  • 1. Data: 2009-09-28 05:50:33
    Temat: przepięciówka - jak podłączyć?
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Robie sobie instalację i pojawiło mi się pytanie odnośnie podłączenia
    zabezpieczenia przeciwprzepięciowego. A mianowicie, czy przed tym
    zabezpieczeniem muszę dać wyłącznik nadprądowy czy mogę się bez niego obejść
    i podłączyć to bezpośrednio za rozłącznikiem.
    Fachowców, proszę o nie bicie i proponowanie wynajęcia profi-elektryka, nie
    o to mi chodzi :)

    pozdr
    przemek

  • 2. Data: 2009-09-28 06:00:36
    Temat: Re: przepieciówka - jak pod??czyae?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisal w wiadomosci
    > Robie sobie instalacje i pojawi?o mi sie pytanie odno?nie pod??czenia
    > zabezpieczenia przeciwprzepieciowego. A mianowicie, czy przed tym
    > zabezpieczeniem musze daae wy??cznik nadpr?dowy czy moge sie bez niego obej?ae
    > i pod??czyae to bezpo?rednio za roz??cznikiem.
    > Fachowców, prosze o nie bicie i proponowanie wynajecia profi-elektryka, nie
    > o to mi chodzi :)

    W instrukcji aparatu bedzie podany maksymalny prad zabezpieczenia które musi byc
    przed nim zastosowane. Jesli wkladki w rozlaczniku sa mniejszej wartosci - nie jest
    potrzebny dodatkowy wylacznik.

  • 3. Data: 2009-09-28 06:32:29
    Temat: Re: przepięciówka - jak podłączyć?
    Od: Sebastian Tomczyk <s...@g...com>

    On 28 Wrz, 08:00, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:
> [...]
    przed nim zastosowane. Jesli wkladki w rozlaczniku sa mniejszej wartosci - nie jest

    Proponuję zerknąć na forum elektryków, pewnie pojawił się taki post
    http://www.forumsep.pl/

    Pozdrawiam
    Sebastian Tomczyk
    http://www.stelektronik.pl/

  • 4. Data: 2009-09-28 07:04:39
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    Użytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obejść i podłączyć to bezpośrednio za rozłącznikiem.
    > Fachowców, proszę o nie bicie i proponowanie wynajęcia profi-elektryka,

    Tak jak poprzednicy w dokumencji od ochronnika powina byc podana wartośc
    zabezpieczenia głównego powyzej którego przepieciówke trzeba dobezpieczać.

    Z tego co pamiętam Moellera się dobezpiecza powyżje 63A, Siemensa chyba
    powyżej 80A albo nawet 125A (nie pamietam koledzy szukali).

    Tak wiec to są wielkosci bardzo duże jak dla instalacji w domu, w przemysle
    to już różnie.

    Pamiętaj żeby zejść na przepięciówkę bezpośrednio z wyłącznika/rozłacznika
    głownego możliwie grubymi przewodami, nie 2,5mm2 czy 4 tylko czymś grubszym
    (10 lub 16) (coś w okolicahc tego jakie masz przyłacze)

  • 5. Data: 2009-09-28 07:35:13
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl> napisał w
    wiadomości news:h9pnfm$hv3$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > głownego możliwie grubymi przewodami, nie 2,5mm2 czy 4 tylko czymś
    > grubszym (10 lub 16) (coś w okolicahc tego jakie masz przyłacze)

    Moje główne zabezpiecznie to 25A, a przepięciówka to LC.
    Dzieki za odpowiedzi.

    pozdr
    p.

  • 6. Data: 2009-09-28 18:38:20