  • 1. Data: 2009-10-06 05:31:06
    Temat: przeprowadzka do nowo wybudowanego domu - a stary?
    Od: "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl>

    Witajcie
    Moze temat malozwiazany z grupa ale zawsze
    Mianowicie na dniach przeprowadzam sie ze starego domu do nowego.
    W starym zostaja meble, duza czesc sprzetu agd czy sanitariaty.
    Moje pytanie brzmi, czy jesli nie bede wogole ogrzewal starego domu zima, to
    te wszystkie rzeczy na wiosne beda nadawaly sie na smietnik?
    Czy moze wietrzenie wystarczy?
    Kompletnie nie kalkuluje sie mi ogrzewac domu, gdyz instalacja jest bardzo
    stara i koszt gazu na 2 miesiace to srednio 3 tys
    Szkoda mi tych rzeczy bo czesc z pewnoscia mozna albo sprzedac albo rozdac
    osoba ktorych nie stac nan nowe sprzety,
    a nie mam obecnie czasu zajac sie tym

    Pozdr

    ps. Jak to jest z rozbiorka domu, mozna samemu czy trzeba zlecic firmie?

  • 2. Data: 2009-10-06 05:38:41
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Musisz opróżnić z wody wszystkie instalacje i zabezpieczyć przez
    zamarznięciem przyłącze wody, inaczej rozmrozi i potem wszystko będzie się
    nadawało na śmietnik.
    Muszlę, aby nie zamarzła i aby nie śmierdziało zabeziecz przez wsypanie pół
    kg soli.
    Sprzętom mróz nie zaszkodzi.
    Jacek

  • 3. Data: 2009-10-06 05:40:33
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 6 Paź, 07:31, "TIM" <t...@b...o_n_e.t.pl> wrote:
> [...]
    > Szkoda mi tych rzeczy bo czesc z pewnoscia mozna albo sprzedac albo rozdac
    > osoba ktorych nie stac nan nowe sprzety,

    Instalacje wodne - może mróz rozsadzić i dom pozalewać i np. zniszczy
    meble
    Meble, agd itp - nic nie powinno się stać jeżeli nie będzie wilgoci.
    Wietrzenie niepotrzebne. Chyba że jest wilgoć w domu.

    > ps. Jak to jest z rozbiorka domu, mozna samemu czy trzeba zlecic firmie?

    Musisz mieć IMHO zezwolenie i kierownika "budowy". Jeżeli KB Ci
    pozwoli i nie ma materiałów szkodliwych (np. azbest) to możesz to
    zrobić sam.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 4. Data: 2009-10-06 05:46:13
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 6 Paź, 07:40, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > Musisz mieć IMHO zezwolenie i kierownika "budowy". Jeżeli KB Ci
    > pozwoli i nie ma materiałów szkodliwych (np. azbest) to możesz to
    > zrobić sam.

    Dokładnie to (chyba - bo to cytat jaki znalazłem w Internecie) tak:

    Zgodnie z art. 31 ustawy Prawo budowlane pozwolenia nie wymaga
    rozbiórka:

    * budynków i budowli -- niewpisanych do rejestru zabytków oraz
    nieobjętych ochroną konserwatorską -- o wysokości poniżej 8 m, jeżeli
    ich odległość od granicy działki jest nie mniejsza niż połowa
    wysokości;
    * obiektów i urządzeń budowlanych, na budowę których nie jest wymagane
    pozwolenie, jeżeli nie podlegają ochronie jako zabytki (listę tych
    obiektów znajdziemy tutaj).

  • 5. Data: 2009-10-06 07:47:34
    Od: mk <d...@t...pl>

    TIM pisze:

    > ps. Jak to jest z rozbiorka domu, mozna samemu czy trzeba zlecic firmie?

    Możesz samemu pod okiem kierownika rozbiórki.
    Czyli wcześniej dokumenty (opis istniejącej budowli i plan robót przez
    uprawnionego kierownika do urzędu, w którym robiłes pozwolenie na
    budowę, dostaniesz dziennik tym razem rozbiórki i zgłoszenie rozpoczecia
    rozbiórki)
    Pdr. M.