  • 1. Data: 2012-04-24 15:21:04
    Temat: przyłącze kanalizacyjne
    Od: "jahi" <j...@w...pl>

    Witam

    Rysunek poglądowy:
    http://picasaweb.google.com/lh/photo/NQTtAH9uysg2Du0
    pUcgIIMd8H0NE77vqTlS
    m0o7FYj0?feat=directlink

    Przy domu moich rodziców kładziona jest kanalizacja i chciałbym ich do
    niej podłączyć. Wymyśliłem sobie jak na rysunku wyżej, że studzienkę
    umieściłbym przy samej granicy działki. Do wykonania byłoby wtedy około
    3m co przy cenie 150 zł/m daje 450zł. Od studzienki do domu przykanalik
    kopię sam.
    Niestety projektant (powiązany z wykonawcami całej kanalizacji)
    stwierdził, że takiego wariantu nie odbiorą wodociągi ze względu na to,
    że na załamaniu musi być studzienka. Jego wersja jest na rysunku po
    prawej. Oczywiście koszty takiego rozwiązania idą mocno w górę, bo do
    wykonania jest wtedy 20m.

    Może ktoś wie, czy naprawdę jest taki wymóg?

    Oczywiście padły sakramentalne słowa, że co do ceny to się dogadamy,
    ale mimo wszystko podejrzewam, że nawet umieszczenie dwóch studzienek
    wyjdzie mi taniej.

  • 2. Data: 2012-04-24 15:28:35
    Temat: Re: przyłącze kanalizacyjne
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "jahi" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Może ktoś wie, czy naprawdę jest taki wymóg?

    Niestety ale jest taki wymóg. Spróbuj powołać się na przepis (nie pamiętam
    jaki to był) mówiący że za przyłącze uznaje się odcinek od domu do pierwszej
    studzienki. Wiem że to głupie ale ponoć w niektórych regionach Polski
    stosują się do tej oprawnej definicji ale są takie regiony gdzie idą w
    zaparte uważając że przyłącze to cały odninek od studzienki w drodze do
    wejścia do domu.

    Marek

  • 3. Data: 2012-04-24 15:33:25
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    http://www.e-instalacje.pl/a/3436,nowa-definicja-prz
    ylacza-kanalizacyjnego

    Walcz.

    Marek

  • 4. Data: 2012-04-25 09:54:34
    Od: "jahi" <j...@w...pl>

    4CX250 wrote:

> [...]
    > są takie regiony gdzie idą w zaparte uważając że przyłącze to cały
    > odninek od studzienki w drodze do wejścia do domu.

    Dzięki za odpowiedź, muszę chyba przejść się do innych projektantów i
    wodociągów i popytać jak jest w praktyce.

    Pozdrawiam, Jarek

  • 5. Data: 2012-04-25 10:05:42
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > Dzięki za odpowiedź, muszę chyba przejść się do innych projektantów i
    > wodociągów i popytać jak jest w praktyce.

    Najczęściej jest tak, że wodociągi przejmują sieć do pierwszego zaworu za
    licznikiem wody i pierwszej studzienki kanalizacyjnej za granicą posesji i
    odpowiadają za ich stan techniczny. Teoretycznie więc powinni się zgodzić na
    Twoje, korzystniejsze dla nich, rozwiązanie.
    Ja w warunkach miałem zapis, że pierwsza studzienka max. 1m od granicy.

    mcs