  • 1. Data: 2011-05-27 18:01:21
    Temat: pytanie o stal w fundamencie - fotki
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom>

    Zacząłem w końcu swoją budowę:
    https://picasaweb.google.com/quent75/20110517_budowa
    _domu#

    Wrzucam tę galerię z prośba abyście łaskawie zerknęli czy aby czegoś mi
    wykonawca nie robi źle. Jak do tej pory wydaje mi się fachowy ale...misie są
    w lesie... jak to mówią Górale :-)
    Jutro stal ułożą na chudziaku i tu moje pytanie - czy aby nie powinni mimo
    wszystko układać jej na podkładkach? Wiem, że chcą ją położyć bezpośrednio i
    potem zalać betonem.

    No i jeszcze widać gdzieniegdzie kawałki prętów wystających z tego
    chudziaka. One przed zalaniem były wbite w ziemię i teraz nie wiem czy przed
    wylaniem docelowego betonu powinni je usunąć aby nie były przyczynkiem do
    korozji?

    Pozdr.
    www.elipsa.info
    Sprzedam poddasze w Szczecinie http://tinyurl.com/3kjff77

  • 2. Data: 2011-05-27 18:48:59
    Temat: Re: pytanie o stal w fundamencie - fotki
    Od: "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>

    > Jutro stal ułożą na chudziaku i tu moje pytanie - czy aby nie powinni mimo
    > wszystko układać jej na podkładkach? Wiem, że chcą ją położyć bezpośrednio
    > i potem zalać betonem.

    jak w czesie zalewania beda unosić belkę stalową to też będzie ok.... ale
    powinno być uniesione - chociaż na kawałkach gruzu...

> [...]
    > chudziaka. One przed zalaniem były wbite w ziemię i teraz nie wiem czy
    > przed wylaniem docelowego betonu powinni je usunąć aby nie były

    no bez przesyda zbytniej.... do konca budowy daleko... zostaw sobie trochę
    sił na później ;)

    Pzdr
    Marcin W.

  • 3. Data: 2011-05-27 22:23:26
    Od: "KS" <o...@o...pl>

> [...]
    > wszystko układać jej na podkładkach? Wiem, że chcą ją położyć bezpośrednio

    Teoria mówi że pręt powinien być otulony betonem, i raczej nie chodzi tu o
    ten podkład który zrobiłeś.
    Szybkość korozji zależy między innymi od klasy, szczelności betonu,
    grubości otuliny i środowiska.
    Jak juz masz taki ładny podkład to kup dystanse Np betonowe (koszt około
    100PLN za worek) i podłóż pod zbrojenie i będzie ok.
    A tak w ogóle to wydaje mi się że z 80% "ekip" leje ławy w ziemie a
    chudziaka to chyba jeszcze mniej robi.
    Nie wiem czy nie chciałeś się głębiej wkopywać bo tak Ci wychodzą wysokości,
    czy wykop się nie trzymał czy Twój wykonawca należy do tych 20%.
    A może po prostu tak chciałeś mieć zrobione.

    Pozdrawiam.
    K.S.

  • 4. Data: 2011-05-27 22:39:40
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom> wrote in message
    > Zacząłem w końcu swoją budowę:
    > https://picasaweb.google.com/quent75/20110517_budowa
    _domu#

    Stal ma być na dystansach od dołu, a od góry ma być co najmniej 7cm otuliny
    powyżej najwyższy pręt czy strzemiono. Inaczej beton popęka. Po zalaniu
    zobaczysz dokładnie jak popęka tam gdzie są strzemiona i pręty. Zapowiedz im
    to, że jak popęka to nie zapłacisz.
    Zrób pomiar grubości otuliny samemu. Pamiętaj o fajkach w narożnikach
    zbrojeń.

  • 5. Data: 2011-05-27 22:49:17
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom> wrote in message

    Wiesz co? mnie się wydaje, że masz za niskie ławy do grubości strzemion
    zbrojenia. Albo le odczytali w projekcie jaka gruba ma być ława albo
    strzemiona zamówili za duże ale konstruktor idiota.

    Idz natychmiast zmierz wysokość i szerokość strzemion i zmierz głębokość i
    szerokość wykopu i zobacz co jest w projekcie. Trzeba będzie dodać kilka
    centymetrów grubości ław. Inaczej ławy popękają już w pierwszych godzinach
    po zalaniu betonem i kand dupy takie lanie.

    pamiętaj o wibrowaniu betonu.

    UWAŻAJ

    Wibruje się tak, że w czasie zalewania stoi trzech ludzi

    1. trzyma wąż pompy
    2. wibruje wibratorem tuż pod wężem
    3. trzeci rozgarnia i wyrównuje.

    Żadnego wibrowania już po zalaniu.

    Jak ci się zrobią rysy na betonie nie płać i nie płać za beton. niech oni
    zamawiają beton. Słuchaj co ci mówię, bo fundamenty lałem dwa rzy.

  • 6. Data: 2011-05-27 22:56:46
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    Aha i zapłacić za beton i zalewanie możesz dopiero najwcześniej na drugi
    dzień, a najlepiej w dniu zdejmowania szalunków. Tak żeby było widać czy nie
    ma raków w betonie - czy był zawibrowany.
    Zobacz jak ładnie wyglądają bunkry z 2 wojny światowej, jak ślicznie gładki
    beton mimo lat.

    Po pierwsze zachowali odpowiednią otulinę betonu i po drugie wibrowali
    beton..

    beton zaraz po zalaniu nakryć przezroczystą folią żeby za szybko nie tracił
    wody.

    pamiętaj, jeżeli zobaczysz pęknięcia tam gdzie lecą prętu i strzemiona - nie
    płać!
    Będzie to wynikiem fuszerki - przeważnie za dużego zbrojenia do betonu, żle
    powiązane zbrojenie, brak wibrowania, brak folii ograniczającej parowanie.

  • 7. Data: 2011-05-27 23:14:16
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    Ściągnij to i wrzuć gdzieś w lepsze miejsce :-)

    http://www.filefactory.com/file/cb8b568/n/001_Poradn
    ik_Inwestora_Fundamenty_lawy.pdf

    Strasznie pokrętna ta strona

  • 8. Data: 2011-05-28 06:05:21
    Od: "PioPio" <e...@W...gazeta.pl>

    kiki <k...@t...fel> napisał(a):

> [...]
    > ma raków w betonie - czy był zawibrowany.
    > Zobacz jak ładnie wyglądają bunkry z 2 wojny światowej, jak ślicznie gładki

    Z tego ci sie orientuje to ma być dom a nie bunkier, ale mogę się mylić.

> [...]
    > wody

    > pamiętaj, jeżeli zobaczysz pęknięcia tam gdzie lecą prętu i strzemiona - nie

    Pęknięcia nie są czymś niezwykłym i raczej nie są podstawą do reklamacji a
    przynajmniej nie wszystkie.

    > Będzie to wynikiem fuszerki - przeważnie za dużego zbrojenia do betonu, żle
    > powiązane zbrojenie, brak wibrowania, brak folii ograniczającej parowanie.

    Kurcze jak się człowiek nasłucha Kiki to później widzi spisek w kazdym kącie.
    Jak masz kierownika budowy normalnego gościa to Ci wytłumaczy co i jak a przy
    zalewaniu ławy powinien być i odebrać. U mnie w tym okresie był najczęściej i
    wszelkie zmiany konsultował majster z nim.
    Dla ułatwienia dodam, że ława lekko popękała w kilku miejscach ale nie
    zalewałem dwa razy. okazuje się, że dom stoi już od kilku lat i jakoś się nie
    ma zamiaru rozsypać.

    Trochę więcej zaufania do ludzi, pilnować razem z kierbudem to pewnie wam się
    bezstresowo uda przejść przez budowę. Nie słuchaj też pomysłów niektórych osób
    z grupy bo każdy chciałby, żeby jego pomysły były prawdą objawioną a niestety
    nie do końca tak jest i zdrowy rozsądek powinien wam podpowiadać więcej niż
    anonimowi użytkownicy grupy.

  • 9. Data: 2011-05-28 06:05:25
    Od: "PioPio" <e...@W...gazeta.pl>

  • 10. Data: 2011-05-28 10:18:02
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-28 00:23, KS wrote:
> [...]
    > czy wykop się nie trzymał czy Twój wykonawca należy do tych 20%.
    > A może po prostu tak chciałeś mieć zrobione.

    Tak chciał wykonawca. Pytałem go czy ten chudziak musi być - powiedział,
    że tak się powinno robić.
    Dystanse chcę kupić właśnie.