  • 11. Data: 2011-05-28 10:25:09
    Temat: Re: pytanie o stal w fundamencie - fotki
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-28 00:49, kiki wrote:

    > "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom> wrote in message
    >
    > Wiesz co? mnie się wydaje, że masz za niskie ławy do grubości strzemion
    > zbrojenia. Albo le odczytali w projekcie jaka gruba ma być ława albo
    > strzemiona zamówili za duże ale konstruktor idiota.

    Właśnie to sprawdziłem i okazuje się, że wszystko jest tak jak w projekcie.
    Zbrojenie ma 30x20cm a ławy są o wys. 30cm.
    Jeśli dam podkładki 2cm to nad zbrojeniem będzie 8cm betonu.

    > Wibruje się tak, że w czasie zalewania stoi trzech ludzi
    > 1. trzyma wąż pompy
    > 2. wibruje wibratorem tuż pod wężem
    > 3. trzeci rozgarnia i wyrównuje.

    Tego nieststety nie przypilnuję osobiście. Muszę im zaufać. Póki co
    wydają się fachową ekipą.
    W ogóle to szef jest już na emeryturze ale mówi, że to nie dla niego i
    chce jeszcze powalczyć w budowlance ;-)
    Che pokazać tym wszystkim pseudo-fachowcom jak się solidnie powinno
    budować :-))

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2011-05-28 10:28:19
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-28 08:05, PioPio wrote:
    > Trochę więcej zaufania do ludzi, pilnować razem z kierbudem to pewnie wam się
    > bezstresowo uda przejść przez budowę. Nie słuchaj też pomysłów niektórych osób
    > z grupy bo każdy chciałby, żeby jego pomysły były prawdą objawioną a niestety
    > nie do końca tak jest i zdrowy rozsądek powinien wam podpowiadać więcej niż
    > anonimowi użytkownicy grupy.

    Chciał niechciał muszę im zaufać bo wiele spraw nie jestem w stanie
    przypilnować osobiście.
    Na budowie jestem popołudniami kiedy to fachowców na niej już nie ma.

  • 13. Data: 2011-05-28 11:00:36
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4de0ce3f@news.home.net.pl...

    > Chciał niechciał muszę im zaufać bo wiele spraw nie jestem w stanie
    > przypilnować osobiście.
    > Na budowie jestem popołudniami kiedy to fachowców na niej już nie ma.

    Tam w tym pliku PDF jest lista - checklista. Druknij ją sobie i zaznacz
    ptaszkami co sprawdzone, a co nie.
    Jak popęka nie płać ani za beton ani za robotę.

  • 14. Data: 2011-05-28 11:04:44
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4de0cd81$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > projekcie.
    > Zbrojenie ma 30x20cm a ławy są o wys. 30cm.
    > Jeśli dam podkładki 2cm to nad zbrojeniem będzie 8cm betonu.

    Trochę za mało .
    Powinna być otulina z 6, a od góry i wiecej.Podkładki 2cm tylko zablokują
    dostanie sie betonu, bo w betonie mogą być kamyki porównywalnej wielkości i
    nie wejdą pod zbrojenie.

    Strzemiona mierzone na zewnątrz powinny mieć wymiar pionowy 16-18 cm 20
    troszkę na styk.
    Musisz natychmiast nakryć folią przezroczystą (NIE czarną, bo chłonie ciepło
    słoneczne)
    Te pęknięcia ław to póżniej pękające ściany i pierdolenie wykonawcy o
    osiadaniu domu.
    Słuchaj mnie co ci mówię.

  • 15. Data: 2011-05-28 11:05:27
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4de0cd81$1@news.home.net.pl...

    Jak wylałem fundamenty za drugim razem to nie było na nim nigdzie rysy nawet
    takiej na 1cm

  • 16. Data: 2011-05-28 11:07:11
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4de0cd81$1@news.home.net.pl...

    Masz ten PDF ? Narożniki i zakręty zbrojenia mają być zrobione jak należy.
    Pamietaj o tym. Jeszcze lepiej aby narożniki wyginali z całego preta, bez
    dawania tych L=ek.
    Inaczej będą ci mówić, że to normalne, bo każdy dom osiada.

  • 17. Data: 2011-05-28 11:11:24
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "PioPio" <e...@W...gazeta.pl> wrote in message

    > Z tego ci sie orientuje to ma być dom a nie bunkier, ale mogę się mylić.

    Ale zawibrowanie betonu nie jest jakąś specjalną łaską wykonawcy i zrobienie
    tego we właściwy sposób.
    Bunkry są zawibrowane, bo za fuszerkę szło się na rozstrzelanie :-)
    My rozstrzeliwać nie będziemy ale za brak tej czynności możemy nie zapłacić
    i już.

    > Kurcze jak się człowiek nasłucha Kiki to później widzi spisek w kazdym
    > kącie.

    Bo to jest spisek niedouczonej branży budowlanej byle dostać kasę i w nogi
    Kierownik budowy niczego nie dopilnuje - toczyły się tutaj dyskusje nie raz.

  • 18. Data: 2011-05-28 11:17:54
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

> [...]

    > przypilnować osobiście.
    > Na budowie jestem popołudniami kiedy to fachowców na niej już nie ma.

    Zrób zdjęcia po ułożeniu zbrojenia ale zrób je większe, żeby można lepiej
    zbliżyć.
    Daj do podpisania wykonawcy checklistę z tego pdf-a.
    Musisz dopilnować wibrowania i nakrycia folią chociaż mam obawy co do
    otuliny betonu. Pamiętaj aby zmoczyć karcherem na minuty przed przyjazdem
    gruszki.

    Jak popęka nie płać !
    Nie zamawiaj betonu sam
    Niech ich obciąża rachunek za beton.

    Pękanie wyjdzie natychmiast - kilka godzin po zalaniu już popęka tylko
    uważaj, bo oni mogą przyjechać o 4 rano żeby zatrzeć beton i ukryć fuszerkę.
    U mnie chcieli tak zrobić. Zmówili się wykonawca z kierbudem żebym tego nie
    widział.

  • 19. Data: 2011-05-28 11:54:34
    Od: "Adam U." <W...@i...pl>

    > Ściągnij to i wrzuć gdzieś w lepsze miejsce :-)
    >
    > http://www.filefactory.com/file/cb8b568/n/001_Poradn
    ik_Inwestora_Fundamenty_lawy.pdf

    strona straszna ale poradnik super..

    masz gdzies wiecej "części"?

    adam u.

  • 20. Data: 2011-05-28 12:06:33
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Adam U." <W...@i...pl> wrote in message

    ik_Inwestora_Fundamenty_lawy.pdf

    > strona straszna ale poradnik super..
    >
    > masz gdzies wiecej "części"?

    Tylko wstęp - nic technicznego.
    Przydałby się poradnik o styropianie i ociepleniu poddasza.
    W sumie murowanie ścian to małe pole do fuszerek. Szczegóły ociepleń to jest
    to co mnie trapi od początku.
    Masz jakiąś lepszą stronę gdzie da się za darmo wstawić pdf-y ?