  • 11. Data: 2013-09-17 20:07:21
    Temat: Re: pyt o połączenie wyrównawcze
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-17 16:57, Ergie pisze:

    > Szansa na dotknięcie grzejnika podczas porażenia jakaś jest więc może
    > dzięki temu szybciej zadziała różnicówka - nie wiem tak mnie uczono, ale
    > nawet profesorowie nie są zgodni co do zasadności robienia połączeń
    > wyrównawczych więc tym bardziej ja się nie wypowiadam w tej kwestii. U
    > siebie zrobiłem jak elektryk kazał.

    Panowie zakladacie, ze prad moze przyjsc woda, ze tak to ujme. Tylko, ze
    to jest bez sensu, bo woda az takiej przewodnosci nie ma. Nie chce mi
    sie szukac w tej chwili w sieci, ale sa dane na ten temat.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2013-09-17 21:37:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 17 września 2013 20:07:21 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Panowie zakladacie, ze prad moze przyjsc woda, ze tak to ujme. Tylko, ze
    > to jest bez sensu, bo woda az takiej przewodnosci nie ma. Nie chce mi
    > sie szukac w tej chwili w sieci, ale sa dane na ten temat.

    Pewnie, ze nie ma. Gdyby miala to by mnie moj przeplywowy ogrzewacz
    kopal - tam jest normalna sprezynka pod faze podpieta ktora ogrzewa
    przeplywajaca wode :D

    Swoja droga ja zrezygnowalem z polaczen wyrownawczych - cala instalacja
    CO i WU jest na plastikach wiec nie widze zadnego sensu. Mam tylko glowna
    listwe (czy jak ona sie tam nazywa) wyrownawcza do ktorego jest podpiety
    PE ze skrzynki i uziom fundamentowy tj. bednarka z law fundamentowych). Nic
    wiecej tam nie mam podpiete i od 3 lat nie mam zadnych problemow z
    pradem, a roznicowki dzialaja bardzo jak nalezy (sprawdzone ze 3 razy ;))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2013-09-17 22:11:25
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > teoretycznie to wszytsko co jest metalowe w domu winno być podpięte
    > do połączenia wyrównawczego.

    Garnki też? :)

  • 14. Data: 2013-09-17 22:15:39
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Np ja u siebie mam podpięte mosiężne zawory. Mój elektryk twierdził,
    > że wtedy nie trzeba podłączać każdego kranu. Nie wiem, czy to jest
    > poprawnie - tak kazał zrobić i się podpisał. Faktem jest, ze nie znam
    > nikogo kto miałby podpięte wszystkie krany.

    Trzeba było zatrudnić elektryka, a nie szarlatana :)

    Powracając do meritum, niby co ma dać podłączenie wszystkich zaworów
    mosiężnych?
    Z czego masz wykonaną instalację wodną? Z miedzi?

  • 15. Data: 2013-09-18 06:05:02
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

    > Pewnie, ze nie ma. Gdyby miala to by mnie moj przeplywowy ogrzewacz
    > kopal - tam jest normalna sprezynka pod faze podpieta ktora ogrzewa
    > przeplywajaca wode :D

    a co Kogutek ci robił ze szwagrem podgrzewacz za stodołą :)

  • 16. Data: 2013-09-18 07:25:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 18 września 2013 06:05:02 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > a co Kogutek ci robił ze szwagrem podgrzewacz za stodołą :)
    A tu efekt ich pracy:
    http://studentpotrafi.pl/57/Podgrzewacz-wody

  • 17. Data: 2013-09-18 08:12:40
    Od: <m...@g...com>

    ps.com...
> [...]

    >jest podpiety
    PE ze skrzynki i uziom fundamentowy tj. bednarka z law fundamentowych).

    Też tak mam, tyle że nie z ław fundamentowych lecz osobnej 20m bednarki
    zakopanej w ziemi i wbitej na końcu szpilki..
    Różnicówki działają aż miło. Betoniarka jak tylko kółkami stała w wodzie to
    różnicówka już "wychwyciła" upływność z uzwojeń silnika.

  • 18. Data: 2013-09-18 08:27:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.09.2013 16:57, Ergie pisze:

    > Niektórzy uziemiają ruszt na poddaszu i zbrojenie stropu, więc garnki
    > mnie nie zdziwią.

    Ojojoj, a ja mam nieuziemione gwoździe w belkach w dachu...

    ;)

  • 19. Data: 2013-09-18 08:57:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Trzeba było zatrudnić elektryka, a nie szarlatana :)

    Bardzo chętnie tylko jak ich odróżnić?
    Ten wyglądał jak elektryk :-) Miał wszelkie uprawnienia zarówno projektowe
    jak i wykonawcze i kilka lat doświadczenia.

    > Powracając do meritum, niby co ma dać podłączenie wszystkich zaworów
    > mosiężnych?

    To że prąd ma do popłynięcia tylko 2-3 metry wodą. Jej oporność na tym
    odcinku będzie na tyle mała że różnicówka zadziała dostatecznie szybko. Nie
    wiem czy rzeczywiście tak jest nie sprawdzałem.

    > Z czego masz wykonaną instalację wodną? Z miedzi?

    Nie z PEX'a. Tak wiem czytałem te różne dyskusje i znam stanowiska obu
    stron:
    1. Woda w instalacji jest czysta i nie przewodzi, lub przewodzi
    niewystarczająco.
    2. Woda w instalacji przewodzi wystarczająco.

    Czy może SEP w międzyczasie wystosował już wspólne stanowisko? Bo jeszcze
    kilka lat temu jedną z tych opinii popierał jakiś profesor a dugą doktor
    obaj mający swe poparcie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 20. Data: 2013-09-18 09:07:04
    Od: <m...@g...com>

    A czy ktokolwiek z was, nie pomyślał że na zasadzie przewodnictwa wody
    działają wszelkie zabazpieczenia jak odgromówki, uziomy z bednarki w ziemi
    oraz w fundamentach, wbijane szpilki?
    I nie tylko w domach, ale cała sieć opiera się na tej zasadzie, gdzie słupy
    oraz stacje rozdzielcze transformatorowe korzystają z przewodnictwa gruntu
    (tak naprawdę wody).