  • 41. Data: 2009-12-03 15:34:26
    Temat: Re: ptaki
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik <d...@d...abc.com.pl> napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.64.0912031527450.8996@dimed.uhc.com.
    pl...
    On Thu, 3 Dec 2009, Dirko wrote:

    > Użytkownik "RobertP." <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "RobertP." <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Hejka. Pomijając widoczny powyżej bałagan spowodowany nie cięciem
    > postów
    > to czy nie uważacie, że to klikanie nie wszystkich interesuje? To powinna
    > być korespondencja prywatna.
    > Pozdrawiam porządkowo Ja...cki

    Pomijając ja się z tym nie zgadzam.

    D.P.

    Hejka. Mógłbyś to jakoś uzasadnić?
    Pozdrawiam ambiwalentnie Ja...cki

  • 42. Data: 2009-12-07 15:53:01
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Thu, 03 Dec 2009 16:34:26 +0100, Dirko <j...@w...pl> wrote:

    > Hejka. Móg?by? to jako? uzasadniae?
    > Pozdrawiam ambiwalentnie Ja...cki

    Ja mam wrażenie że w poście do którego się odniosłeś nie było bałaganu
    (skopiowałeś dwa posty do jednego?).
    Rzeczywiście, może był nieco offtopic (nie wiele bardziej niż rozważania
    na temat odmiany różnych wyrazów w języku polskim), ale muszę stwierdzić
    że po około około 13 latach w usenecie, pierwszy raz zwraca mi uwagę ktoś,
    kto sam nie za bardzo potrafi się w nim poruszać (co jest uwidocznione
    nieumiejętnością skonfigurowania czytnika - vide brak deklaracji charsetu
    w nagłówku).

    BTW: zobacz kto tak naprawdę zrobił śmietnik, ja czy ty.

    RobertP.

  • 43. Data: 2009-12-07 20:44:45
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

> [...]
    > zwraca mi uwagę ktoś, kto sam nie za bardzo potrafi się w nim poruszać
    > (co jest uwidocznione nieumiejętnością skonfigurowania czytnika - vide

    Hejka. Mniej ważne, kto zwraca uwagę. Ważne, czy ma rację. Po 13 latach
    zadziwia lekceważący stosunek do cięcia postów, co świadczy moim zdaniem o
    stosunku autora do ich czytelników.

    > BTW: zobacz kto tak naprawdę zrobił śmietnik, ja czy ty.

    Oczywiście, że Ty. Ja go tylko posunąłem w stronę absurdu. Domyśl się
    dlaczego.
    Pozdrawiam netykietowo Ja...cki
    PS Co do skonfigurowania mojego czytnika w OE to ten problem został
    podniesiony już jakis czas temu ale nie został jednak rozwiązany przez
    uczestników tej grupy.

  • 44. Data: 2009-12-07 20:49:10
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Dirko" <j...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > PS Co do skonfigurowania mojego czytnika w OE to ten problem został
    > podniesiony już jakis czas temu ale nie został jednak rozwiązany przez

    Mała dygresja - wycinacze całych postów nauczyli mnie niewycinania ich
    części, kiedy doprowadzali także moje posty do absurdalnych odzywek bez
    nawiązania do treści postów poprzedzających.

  • 45. Data: 2009-12-07 21:29:13
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Mała dygresja - wycinacze całych postów nauczyli mnie niewycinania ich
    > części, kiedy doprowadzali także moje posty do absurdalnych odzywek bez
    > nawiązania do treści postów poprzedzających.

    Hejka. W tym, co napisałeś widać, że w Twoim postępowaniu brak jest
    logiki. Ci, którzy Ciebie wycinają, to i tak Ciebie i Twoje posty wytną w
    całości. Więc Ty sam prawidłowo tnij posty dla przyzwoitości i szacunku dla
    czytelnika. :-)
    Pozdrawiam wzajemnie Ja...cki
    PS Cięcie postów nie jest ich usuwaniem w całości ale cytowaniem
    (pozostawianiem) tylko tego ich fragmentu, którego bezpośrednio dotyczy
    nasza odpowiedź.

  • 46. Data: 2009-12-07 22:18:56
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Dirko" <j...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > PS Cięcie postów nie jest ich usuwaniem w całości ale cytowaniem
    > (pozostawianiem) tylko tego ich fragmentu, którego bezpośrednio dotyczy

    Może za mało jasno wytłumaczyłem. Post odnoszący się do poprzedniego, a bez
    cytatów zostawał zawieszony w powietrzu, a później komentarze idiotyczne
    wycinaczy...

  • 47. Data: 2009-12-08 03:25:06
    Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com>

    RobertP. wrote:

> [...]
    > ktoś, kto sam nie za bardzo potrafi się w nim poruszać (co jest
    > uwidocznione nieumiejętnością skonfigurowania czytnika - vide brak

    Mam wrażenie, że niewłaściwa konfiguracja jest Twoja, skoro wszyscy
    oprócz Ciebie cytując Dirka dostają prawidłowe polskie litery.
    Może to wina Opery, może niepotrzebnego domyślnego ustawienia kodowania
    na UTF-8. Ja wiem, że UTF-8 to przyszłość kodowania, ale na razie w
    postach po polsku obowiązuje (lub tylko dominuje) ISO-8859-2.

    Niestety odpowiadając na Twój post muszę też użyć UTF-8 :-(

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 48. Data: 2009-12-08 03:26:10
    Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com>

    Dirko wrote:

    > PS Co do skonfigurowania mojego czytnika w OE to ten problem został
    > podniesiony już jakis czas temu ale nie został jednak rozwiązany przez
    > uczestników tej grupy.

    Rozwiązanie proste - przejdź na coś lepszego niż OE.

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 49. Data: 2009-12-08 09:12:31
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Tue, 08 Dec 2009 04:25:06 +0100, Michal Misiurewicz
    <m...@g...com> wrote:

    > Mam wrażenie, że niewłaściwa konfiguracja jest Twoja, skoro wszyscy
    > oprócz Ciebie cytując Dirka dostają prawidłowe polskie litery.

    Dzieje się tak po prostu dlatego, że jeśli jakiś program generuje
    śmietnik, to jest z reguły w stanie sam to poprawnie obsłużyć (często
    również inny czytnik, ale to nie znaczy że tak jest poprawnie). Akurat tak
    się składa, że z reguły brak deklaracji charsetu + ogonki na _polskich_
    grupach = ISO-8859-2 (zawdzięczamy to programowi outlook express), więc
    stosunkowo łatwo można wybrać domyślne kodowanie na takie przypadki. Ale w
    zasadzie może być cokolwiek innego (np. windows-1250, ISO-8859-3 czy
    UTF-8 bez deklaracji), i co wtedy?
    Zresztę co się bedę powtarzał, jest sporo informacji na ten temat w sieci.

> [...]
    > na UTF-8. Ja wiem, że UTF-8 to przyszłość kodowania, ale na razie w
    > postach po polsku obowiązuje (lub tylko dominuje) ISO-8859-2.

    Mijasz się z prawdą, UTF-8 już jakiś czas temu został dopuszczony jako
    równorzędny w hierarchii pl.*
    Zobacz np. tu: http://www.usenet.pl/doc/news-pl-faq.htpl#ogonki

    RobertP.

  • 50. Data: 2009-12-08 09:17:25
    Od: "RobertP." <r...@p...onet.pl>

    On Mon, 07 Dec 2009 22:29:13 +0100, Dirko <j...@w...pl> wrote:

    > PS Ciecie postów nie jest ich usuwaniem w ca?o?ci ale cytowaniem
    > (pozostawianiem) tylko tego ich fragmentu, którego bezpo?rednio dotyczy
    > nasza odpowied 1/4 .

    Zdefiniuj "bezpośrednio" proszę. Bo wygląda na to, że można to w różny
    sposób zinterpretować i stąd problemy.

    RobertP.