  • 1. Data: 2010-11-26 10:11:51
    Temat: Re: przylacz studni glebinowej - zamarzanie
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Ja mam studnie glebinowa zrobiona tak:
    sa wkopane 3 kregi, dwa w ziemie, jeden na.
    Ten nad ziemia jest obsypany ziemia a od gory jest to przykryte deskami
    i styropianem (jeszcze sie nie dorobilem przyrkywy ;)
    Rura oslonowa wychodzi pond poziom gruntu (z racji wysokiego poziomu wod
    gruntowych. Z tej rury z glowicy wychodzi sobie niebieska rura i wraca z
    powrotem pod ziemie. W poprzednia zime gdy bywalo -27 w nocy balem sie
    ze to zamarznie wiec kupielm przewod grzejny i odkrylem studnie. W
    kregach byla woda i calosc slicznie parowala na mrozie. Nic nie
    zamarzlo. Ale dla bezpiecznstwa owinalem rure niebieska przewodem i
    zalozylem pianke ocieplajaca.
    Ale to chyba tylko dla spokoju sumienia, jakos na tyle grunt grzal i
    grzala sama studnia ze nic nie zamarzalo.
    S.