  • 1. Data: 2009-06-18 21:02:05
    Temat: przesadzić sosnę - jak ?
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    No właśnie jak się zabrać i kiedy do przesadzenia sosny?
    Pech chce że 15 lat temu nikt nie pomyslał że bedzie rosła na drodze do
    drugiego garażu..
    A ściąć i wywalić szkoda.
    Czy jest szansa na powodzenie takiej operacji?
    Jak się do tego zabrać? Domyślam się że warunkiem powodzenia jest wykopanie
    odpowiedniej ilości ziemi wraz z korzeniem.

    --
    Pawełj

  • 2. Data: 2009-06-18 21:09:59
    Temat: Re: przesadzić sosnę - jak ?
    Od: "Dirko" <i...@g...com>

    W wiadomości news:h1eaih$58o$1@nemesis.news.neostrada.pl pawelj

    > No właśnie jak się zabrać i kiedy do przesadzenia sosny?
    > Czy jest szansa na powodzenie takiej operacji?

    Hejka. Nie ma. :-(
    Pozdrawiam kasandrycznie Ja...cki

  • 3. Data: 2009-06-19 06:32:19
    Od: d...@d...abc.com.pl

    On Thu, 18 Jun 2009, Dirko wrote:

    > W wiadomości news:h1eaih$58o$1@nemesis.news.neostrada.pl pawelj

    > Hejka. Nie ma. :-(
    > Pozdrawiam kasandrycznie Ja...cki

    Przesadzałem 10-12 letnie świerki zwyczajne. Wszystko się przyjęło.
    Świerki były okopane rok wczesniej w średnicy korony i na głębokość
    szpadla. Po przesadzeniu mocno podlewałem i okreciłem drzewka włókniną.
    Przesadziłem też sosnę 8-letnia. Bez powodzenia. Może błędem było to, że
    cała akcja przeprowadzona była na początku maja a powinna być na
    przedwiośniu.
    W każdym razie ja radzę spróbować.

    D.P.

  • 4. Data: 2009-06-19 11:09:06
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Teraz nie przesadzisz. Najlepiesz okopać teraz drzewo dookoła a na wiosne
    lub jesienią przenieść je w nowe miejsce. Tyle ze 15 letnie drzewo to troche
    duże jest pewnie i nie da sie bez jakiegoś sprzetu to przenieśc

  • 5. Data: 2009-06-19 11:11:23
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "mz" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    troche
    > duże jest pewnie i nie da sie bez jakiegoś sprzetu to przenieśc

    A za sprzęt trzeba zapłacić. Są firmy przesadzające duże drzewa...

  • 6. Data: 2009-06-19 13:49:37
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    pawelj pisze:
    > No właśnie jak się zabrać i kiedy do przesadzenia sosny?
    > Pech chce że 15 lat temu nikt nie pomyslał że bedzie rosła na drodze do
    > drugiego garażu..

    Podepne sie, a chodzi o optymalne przesadzanie sosen.

    Przesadzam sosenki z pól niczyich na swoje. Mam pelen wybór
    dzikich sadzonek we wszystkich rozmiarach. Tu jest mój szpaler
    z jesieni ub.r:

    http://picasaweb.google.com/AStasiew/Budowa#52544475
    13230503298
    http://picasaweb.google.com/AStasiew/Budowa#52544475
    46146849986

    Wiele sie jednak nie przyjelo, co widac od miesiaca, dwóch.
    A wszystko rokowało bardzo dobrze. Przenosilem otrzepane
    z rodzimej ziemi jak i z bryłą takiej ziemi.
    Podlewalem (dobrze?) A te zrobily sie zólte i suche.

    Jak to robic fachowo? Kiedy? Jakie? Jak? Podlewac? Nawozic?
    Prosze o wszelkie uwagi.

    dziekuje i pozdr serd
    --
    A S

  • 7. Data: 2009-06-19 19:51:46
    Od: "Jan" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Sosnę można przesadzać do lat 3. Chyba że rosnie w pojemniku. Słabo
    regeneruje korzenie. Nawet przenoszenie z dużą bryłą przy pomocy
    przesadzarki jest niepewne. Twoja raczej na straty...:(
    Pozdrowienia
    Jan

  • 8. Data: 2009-06-19 21:27:26
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > regeneruje korzenie. Nawet przenoszenie z dużą bryłą przy pomocy
    > przesadzarki jest niepewne. Twoja raczej na straty...:(

    Dzięki wszystkim za rady a właściwie sprowadzenie mnie na ziemię.
    Znalazłem ogłoszenie o przesadzaniu "starych drzew" ale tam cena szła w xx
    tys zł. więc mnie na to nie stać.

    Trzeba bedzie wyciąć. A szkoda bo sadził ją wujek którego już nie ma...

    --
    Pawełj

  • 9. Data: 2009-06-20 05:06:21
    Od: Kyllyan <m...@o...pl>

    pawelj pisze:

> [...]
    > xx tys zł. więc mnie na to nie stać.
    >
    > Trzeba bedzie wyciąć. A szkoda bo sadził ją wujek którego już nie ma...

    Ogladasz "Plebanię"? tam jeden wyciął brzózki co rosły na jego polu. We
    wczorajszym odcinku zlicytowali mu gospodarstwo ;)

    --
    Sławomir Jan Marusiński
    Gdańsk. GG 5420750

  • 10. Data: 2009-06-20 05:48:27
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "pawelj" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak się do tego zabrać? Domyślam się że warunkiem powodzenia jest
    wykopanie
    > odpowiedniej ilości ziemi wraz z korzeniem.

    Niektóre drzewa nie znoszą zmiany stron świata - trzeba je przesadzić
    używając kompasu.