  • 21. Data: 2009-11-26 16:24:45
    Temat: Re: ptaki
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    Użytkownik "XL" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:9s5scggpahvv$.1m79fw2p5w7gl.dlg@40tude.
    net...

    > Karmisz ptaki systematycznie=codziennie całą zimę?

    tak
    SJS

  • 22. Data: 2009-11-26 16:35:54
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "SJS" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > karmnisz
    > karmnie
    > kto wymyślił pisownię Karmnik?

    Hejka. Pewnie Kurpsie. ;-)
    Pozdrawiam gwarowo Ja...cki

  • 23. Data: 2009-11-26 16:50:24
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    SJS pisze:

    > tak

    Inaczej nie można, tylko aż do wiosny, w dodatku powinny dostawać jeść o
    podobnej porze. Jeśli wyjeżdżamy, zapewnia im karmienie osoba, która
    karmi psy.
    Na razie za cieplo na karmienie ptaków, zaczyna się, gdy śnieg/mróz.
    --
    Basia

  • 24. Data: 2009-11-26 16:53:48
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Nov 2009 17:24:45 +0100, SJS napisał(a):

    > Użytkownik "XL" <i...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    net...

    > tak
    > SJS

    Właśnie o to mi chodziło. To dobrze. Wiesz, dlaczego.
    --

    Ikselka.

  • 25. Data: 2009-11-26 16:54:51
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Nov 2009 17:53:48 +0100, XL napisał(a):

    net...

    > Właśnie o to mi chodziło. To dobrze. Wiesz, dlaczego.

    ...aha, ja nie karmię, odkąd uświadomiono mi, czym się moze skończyć
    niesystematyczność. Stwierdziłam, że to za duża odpowiedzialność dla mnie.
    --

    Ikselka.

  • 26. Data: 2009-11-27 08:43:07
    Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl>

    "Michal Jankowski" wrote ...

    > PaśNik, pojNik, piórNik, przyborNik, zawodNik etc.
    > też byś chciał bez N pisać?

    To ja paskudnie i ortograficznie zapodam: kramik czy kramNik? :)
    Ten kramik to mały kram, kiedyś handlowano w czymś takim ...
    Tylko dwie literki zamienione pozycjami!
    A.

  • 27. Data: 2009-11-27 13:34:20
    Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com>

    Aaron wrote:

    > To ja paskudnie i ortograficznie zapodam: kramik czy kramNik? :)
    > Ten kramik to mały kram, kiedyś handlowano w czymś takim ...
    > Tylko dwie literki zamienione pozycjami!

    Jak możesz łatwo zauważyć, zasada wstawiania "n" nie dotyczy zdrobnień.

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 28. Data: 2009-11-27 14:02:51
    Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl>

    "Michal Misiurewicz" wrote...

    > Jak możesz łatwo zauważyć, zasada wstawiania
    > "n" nie dotyczy zdrobnień.

    Być może łatwo ...

    Czyli karmidełko a nie karmNidełko?

    Ale przecież mamy piórnik i piórNiczek, paśnik i paśNiczek itd.

    "Cuś" mi tu nie gra, jak mawiał pewien klasyk :)

    Być może jest to tak jak z "puchar vs. puhar"?

    No dobra, nie ta grupa, wiem .. :)
    Pzdr,
    A.

  • 29. Data: 2009-11-27 14:40:45
    Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com>

    Aaron wrote:

    > Być może łatwo ...
    >
    > Czyli karmidełko a nie karmNidełko?

    Tak, ponieważ jest "karmidło".

    > Ale przecież mamy piórnik i piórNiczek, paśnik i paśNiczek itd.

    W słowach "piórnik" i "paśnik" "n" już jest, wobec tego zostaje
    zachowane przy zdrobnieniach.

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 30. Data: 2009-11-27 19:45:58
    Od: "Jan" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > psy.
    > Na razie za cieplo na karmienie ptaków, zaczyna się, gdy śnieg/mróz.
    ....karmNieniem...:)
    Pozdrowienia
    Jan