  • 71. Data: 2013-09-20 10:58:43
    Temat: Re: pyt o połączenie wyrównawcze
    Od: jan dolniak <d...@g...com>

    Witam
    Tu nie ma co kompinować.Gościu powiedzial,które i gdzie polożyć.To on bierze
    odpowiedzialność za robotę.Dodatkowo -bylo w drugim poście-polóż tam,gdzie będzie
    dużo elektroniki.I wszystko.
    Bardziej istotne jest,gdzie będzie drugi koniec tych wszystkich polączeń
    wyrównawczych.Powinno być-razem z calą bandą przewodów w żólto-zielone
    paski-sprowadzone do DOBREGO uziemienia.dla mnie dobre-o tej porze-to 4-5 omów.W
    suche lato(wtedy powinno być zmierzone)ma szanse być poniżej 10.Tylko wtedy taka
    ochrona dziala.Dzialają również wszystkie ż-z przewody,do których-w dowolnym miejscu
    instalacji-możesz podlączyć dowolny sprzęt,z sedesem wlącznie.

    Tylko niech cię ręka boska broni,a elektryka pokarze przed podlączeniem odgromówki
    pod ten sam uziom .No ,chyba że chcesz tylko male piorunki na dach wpuszczać...
    pozdro dolniak

  • 72. Data: 2013-09-20 11:15:19
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-09-19 12:11, Budyń pisze:
    > Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    oznan.pl...
    > zmiana napięcia z 220 na 230 nie ma prawa powodować wywalania różnicówki -
    > wiec nie wiem o czym mówisz.

    Ale w nowomodnej tez mozna zrobic zerowanie...

    Pozdro

    Maseł

  • 73. Data: 2013-09-20 11:56:20
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Nie ucz ojca dzieci robić

    Tym pier....niem to Ty dzieci nie narobisz :)

    > ... a to że nie potrafisz zrozumieć skrótu myślowego świadczy o twojej
    > słabej inteligencji.

    "Nie rób z gęby cholwy" i nie powtarzaj się.
    Wszak zakończyłeś już dyskusję w tym temacie.
    "Panu już dziękujemy za występ, boś Pan już pokozoł co Pan potrafisz", a
    z tego co widać niewiele Pan potrafisz, a najbardziej Cię boli przyznać
    się do własnego błędu.

  • 74. Data: 2013-09-20 11:59:16
    Od: <m...@g...com>

    Puszysz się jak pawian w zoo.

  • 75. Data: 2013-09-20 12:05:51
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Puszysz się jak pawian w zoo.

    No tak. Nie udało się metodami pseudomerytorycznymi, zaczynają się
    inwektywy :)
    A swoją drogą jak tu się nie zachowywać jak w ZOO, skoro mam mam do
    czynienia z baranami takimi jak Ty.

    P.S.
    Zmierzyłeś w końcu tą oporność wody w plastikowej rurze?

  • 76. Data: 2013-09-20 12:56:08
    Od: <m...@g...com>

    > A swoją drogą jak tu się nie zachowywać jak w ZOO

    Wiedziałem... pawian.

    > Zmierzyłeś w końcu tą oporność wody w plastikowej rurze?

    Wcale nie pisałem o wodzie w rurze. Jeżeli twierdzisz że inaczej to zacytuj
    :)))
    Nie moja wina że nie zrozumiałeś poruszanego problemu.
    Z inteligencją u ciebie na bakier a tekst przecież był tak prosty jak dla
    chłopa z kielnią bo to taka grupa.

  • 77. Data: 2013-09-20 20:53:41
    Temat: Re: pyt o po??czenie wyr?wnawcze
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    mgr inż. Andrzej Boczkowski
    COBR "Elektromontaż"
    Warszawa
    Nowe przepisy, normy i zasady projektowania, wykonawstwa i eksploatacji
    instalacji elektrycznych
    - instalacje elektryczne w obiektach budowlanych. Wymagania dla instalacji
    modernizowanych lub nowo budowanych

    "W przypadku zastosowania w instalacjach ciepłej lub zimnej wody użytkowej,
    w miejsce rur metalowych, rur wykonanych z tworzyw sztucznych, połączeniami
    wyrównawczymi należy objąć wszelkiego rodzaju elementy metalowe mogące mieć
    styczność z wodą w tych rurach, jak na przykład baterie i krany."

    Po to właśnie, że dopóki woda jest w rurze plastikowej, to jest bezpiecznie
    ale gdy nastapi wyciek to już się staje niebezpiecznie i wierzcie mi, lepiej
    mieć wtedy maksymalnie dużo punktów uziemionych niż gdybać nad
    przewodnictwem wody. Ja już się spotkałem z kilkoma poważnymi wypadkami, na
    szczęście nie śmiertelnymi ale dwie osoby na wózkach siedzą, w wyniku
    zwykłego ich niedbalstwa i braku przewidywalności.

  • 78. Data: 2013-09-20 20:59:19
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Wcale nie pisałem o wodzie w rurze. Jeżeli twierdzisz że inaczej to
    > zacytuj :)))

    ======== Proszę bardzo =========

    == Ergie napisał: ==
    "Np ja u siebie mam podpięte mosiężne zawory."

    == Ja zapytałem: ==
    "Powracając do meritum, niby co ma dać podłączenie wszystkich zaworów
    mosiężnych?
    Z czego masz wykonaną instalację wodną? Z miedzi?"

    == Ergie napisał: ==
    "Nie z PEX'a.
    Tak wiem czytałem te różne dyskusje i znam stanowiska obu
    stron:
    1. Woda w instalacji jest czysta i nie przewodzi, lub przewodzi
    niewystarczająco.
    2. Woda w instalacji przewodzi wystarczająco."

    == Ty zacząłem swoje wywody jakim to wspaniałym przewodnikiem
    elektrycznym jest woda: ==
    "A czy ktokolwiek z was, nie pomyślał że na zasadzie przewodnictwa wody
    działają wszelkie zabazpieczenia jak odgromówki, uziomy z bednarki w
    ziemi
    oraz w fundamentach, wbijane szpilki?
    "I nie tylko w domach, ale cała sieć opiera się na tej zasadzie, gdzie
    słupy
    oraz stacje rozdzielcze transformatorowe korzystają z przewodnictwa
    gruntu
    (tak naprawdę wody). "
    "Oczywiście mowa o wodzie zanieczyszczonej a nie czystej chemicznie.
    Żeby nie było, czysta chemicznie woda (np. destylowana) nie przewodzi,
    ale
    obecne w niej sole powodują że staje się bardzo dobrym przewodnikiem.
    Czy
    ktoś ma w kranie wodę destylowaną?"

    == Dalej brniesz w swoich durnościach: ==
    "Woda z solami jest bardzo dobrym przewodnikiem."
    "Teoretycznie powinno się uziemiać wszystko co po drodze, na wypadek
    gdyby
    zaszła jakaś poważna nieszczelność."

    == Ja ci odpisałem: ==
    "Nie przewodzi woda i proszę abyś nie pisał takich bzdur, ani też, że
    "Woda z solami jest bardzo dobrym przewodnikiem".
    Przewodzi elektrolit, który się tworzy na skutek rozpuszczenia soli w
    wodzie. To przewodnictwo jest ograniczone i zależy od stopnia stężenia
    roztworu.
    Poczytaj sobie na temat przewodnictrwa molowego i Prawa Kohlrauscha.

    Mierzyłeś kiedykolwiek oporność tej wody?
    Zmierz i napisz jakie pomiary Ci wyszły.
    Następnie porównaj swoje wyniki z minimalną wartością oporności
    izolacji, która zapewnia bezpieczeństwo dla instalacji i sieci NN, a
    później pochwal się swoimi wnioskami :)"

    == Jak widać ta wiedza cię przerosła, bo odpisałeś: ==
    "NTG."

    > Nie moja wina że nie zrozumiałeś poruszanego problemu.
    > Z inteligencją u ciebie na bakier a tekst przecież był tak prosty jak
    > dla chłopa z kielnią bo to taka grupa.

    No to sprawdź ośle o czym była dyskusja i z całą pewnością nie o
    przewodnictwie brudnej wody w rzece czy wody w ziemi, lecz o
    przewodnictwie elektrycznym wody wodociągowej w rurach plastikowych.
    Uważasz się za inteligentnego, ale jak widać myślenie sprawia ci wielki
    ból.

  • 79. Data: 2013-09-20 21:02:44
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    W którym to miejscu jełopie napisałem o wodzie w rurze.

  • 80. Data: 2013-09-20 21:05:17
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    To jest moje zdanie

    > "Teoretycznie powinno się uziemiać wszystko co po drodze, na wypadek gdyby
    > zaszła jakaś poważna nieszczelność."

    Na jakiej podstawie jełopie wywnioskowałeś że chodzi o wodę prastikowej
    rurze to ja nie wiem.