  • 11. Data: 2009-06-20 09:26:10
    Temat: Re: przesadzić sosnę - jak ?
    Od: "Krzysztof H" <e...@p...onet.pl>

    http://www.rp.pl/temat/84081.html

  • 12. Data: 2009-06-20 19:30:33
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof H" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > http://www.rp.pl/temat/84081.html

    Fajnie.
    A od jakiej grubości zaczyna się owo karanie ?

    --
    PawełJ

  • 13. Data: 2009-06-20 19:35:00
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    >
    > Fajnie.
    > A od jakiej grubości zaczyna się owo karanie ?

    Od krzaków.

  • 14. Data: 2009-06-20 20:04:35
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > Od krzaków.
    :)
    Jak dobrze że w zgodzie z sąsiadami żyję

    --
    PawełJ

  • 15. Data: 2009-06-21 03:03:23
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    > :)
    > Jak dobrze że w zgodzie z sąsiadami żyję
    >
    > --
    > PawełJ

    Wystarczy odchaszczanie rozłożyć na dwa - trzy lata. Załatwić Roundupem na
    jesieni, póki soki w roslinie płyną, aby nikogo nie dziwiło, że liście
    żółkną. Na drugi rok zlikwidować - wykopać z korzeniem. I niszczyć odrosty.

  • 16. Data: 2009-06-21 05:20:57
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Krzysztof H pisze:
    > http://www.rp.pl/temat/84081.html

    Hmmmm, to dotyczy też własnych, wiejskich terenów? Mocno wątpię.

    Nasze ogrodzone "pole" (duża łąka + drzewa) przylega drewnianym płotem
    do lasu i wciąż coś z drzew się zasiewa, już nieraz wywalaliśmy jakieś
    pleniące się akacje, sosny, czy wszędzie wyrastające kloniki. Że nie
    wspomnę o wyplenieniu usychających sosen i innych porządkach. Gdyby nie
    to, w błyskawicznym tempie nasza polana wróciłaby do stanu pierwotnego,
    czyli gęstego lasu.
    --
    Basia

  • 17. Data: 2009-06-21 07:51:30
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-06-21 07:20:57 +0200, Bbjk <b...@q...pl> said:

    > Hmmmm, to dotyczy też własnych, wiejskich terenów?

    Również dotyczy. Każdych i własnych.
    Tu masz podstawę prawną, warto poczytać.
    (dla niecierpliwych, dodam że takie zaostrzenia nie dotyczą drzew
    owocowych. A mnie ciekawi czemu... One jakoś biologicznie gorsze, mniej
    wartościowe, czy jak?)

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/0880.htm

    Wprawdzie jakieś nowelizacje do tego były, ale tekstu jednolitego chyba
    nie ma online....

    > Mocno wątpię.

    Przestań wątpić.
    To że prawa są nieegzekwowane, nie oznacza że ich nie ma. Podobnież
    jak z przekraczaniem prędkości. Oczywiście celowość i sensowność praw
    jest inną historią.

    --
    DJ

  • 18. Data: 2009-06-21 07:55:34
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-06-21 07:20:57 +0200, Bbjk <b...@q...pl> said:

    > Nasze ogrodzone "pole" (duża łąka + drzewa) przylega drewnianym płotem
    > do lasu i wciąż coś z drzew się zasiewa, już nieraz wywalaliśmy jakieś
    > pleniące się akacje, sosny, czy wszędzie wyrastające kloniki.

    Jak bardzo małe, to jeszcze można bez haraczu gminnego. W ustawie chyba
    jest powiedziane o jakiejś wysokości, czy obwodzie... Nie pamiętam
    dokładnie. Spójrz do tekstu ustawy.

    > Że nie wspomnę o wyplenieniu usychających sosen i innych porządkach.

    Usuwanie martwych drzew również nie jest objęte ustawą.

    --
    DJ

  • 19. Data: 2009-06-21 08:01:48
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-06-21 09:55:34 +0200, DJ <j...@p...onet.pl> said:

    > Jak bardzo małe, to jeszcze można bez haraczu gminnego. W ustawie chyba
    > jest powiedziane o jakiejś wysokości, czy obwodzie... Nie pamiętam
    > dokładnie. Spójrz do tekstu ustawy.

    Dobra, sam spojrzałem dla odświeżenia wiedzy. Mowa jest o wieku. 5 lat.
    Ten fragment:
    Art.86
    [...]
    6. Przepisów ust. 1 i 2 nie stosuje się do drzew lub krzewów:
    1) w lasach;
    2) owocowych, z wyłączeniem rosnących na terenie nieruchomości
    wpisanej do rejestru zabytków oraz w granicach parku narodowego lub
    rezerwatu przyrody - na obszarach nieobjętych ochroną krajobrazową;
    3) na plantacjach drzew i krzewów;
    4) których wiek nie przekracza 5 lat;
    5) usuwanych w związku z funkcjonowaniem ogrodów botanicznych lub
    zoologicznych;
    6) niszczących nawierzchnię i infrastrukturę drogową,
    ograniczających widoczność na łukach i skrzyżowaniach, z wyłączeniem
    rosnących na terenie nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków;
    7) usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu z wałów
    przeciwpowodziowych i terenów w odległości mniejszej niż 3 m od stopy
    wału;
    8) które utrudniają widoczność sygnalizatorów i pociągów, a także
    utrudniają eksploatację urządzeń kolejowych albo powodują tworzenie na
    torowiskach zasp śnieżnych, usuwanych na podstawie decyzji właściwego
    organu;
    9) stanowiących przeszkody lotnicze, usuwanych na podstawie decyzji
    właściwego organu.

    --
    DJ

  • 20. Data: 2009-06-21 19:24:36
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > 6) niszczących nawierzchnię i infrastrukturę drogową,

    o to do mnie pasuje bo moje drzewko rośnie na środku mojej nowej
    infrastruktury drogowej :)

    --
    PawełJ