  • 1. Data: 2011-07-27 11:11:01
    Temat: pszczoły zżerają membranę :-)
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    jak co roku dzikie pszczółki próbują się osiedlić w zakamarkach mojego
    drewniaka... tym razem w szczelinach za deskami szczytowymi... na
    równo z ich końcami jest pod spodem ułożona wiatroizolacja,
    zaniepokojony dziwnymi dźwiękami dochodzącymi z tych okolic (jakby
    stado korników na dopalaczach) ze zdumieniem stwierdziłem, że pszczoły
    obgryzają brzeg tej membrany i z tego materiału chyba budują w środku
    gniazdo... czyżby czytały grupę i stwierdziły, ze jak się budować, to
    tylko przy użyciu nowoczesnych technologii...:-)
    BTW najgorsze, że jak nie zadziałam w porę, to z wiatroizolacji
    zostanie jedynie piękna wycinanka łowicka...

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2011-07-27 12:27:32
    Temat: Re: pszczoły zżerają membranę :-)
    Od: shaman <g...@m...pl>

    On 27 Lip, 13:11, s_13 <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    > BTW najgorsze, że jak nie zadziałam w porę, to z wiatroizolacji
    > zostanie jedynie piękna wycinanka łowicka...

    W takim razie oczywistym wydaje się, że musisz zadziałać w porę.
    MSPANC ;)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 3. Data: 2011-07-27 12:57:14
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    Użytkownik "s_13" <s...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    8g2000vbb.googlegroups.com...
> [...]
    > BTW najgorsze, że jak nie zadziałam w porę, to z wiatroizolacji
    > zostanie jedynie piękna wycinanka łowicka...

    OSY
    SJS

  • 4. Data: 2011-07-27 13:10:24
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "s_13" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    bb.googlegroups.com...
    >BTW najgorsze, że jak nie zadziałam w porę, to z wiatroizolacji
    >zostanie jedynie piękna wycinanka łowicka...

    Sam u siebie dałem membranę zamiast pełnego dachowania ale w kolejnym domu
    nie będzie już żadnych membran itp. To dziadowstwo jest jak widac i prędzej
    czy później kłopoty gotowe

    Krzysiek

  • 5. Data: 2011-07-27 14:52:22
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Sam u siebie dałem membranę zamiast pełnego dachowania ale w kolejnym
    domu
    > nie będzie już żadnych membran itp. To dziadowstwo jest jak widac i
    > prędzej czy później kłopoty gotowe

    Prawda :)
    to samo mam zdanie

    tylko zastanawiam się ile zaoszczedziłem 10k?
    deskowanie + papaowanie?

  • 6. Data: 2011-07-27 17:31:07
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    >BTW najgorsze, że jak nie zadziałam w porę, to z wiatroizolacji
    >zostanie jedynie piękna wycinanka łowicka...

    Czyli kolejny dowod na wyzszosc nowoczesnych technologii nad tradycja.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2011-07-27 18:06:59
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > tylko zastanawiam się ile zaoszczedziłem 10k?
    > deskowanie + papaowanie?

    chyba az tyle nie :) U mnie dach ok.200m2 pokryłem osb+papa. Materiały to jakies
    6kzł. Deski byłyby jeszcze tańsze.

    b.

  • 8. Data: 2011-07-27 18:33:47
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > OSY

    nie, jednak pszczoły, takie małe, jak pół osy, szarobrązowe, sąsiad
    mówi, ze to takie dzikie, leśne... osy miałem w zeszłym roku... te
    membrany nie zżerały... ale wygryzały dziury w kartongipsie...:-)
    natomiast szerszenie z tego towarzystwa były najbardziej kulturalne...
    grzecznie wiły kokon na zewnątrz pod podbitką... :-) BTW dowiedziałem
    się, że od zeszłego roku straż pożarna usuwa gniazda tylko odpłatnie,
    czasem robią wyjątek, gdy są zagrożone dzieci lub osoby starsze...
    aha... właśnie zaaplikowałem pod poszycie trochę chemii w sprayu... na
    razie szaleją, myślałem, że trochę ich mniej, a tu chmura wyleciała,
    jak nie zginą, to się pewnie wyniosą, poczekaaaamy...

    pozdrawiam
    s_13

  • 9. Data: 2011-07-27 18:37:33
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Sam u siebie da em membran zamiast pe nego dachowania ale w kolejnym domu
    > nie b dzie ju adnych membran itp. To dziadowstwo jest jak widac i pr dzej
    > czy p niej k opoty gotowe

    ale nawet owady odróżniają porządną membranę od gównianej membrany...
    na dachu leży najdroższy Tyvek, tej nie ośmielają się ruszyć... chyba,
    że stwierdziły, ze nawet do żarcia się nie nadaje...

    pozdrawiam
    s_13

  • 10. Data: 2011-07-27 19:12:48
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Amir napisał:
    > tylko zastanawiam się ile zaoszczedziłem 10k?
    > deskowanie + papaowanie?

    Ja sobie to liczyłem i o ile pamiętam, to na deski calówki - 160 m2
    deskowania - dałem 2 tys i za papę też 2 tys, a chłopakom zajęło to może
    z jeden dzień, to powiedzmy 1 tys za robociznę.

    Razem 5 do 6 tys.
    Membrana kosztowałaby mnie bodajże 1700 zł, zatem wychodzi, że wydałem
    może o ok 3 tys więcej na deskowanie niż wydałbym na.. [brrr...] membranę.

    pozdrawiam
    Robert G.