  • 1. Data: 2009-04-29 18:13:03
    Temat: [przepisy] Droga czesciowo prywatna a PnB
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Droga stanowiaca dojazd do mojej dzialki w 3/4 nalezy do Skarbu Panstwa, a w
    1/4 do osoby prywatnej. W ramach 'upraszczania przepisow i ulatwien dla
    petenta', 3 tygodnie po zlozeniu wniosku o pozw. na budowe dostalem ze
    starostwa powiatowego pismo o uzupelnienie dokumentacji. Mam pokazac wpis w
    akcie notarialnym zakupu dzialki o mozliwosci korzystania z tej drogi.
    Takiego wpisu nie ma.

    Na dzialce przyleglej do mojej wydane zostalo wczesniej pozwolenie na
    budowe. Czy tym faktem moge sie jakos wspomoc w walce z urzednikami? Dla
    mojej dzialki zostaly wydane warunki zabudowy, czemu dopiero teraz
    urzednikowi w starostwie zaczelo to przeszkadzac?

    Teraz rysuja sie takie wyjscie z sytuacji:
    1. Wlasciciel 1/4 drogi jest sklonny ja oddac za darmo gminie
    2. Lub mnie

    Ktory wariant bedzie lepszy, szybszy? Prosze o inne wskazowki. Budowe
    chcialbym zaczac w maju br.

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2009-04-29 19:07:03
    Temat: Re: [przepisy] Droga czesciowo prywatna a PnB
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    ATZ Rzeszow pisze:

    > Na dzialce przyleglej do mojej wydane zostalo wczesniej pozwolenie na
    > budowe. Czy tym faktem moge sie jakos wspomoc w walce z urzednikami? Dla
    Nie. Bo to,że sąsiednia działka jest budowlana, nie oznacza, że Twoja
    jest budowlana

    > mojej dzialki zostaly wydane warunki zabudowy, czemu dopiero teraz
    > urzednikowi w starostwie zaczelo to przeszkadzac?
    Warunki zabudowy to informacja o warunkach jakie musi spełniać budynek i
    jego lokalizacja, a niejest to pozwolenie na budowę.
    W warunkach masz napisane jaki dom możesz na działce zbudować.

    > Teraz rysuja sie takie wyjscie z sytuacji:
    > 1. Wlasciciel 1/4 drogi jest sklonny ja oddac za darmo gminie
    To Skarb Panstwa czy Gmina ?

    > 2. Lub mnie
    >
    > Ktory wariant bedzie lepszy, szybszy? Prosze o inne wskazowki. Budowe
    > chcialbym zaczac w maju br.

    Najszybciej to znaleźć inną drogę jak się da.
    Jak nie to wpis o służebności do KW tej drogi. Jeśli sąd jest mały to
    całą sprawę da się załatwić w tydzień.
    W zasadzie to Panu w Starostwie powinien wystarczyć Akt Notarialny, że
    ten od 1/4 zgadza się na ustanowienie służebności (o ile się zgodzi).

    BR
    Igus'

    Powodzenia

  • 3. Data: 2009-04-29 19:24:27
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "Igus'" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie. Bo to,że sąsiednia działka jest budowlana, nie oznacza, że Twoja jest
    > budowlana

    tego nie rozumiem, dlaczego dla jednej dzialki wydaje sie pozwolenie, a dla
    mojej nie, jesli wszystkie warunki dla obu dzialek sa identyczne.

    > To Skarb Panstwa czy Gmina ?

    chce zrzec sie na rzecz Skarbu Panstwa. Nastepnie moglaby sie rozpoczac
    komunalizacja tej drogi, tzn. stalaby sie droga gminna, jesli dobrze mysle.
    Wlascicielem 3/4 jest Skarb Panstwa.

> [...]
    > W zasadzie to Panu w Starostwie powinien wystarczyć Akt Notarialny, że ten
    > od 1/4 zgadza się na ustanowienie służebności (o ile się zgodzi).

    Dziekuje za rady. Jutro dopytamy sie o to w starostwie.

    Z.

  • 4. Data: 2009-04-29 19:31:46
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    ATZ Rzeszow pisze:

    > tego nie rozumiem, dlaczego dla jednej dzialki wydaje sie pozwolenie, a dla
    > mojej nie, jesli wszystkie warunki dla obu dzialek sa identyczne.
    Widać nie są. Twoja nie ma dostępu do drogi. Tak jak napisałem niżej,
    może ta pierwsza działka tj jej właściciel ma akt notarialny ze zgodą na
    wpisanie służebności itp.

    > chce zrzec sie na rzecz Skarbu Panstwa. Nastepnie moglaby sie rozpoczac
    > komunalizacja tej drogi, tzn. stalaby sie droga gminna, jesli dobrze mysle.
    > Wlascicielem 3/4 jest Skarb Panstwa.
    Lepiej jakby się zrzekł bo potem łatwiej wyegzekwować np odśnieżanie,
    utrzymanie drogi itp. Ale zmiana właściciela to zazwyczaj jest czasochłonne.

    BR
    Igus'

  • 5. Data: 2009-04-29 19:47:31
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    > Widać nie są. Twoja nie ma dostępu do drogi. Tak jak napisałem niżej, może
    > ta pierwsza działka tj jej właściciel ma akt notarialny ze zgodą na
    > wpisanie służebności itp.

    Otoz nie. Moja lezy w 2gim pasie zabudowy. Ta druga w 3-cim pasie - lezy
    wiec nawet dalej od drogi calkowicie gminnej. Wszelkie papiery zalatwiam z
    rocznym poslizgiem wzgledem wlasciciela drugiej dzialki. Papiery w gminie i
    w starostwie przechodza przez tych samych urzednikow. Drugi wlasciciel nie
    ma wpisanej sluzebnosci, oba akty spisane w tej samej kancelarii. Z
    ciekawosci porownam jego i moj akt notarialny.

    Z.

  • 6. Data: 2009-04-30 08:25:40
    Temat: Re: Droga czesciowo prywatna a PnB
    Od: c...@p...onet.pl

    wiadomościnews:gta9v1$735$1@news.onet.pl...

> [...]
    > ma wpisanej sluzebnosci, oba akty spisane w tej samej kancelarii. Z
    > ciekawosci porownam jego i moj akt notarialny.

    no i widzisz spóźniłeś się. w międzyczasie pani urzędnik weszła w
    okres menopauzy.

    ok głupi żart, ale ja też buduje dom na podkarpaciu i miałem możliwość
    zapoznać się z przebiegiem procedur.

  • 7. Data: 2009-05-04 15:20:18
    Od: mk <d...@t...pl>

    ATZ Rzeszow pisze:

    > Teraz rysuja sie takie wyjscie z sytuacji:
    > 1. Wlasciciel 1/4 drogi jest sklonny ja oddac za darmo gminie
    > 2. Lub mnie
    Nie wiem czy tak się może zdarzyć, ale jeśli droga będzie wymagała
    naprawy koniecznej i trzeba będzie coś z nią zrobić to może się okazać,
    że posiadanie 1/4 jest mało opłacalne.
    Pdr.M.