  • 51. Data: 2013-09-18 21:43:13
    Temat: Re: pyt o połączenie wyrównawcze
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-18 16:53, Ergie pisze:

    > I tak mnie teraz naszło bo cały czas w tej dyskusji pojawiają się opinie
    > na temat sensowności a mnie oprócz sensowności interesuje jeszcze
    > obowiązkowość lub nie pewnych rozwiązań. W związku z tym ma pytanie czy
    > jest obowiązek doprowadzenia uziemienia do akrylowej wanny lub brodzika
    > skoro też za jakiś czas mogą być wymienione na metalowe?

    Nie wiem jak mowia przepisy, ale ja dodatkowego potencjalu bym nie
    wprowadzal do pomieszczen mokrych.
    W sytuacji Hollywoodzkiej suszarki, kiedy wpadnie do wody bardzo watpie
    by byla bardziej niebezpieczna w wannie nieuziemianej. Prad po prostu
    poplynie najbardziej przewodzacym obwodem, czyli praktycznie zamknie sie
    w suszarce i zadziala w nadpradowy. Kiedy wanna bedzie uziemiona prad
    poplynie przez wode do momentu wylaczenia przez roznicowke. Sytuacje
    bardziej niebezpieczna upatruje jednak kiedy wanna bedzie uziemiona.

    Pozdro.. TK

  • 52. Data: 2013-09-18 21:44:15
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    I jeszcze jeden przykład mądralo.

    Cytat z ćwiczeń "Uzdatnianie wody" UW Wydział Chemii ZAKŁAD DYDAKTYCZNY
    TECHNOLOGII CHEMICZNEJ
    "Wody powierzchniowe bywają zanieczyszczone wskutek działalności człowieka
    (przemysłowej, komunalnej i rolniczej). W zależności od pory roku ich skład
    zmienia się znacznie mając największe stężenia soli mineralnych ( w tym
    również NaCl np. w przypadku Wisły pochodzącego m. in. z wód dołowych
    nadwiślańskich kopalń węgla), a także innych zanieczyszczeń w okresach
    mroźnej zimy i suchego lata, substancji organicznych i amoniaku w okresach
    zakwitu glonów, jednocześnie wykazując najmniejsze zasolenia w okresach
    wiosennych roztopów i wysokich wód powodziowych w czerwcu - lipcu. Wykres
    poniżej ilustruje zmiany przewodności właściwej wody z Warszawskiego
    Wodociągu Centralnego, której ujęcia znajdują się na brzegu i pod dnem
    Wisły. Monitoring prowadzony był od połowy roku 2001 do wiosny roku 2003.
    Przewodność można uznać jako wielkość w przybliżeniu proporcjonalną do
    zasolenia wody, przy założeniu, że strumień wód zasolonych zrzucany w zlewni
    Wisły pozostaje stały.
    Daje się wyróżnić duże rozcieńczenie wodami opadowymi pod koniec lipca 2001
    (groźna powódź w zlewni Wisły) skutkujące rocznym minimum przewodności,
    okres silnego zasolenia na przełomie 2001 /2002 (mroźna zima) i spływu
    śniegów w drugiej połowie stycznia 2002 - (odwilż)."

  • 53. Data: 2013-09-18 21:56:50
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości
> [...]
    > byla bardziej niebezpieczna w wannie nieuziemianej. Prad po prostu
    > poplynie najbardziej przewodzacym obwodem, czyli praktycznie zamknie sie w

    ...po 10 minutach gdy człowiek bedzie na wpół ugotowany

    >Kiedy wanna bedzie uziemiona prad poplynie przez wode do momentu wylaczenia
    >przez roznicowke.

    czyli przez 0,2sekundy

    b.

  • 54. Data: 2013-09-18 22:05:33
    Temat: Re: pyt o po??czenie wyr?wnawcze
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-09-18 21:56, Budy pisze:
    > U?ytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > ...po 10 minutach gdy cz?owiek bedzie na wp? ugotowany

    Niby czemu ugotowany?
    Z jakiego powodu prad mialby gotowac babe w wannie, albo chlopa? Obwod
    od fazowego do zerowego, gdzie w suszarce to moze centymetr odleglosci
    mialby gotowac czlowiekow?

    > czyli przez 0,2sekundy

    O ile zadziala. Roznicowka wydaje sie byc bardziej zawodna niz tzw.
    bezpiecznik.

    Pozdro.. TK

  • 55. Data: 2013-09-18 22:10:46
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "4cx1000" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Jestem w szoku. Normalnie nie wiem do jakiej dziurki się schować.
    > Woda czysta tez jest elektrolitem. Bardzo słabym ale jednak jest :)
    > Czy na fakturze za wodę (nawet zanieczyszczoną solami) masz więc
    > wypisane sprzedaż elektrolitu czy wody?

    Wybacz, że znów się powtórzę:

    Mierzyłeś kiedykolwiek oporność tej wody?
    Zmierz i napisz jakie pomiary Ci wyszły.
    Następnie porównaj swoje wyniki z minimalną wartością oporności
    izolacji, która zapewnia bezpieczeństwo dla instalacji i sieci NN, a
    później pochwal się swoimi wnioskami :)

  • 56. Data: 2013-09-18 22:11:39
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

  • 57. Data: 2013-09-18 22:25:40
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Mierzyłeś kiedykolwiek oporność tej wody?

    Jakiej wody? Co ty bredzisz? Elektrolitu przecież!

    > Zmierz i napisz jakie pomiary Ci wyszły.

    Cytat z netu:
    "Odeszła mając zaledwie 33 lata. Miss Polonia '84 Magdalena Jaworska.
    Przebojowa, radosna, trochę chaotyczna. Zmarła tragicznie podczas kąpieli w
    wyniku porażenia prądem z suszarki, która wpadła do wanny pełnej wody."

  • 58. Data: 2013-09-18 22:28:50
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    > przewodności, okres silnego zasolenia na przełomie 2001 /2002 (mroźna
    > zima) i spływu śniegów w drugiej połowie stycznia 2002 - (odwilż)."

    Współczuję Ci, skoro musisz pić wodę z szamba :)

    Przytaczasz jakieś teksty na temat zanieczyszczeń wód powierzchniowych.
    Dlaczego nie zacytowałeś dalszej części tego samego opracowania:

    "W przyrodzie w większości przypadków nie ma wody o takiej jakości, aby
    nadawała się do wszystkich zastosowań. Wymaga ona zatem wstępnego
    uzdatnienia. Uzdatnianie może przyjąć różne formy - od mechanicznego
    oczyszczenia, przez filtrację, dezynfekcję aż po zmiękczanie i
    demineralizację. Aby zatem zdecydować jakim procesom ma być poddana
    woda, należy wcześniej przyjąć kryteria przydatności dla konkretnego
    zastosowania.

    Woda do picia i zastosowań gospodarczych powinna być przede wszystkim
    nieszkodliwa dla zdrowia człowieka i zwierząt oraz czysta i smaczna. Nie
    powinna zatem zawierać dużej ilości bakterii - miano coli ok. 50,
    zawiesin, soli manganu poniżej 0,1 mg/dm3 i żelaza poniżej 0,3 mg/dm3 .
    Powinna natomiast zawierać w niewielkich stężeniach sole wapnia i
    magnezu - do 7 mval/dm3 oraz rozpuszczony CO2. Pożądana jest zawartość
    mikroelementów. Użyte tu jednostki - val i milival - są coraz rzadziej
    stosowane. Szczegółowe wyjaśnienie można znaleźć klikająć tu: Val;
    milival"

    Wybacz zatem, że znów się powtórzę:

[...]

    Oczywiście chodzi cały czas o wodę z wodociągów lub wodę ze studni, a
    nie wprost z rzeki czy z szamba.

  • 59. Data: 2013-09-18 22:57:40
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

> [...]
    > fazowego do zerowego, gdzie w suszarce to moze centymetr odleglosci mialby

    będzie płynął i po najkrótszej drodze, i po dłuższej. A tam bedzie pływał
    człek :)

    > O ile zadziala. Roznicowka wydaje sie byc bardziej zawodna niz tzw.
    > bezpiecznik.

    O ile zadziała. Tylko dlaczego miałaby nie zadziałać.

    b.

  • 60. Data: 2013-09-18 23:28:48
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

> [...]
    > Przebojowa, radosna, trochę chaotyczna. Zmarła tragicznie podczas
    > kąpieli w wyniku porażenia prądem z suszarki, która wpadła do wanny

    Po co cytujesz coś, czego kompletnie nie rozumiesz i nie wiąże się z
    tematem dyskusji?

    Spróbuję Ci wytłumaczyć na czym polegają Twoje błędy.
    Napisałeś:

    "A czy ktokolwiek z was, nie pomyślał że na zasadzie przewodnictwa wody
    działają wszelkie zabazpieczenia jak odgromówki, uziomy z bednarki w
    ziemi
    oraz w fundamentach, wbijane szpilki?
    I nie tylko w domach, ale cała sieć opiera się na tej zasadzie, gdzie
    słupy
    oraz stacje rozdzielcze transformatorowe korzystają z przewodnictwa
    gruntu
    (tak naprawdę wody)."

    Po pierwsze przewodność gruntu nie jest równoznaczna z przewodnością
    wody wodociągowej.
    Woda wodociągowa jest wodą "uzdatnioną", czyli oczyszczoną, a jej
    rezystywność jest bardzo duża. Jest na tyle duża, że woda znajdująca się
    w odcinnku plastikowej rury o długości 1m ma oporność dużo większą niż
    minimalna wymagana oporność izolacji. Baaaaaaa....!!!! Nawet kilka cm
    wody w takiej rurze to oporność o takiej wartości, która spowoduje
    przepływ prądu znacznie mniejszego niż maksymalny bezpieczny prąd dla
    organizmu, którego wartość przyjmuje na poziomie 24mA.

    Zatem 1m takiej rury wypełnionej wodą wodociągową jest izolatorem, a już
    kilka cm ogranicza wartość przepływającego prądu poniżej maksymalnej,
    dopuszczalnej wartości bezpiecznej dla człowieka.

    Obejmowanie połączeniami wyrównawczymi wszelkich zaworów oraz baterii
    kranowych montowanych na takiej plastikowej rurze wodnej jest totalną
    głupotą, ponieważ w żaden sposób nie poprawia to bezpieczeństwa, a wręcz
    je pogarsza. I tu właśnie mamy do czynienia z tym przypadkiem Miss
    Polski. Aby doszło do porażenia pradem musi połynąć prąd elektryczny
    poprzez ciało. Gdyby wanna, w której się ona kąpała była akrylowa, a
    instalacja wodna z rur plastikowych to nie doszłoby do porażenia pradem.
    Prąd ma taką cechę, że stara się płynąć po najmniejszej lini oporu,
    czyli tą drogą, która zapewnia najlepsze przewodnictwo. W przypadku
    trzymania w ręce zanurzonej w wodzie suszarki prąd popłynie głównie
    poprzez ciało człowieka, gdyż oporność wody znajdującej się w wannie ma
    dużo większy opór niż elektrolity ustrojowe.

    Niestety w tamtych czasach instalacje robiło się z rur stalowych, a
    wanny z żeliwa lub blachy, a wanny kotwiło się do ścian i dodatkowo
    uziemiało.

    Kolejna bzdura, którą napisałeś:

    "Woda z solami jest bardzo dobrym przewodnikiem. Do tego stopnia bardzo
    dobrym, że uwzględnia się przy uszkodzonych liniach energetycznych
    których
    przewody spadną na ziemię i nie zadziała odpowiednie zabezpieczenie,
    tzw.
    napięcie krokowe które może być śmiertelne."

    Tu akurat jest na odwrót.
    Napięcie krokowe jest tym większe, im większą rezystywność ma grunt.
    Im rezystywność gruntu jest mniejsza tym istnieje mniejsze
    prawdopodobieństwo porażenia na skutek napięcia krokowego.
    Gdybyś położył płytę z metalu na ziemi i podłaczył do niej przewody
    tak,. zeby przez tą płytę przepływał prąd to możesz się nawet nagi
    położyć na takiej płycie i nic by Ci się nie stało. To wszystko dlatego,
    że metal jest bardzo dobrym przewodnikiem prądu.

    Tak więc zjawisko "napięcia krokowego" własnie świadczy o tym, że woda z
    solami nie jest bardzo dobrym przewodnikiem elektrycznym, bo prąd sobie
    wybiera zawsze najłatwiejszą drogę czyli poprzez organizm człowieka.

    Kolejne bzdury:
    "Teoretycznie powinno się uziemiać wszystko co po drodze, na wypadek
    gdyby zaszła jakaś poważna nieszczelność."
    "A teraz zamiast pexa16mm nalej do wanny tej wody, zanurz przewód
    fazowy, i próbuj do niej wejść.

    Nic się nie stanie, tak samo jak nic się nie dzieje ptakom siadającym na
    drucie, poprzez który płynie prąd elektryczny.
    Problem się dopiero pojawi jak chwycisz za baterię kranową, którą jakiś
    debil objął połączeniem wyrównawczym.
    Jeżeli zaś ta bateria podłączona jest rurą plastikową, a odcinek tej
    plastikowej rury jest dłuższy niż 1m to także nic się nie stanie. Co
    najwyżej poczujesz delikatne smyranie, ale nawet trzymając się kurczowo
    baterii nie stworzy to najmniejszego zagrożenia dla zdrowia czy życia.
    Jeżeli mi nie wierzysz to jestem gotów z Tobą iść o zakład, że nic mi
    się nie stanie.
    A wiesz dlaczego?
    Bo ja wiem jaka jest oporność wody wodociągowej w takich rurach.