  • 1. Data: 2009-11-24 21:37:49
    Temat: ptaki
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    postawiłem jak co roku karmiki
    tyle, że ptaki nie są takie jak co roku
    sikorki, sójki przychodziły i w poprzednich latach
    ale w tym roku gości dzięcioł i stadko czegoś czego nijak rozpoznać nie mogę
    może poznacie co to? trznadel, dzwoniec?
    http://www.rebkow.za.pl/ptaki.html#200
    najciekawiej zareagował kot sąsiadów
    poluje na te ptaki
    ponieważ widzi że ja je karmie tzn wg niego wabię aby miał co łapać czyli
    jesteśmy kumple
    więc odwiedza mnie nawet w domu aby wyłasić się godzinami siedzieć na oknie
    aby obserwować te ptaki
    tu film
    http://picasaweb.google.pl/lh/photo/V2PsuegZbfEgLkGM
    FOPODw?feat=directlink
    SJS

  • 2. Data: 2009-11-24 21:42:47
    Temat: Re: ptaki
    Od: "Rajmund" <t...@a...es>

    Użytkownik "SJS" napisał:
> [...]
    > mogę
    > może poznacie co to? trznadel, dzwoniec?

    Na pierwszym zdjęciu, obok bogatki siedzi dzwoniec. Na trzecim zdjęciu -
    stadko zięb.

    Pozdrawiam,
    Rajmund

  • 3. Data: 2009-11-24 22:02:38
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Rajmund" <t...@a...es> napisał w wiadomości grup

    > Na pierwszym zdjęciu, obok bogatki siedzi dzwoniec. Na trzecim zdjęciu -
    > stadko zięb.
    Dzięki , wpisałem
    umieściłem jeszcze orzechówkę
    SJS

  • 4. Data: 2009-11-24 22:55:59
    Od: "Rajmund" <t...@a...es>

    Użytkownik "SJS" napisał:
    > Dzięki , wpisałem
    > umieściłem jeszcze orzechówkę

    Ta orzechówka bardziej mi przypomina kwiczoła (Turdus pilaris), ale trudno
    powiedzieć na pewno, bo nienajlepiej go tu widać. Porównaj z tymi zdjęciami:
    http://rajmund67.deviantart.com/art/A-fieldfare-feed
    ing-on-ivy-119706575
    http://rajmund67.deviantart.com/art/A-fieldfare-in-a
    -cherry-tree-125367052
    http://rajmund67.deviantart.com/art/Fieldfare-in-the
    -rain-127299113
    A tutaj masz młodziutkiego kwiczoła:
    http://rajmund67.deviantart.com/art/Fieldfare-chick-
    in-cherries-127299669

    Pozdrawiam,
    Rajmund

  • 5. Data: 2009-11-24 22:56:18
    Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com>

    Rajmund wrote:

    > Na pierwszym zdjęciu, obok bogatki siedzi dzwoniec. Na trzecim zdjęciu -
    > stadko zięb.

    Na trzecim zdjęciu wyraźnie widać, że ptaki mają żółte wstawki pod
    skrzydłami, tak jak na pierwszym. A więc są to dzwońce.
    Chyba, że się zaziębiły :-)

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 6. Data: 2009-11-24 23:17:54
    Od: "Rajmund" <t...@a...es>

    Użytkownik "Michal Misiurewicz" napisał:
    > Na trzecim zdjęciu wyraźnie widać, że ptaki mają żółte wstawki pod
    > skrzydłami, tak jak na pierwszym. A więc są to dzwońce.
    > Chyba, że się zaziębiły :-)

    Aż tak stanowczy bym nie był. Zdjęcie jest mało wyraźne, a to, co wydaje się
    żółtą wstawką może być w rzeczywistości czymś białym lub szarym (skopany
    balans bieli). Ale nie upieram się. Najlepiej będzie jeśli sam pytający
    porówna to, co widział ze zdjęciami zięb i dzwońców, i sam oceni.
    Dzwońce:
    http://rajmund67.deviantart.com/art/Dzwonce-na-czere
    sni-113627484
    http://rajmund67.deviantart.com/art/Dzwoniec-zima-11
    3628161
    http://rajmund67.deviantart.com/art/Gimme-a-bite-119
    471619
    http://rajmund67.deviantart.com/art/Yawn-119474502
    http://rajmund67.deviantart.com/art/New-leaves-yummy
    -119568820
    http://rajmund67.deviantart.com/art/A-greenfinch-119
    707966
    Zięby:
    http://rajmund67.deviantart.com/art/Zieba-113625881
    http://rajmund67.deviantart.com/art/A-Torosay-chaffi
    nch-114074410
    http://rajmund67.deviantart.com/art/Jumpin-Jack-Flas
    h-133040549 (tutaj dwie
    samiczki, o bardziej stonowanym upierzeniu).

    Pozdrawiam,
    Rajmund

  • 7. Data: 2009-11-25 07:54:30
    Od: Ap3k <...@...pl>

    On Tue, 24 Nov 2009 23:55:59 +0100
    "Rajmund" <t...@a...es> wrote:

    > Ta orzechówka bardziej mi przypomina kwiczoła (Turdus pilaris), ale
    > trudno powiedzieć na pewno, bo nienajlepiej go tu widać.

    Na 100% to nie jest orzechowka. Orzechowka ma
    charakterystyczny dziob (dlugi, ciemny i wygladajacy na mocny - jakos
    te orzechy i szyszki musi lupac ;-)) i nakrapiana jest bialymi plamkami
    na ciemnym tle, a ten ptaszek ze zdjecia ma na odwrot. Wyglada na
    tegorocznego kwiczola. :-)

    --
    PRecz

  • 8. Data: 2009-11-25 12:27:18
    Od: "Rajmund" <t...@a...es>

    Użytkownik "Ap3k" napisał:

> [...]
    > te orzechy i szyszki musi lupac ;-)) i nakrapiana jest bialymi plamkami
    > na ciemnym tle, a ten ptaszek ze zdjecia ma na odwrot. Wyglada na

    Co do tego, że to nie orzechówka, nie ma cienia wątpliwości. Natomiast nie
    mam stuprocentowej pewności, że to kwiczoł. Może być jakiś inny drozdowaty.
    Dlatego podrzuciłem linki do innych zdjęć - kwiczołów z całą pewnością - by
    Pytający sam ocenił, czy to jest to, co widział/fotografował.

    Pozdrawiam,
    Rajmund

  • 9. Data: 2009-11-25 14:25:04
    Od: "Vilar" <v...@u...to.op.pl>

    O jak się cieszę.
    U mnie też siedzi to na tui i rąbie szyszki aż wióry lecą. Próbowałam
    szukać, ale wróblowatych jest jednak zbyt dużo.
    Czyli dzwońce.
    Ładnie :-)))
    MK

  • 10. Data: 2009-11-25 16:08:27
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    (...)
    > więc odwiedza mnie nawet w domu aby wyłasić się godzinami siedzieć na
> [...]

    Nie udało mi się obejrzeć filmu, jak "wejdę" na ten link, to jest pusta
    strona picasaweb.
    Tylko jak tak mam, czy Wy też?

    Pozdrawiam Krycha.