  • 41. Data: 2011-05-29 10:34:36
    Temat: Re: pytanie o stal w fundamencie - fotki
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-05-29 10:41, Adam wrote:
    > Quent - napisze to co Budyn - Kiki chce dobrze ale niektore jego
    > propozycje sa niezla przesada :)

    Pogadam z wykonawcą w poniedziałek.
    Powiem mu o tym wszystkim zwyczajnie i zobacze co on na to.
    Nawiasem mówiąc facet ma doświadczenie ogromne. Wybudował masę domów a
    nawet ostatnio (ze 4 lata temu) kilka ładnych kamienic w centrum miasta.
    Teraz równolegle z moim domem stawia stację benz. BP.

    W rejonie, w którym buduję dom jest ogromny boom na budowanie. Powstaje
    droga i wszystkie działki są uzbrajane przez gminę, wszystkie media -
    full metal jacket :-)
    W związku z czym nowe domy powstają jak oszalałe.

    W pierwsze rozmowach z nim trochę narzekał, że masę firemek powstało i
    windują ceny a przy tym z tego co widzi to ich fachowość stoi pod
    znakiem zapytania. Robociznę za sso bez dachu ustaliłem z nim na 38 tys.
    zł więc wcale nie mało, ale w tym są szalunki wszelkie systemowe, (nie
    muszę kupować desek) na fundament i wieńce, daje mi swoje rabaty w
    hurtowniach na stal, beton. Załatwi mi dużo taniej ziemię zasypową.
    Za stal już zapłaciłem dużo mniej niż oferują mi okoliczne hurownie.
    Ma dostęp, od ręki, do wszelkiego ciężkiego sprzętu.
    Miałem ofetę sporo tańszą ale zdaję sobie sprawę, że musiałoby to byś
    jakimś kosztem. Nie wiem jakim ale pewnie coś wyszłoby w praniu.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 42. Data: 2011-05-29 11:56:06
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message news:4de2213a$1@news.home.net.pl...

    > Pogadam z wykonawcą w poniedziałek.

    Mędrcy wykonawcy już się ze mnie wyśmiewają. Ty tylko nie zapłać przez 24
    godziny od wylania betonu i patrz czy nie popękał jak na tych zdjęciach :-)
    Nie zapłać ani za beton ani za robociznę.
    Jak będziesz wylewał rano to po południu już będzie wszystko widać. Rano
    bądź o 4 tej czy nie zacierają fuszerki przed twoimi oczami
    Właściwie tylko to zrób :-)
    Zapłać jak nie popęka :-)

  • 43. Data: 2011-05-29 12:01:13
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

> [...]

    > W pierwsze rozmowach z nim trochę narzekał, że masę firemek powstało i
    > windują ceny a przy tym z tego co widzi to ich fachowość stoi pod znakiem

    Hehehe ikażdy z nich tak gada :-) To budowlanka i nie wierz nikomu w tej
    branży.
    Jak poczują pieniądze to już przepadłeś.
    Poczytaj co tutaj ludzie wypisują o fundamentach, ociepleniach,
    instalacjach, dachach :-)
    Sami partacze.

    > Robociznę za sso bez dachu ustaliłem z nim na 38 tys. zł więc wcale nie
    > mało,

    To że chcą więcej zasłaniając się umiejetnościami znaczy tylko tyle, że są
    cwańsi.

    > ale w tym są szalunki wszelkie systemowe, (nie muszę kupować desek) na
    > fundament i wieńce, daje mi swoje rabaty w hurtowniach na stal, beton.

    Wiesz czemu to robi? Bo odlicza sobie twoje faktury od faktury dla BP - robi
    sobie na tobie koszty :-)

  • 44. Data: 2011-05-29 12:03:09
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    On 28 Maj, 21:39, "kiki" <k...@t...fel> wrote:

    > Strzemiona teraz się zamawia na wymiar więc zamów 16cm po zewnętrznej.
    > Dasz
    > podstawki 6cm pod pręty to bedzie 5cm od strzemiona do chudziaka, a od
    > góry
    > będzie około 8cm.

    > Proponujesz mu znaczne zmniejszenie wytrzymalosciowe tej lawy - im
    > grubsza otulina betonu od spodu tym lawa bedzie slabsza. Im nizsze

    niech doleje 5cm - niech postawi wyższe szalunki. Będą i sztywniejsze i z
    lepszą otuliną.

  • 45. Data: 2011-05-29 12:09:00
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "kiki" <k...@t...fel> wrote in message news:irtclo$j0r$1@opal.futuro.pl...

> [...]

    A i jeszcze. Pewnie nie robili przeliczeń wytrzymałości gruntu do ław.
    pewnie nikt nie wpadł na to więc co za różnica :-)
    badań nośności nikt nie robił i nawet nie wpadł na pomysł zastanowienia się
    co z otuliną betonu,

    Łatwiej wziąć faktury na firmę wykonawcy i narobić kosztów po czym
    przyjechać o 4 rano zatrzeć pękniecia przed inwestorem :-)

  • 46. Data: 2011-05-29 14:22:00
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-05-29 14:09, kiki pisze:

> [...]
    >
    > Łatwiej wziąć faktury na firmę wykonawcy i narobić kosztów po czym
    > przyjechać o 4 rano zatrzeć pękniecia przed inwestorem :-)

    kiki! czy oprócz poradników w necie przeczytałeś coś jeszcze? np.
    Polskie lub sharmonizowane (unijne) normy konstrukcyjne? te dotyczące
    obliczeń podłoża gruntowego i statyki konstrukcji zelbetowych. Jest też
    w nich sporo na temat ich wykonawstwa. Przeczytaj szczególnie podpuknkt
    o otuleniu ław fundamentowych, o rdzeniu przekroju, o zginaniu ław,
    rysach skurczowych betonu i zbrojeniu konstrukcyjnym.
    Zrób to zaczniesz ponownie bredzić o pękaniu ław i otuleniu 6 cm...
    Bardzo lubisz też robić złodziei z wszystkich twoich (tu ci wolno) ale i
    zupełnie nieznajomych wykonawców - nie mając ku temu najmniejszych
    powodów, że o dowodach nie wspomne. A to jest karalne. ;)
    Mysle, że masz to wrodzone, bo bredzisz juz tu od kilku lat....

    michał

  • 47. Data: 2011-05-29 18:20:30
    Od: łukasz <g...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin Wajnert" napisał w wiadomości grup

    > Właśnie to sprawdziłem i okazuje się, że wszystko jest tak jak w
    > projekcie.
    > Zbrojenie ma 30x20cm a ławy są o wys. 30cm.
    > Jeśli dam podkładki 2cm to nad zbrojeniem będzie 8cm betonu.

    i spokojnie... masz dobrze zaprojektowane, ładnie belki ukręcone, masz
    podbeton (co jest rzadkoscią)... teraz tylkodopilnuj aby faktycznie belka
    była na podkładkach minimum 2 cm i po sprawie...

    Popieram w całej rozciągłości
    Ludzie podnoszę belki, zmniejszają przekroje
    nadlewają ...bez elementarnej wiedzy z zakresu
    konstrukcji budowlanych

    A tak na marginesie czy Twój ojciec
    Marcinie nie zajmował się architekturą?
    bo nazwisko całkiem podobne :)

    pozdrawiam

  • 48. Data: 2011-05-29 19:00:15
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "MichałG" <g...@w...pl> wrote in message

    > kiki! czy oprócz poradników w necie przeczytałeś coś jeszcze? np. Polskie
    > lub sharmonizowane (unijne) normy konstrukcyjne? te dotyczące

    A gadajcie sobie co chcecie. jak tym co czytają popękają ławy to niech sobie
    wsadzą palec w 4 litery za to, że nie posłuchali :-)
    Normy normami, a popękana ława do niczego się nie nadaje :-)

  • 49. Data: 2011-05-29 19:01:23
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "łukasz" <g...@o...pl> wrote in message news:iru2pg$m7i$1@news.onet.pl...

    > A tak na marginesie czy Twój ojciec
    > Marcinie nie zajmował się architekturą?
    > bo nazwisko całkiem podobne :)

    No właśnie to są wykonawcy :-)
    Nie wolno im wierzyć na słowo :-)

  • 50. Data: 2011-05-29 19:04:52
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "łukasz" <g...@o...pl> wrote in message
    >
    > No właśnie to są wykonawcy :-)
    > Nie wolno im wierzyć na słowo :-)

    znaczy mamy wierzyć jakiemuś handlarzowi?

    albo gorzej, niewiadomo komu?