku poniesionego przez współobywateli. Jeśli wybudowałeś tylko

    Oczywiście.

> [...]
    > sześciopak dla sąsiadów z przeciwka. Jeśli zamek z wieżycą i sztucznymi
    > wodospadami z otoczaków -dożywotnia renta dla wszystkich potencjalnych

    A to zależy od tego, jakie szkody oni ponieśli.

    > Bo zburzenie paskudztwa jako naruszenie Świętego Prawa Własności chyba
    > nie wchodzi w grę. A może jednak? Więc chyba lepiej i taniej nie

    Ależ wchodzi - jeśli tańsze od płacenia odszkodowań.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356