  • 81. Data: 2011-05-30 19:21:58
    Temat: Re: pytanie o stal w fundamencie - fotki
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom> wrote in message
> [...]
    domu#slideshow/5612578567098110354

    > Fajki są na bank wszędzie. Sprawdzałem dokładnie. Tu się schowały bo fotka
    > jest zbyt pionowo.
    > Zdjęcia są do d...

    > Będzie 2,5cm bo rano powiem im żeby poprzestawiali podstawki pod
    > strzemiona a nie pod pręty.

    Pod strzemionami się nie utrzymają. Kup wyższe. I jeszcze raz cię proszę
    odmów beton na jutro. Ja robiłem to samo, chciałem już już natychmiast, taki
    byłem napalony jakbym nową laskę poznał :-)
    Twoje zbrojenie i szalunki nie są jeszcze skończone, jest w nich syf, prety
    za długie i podczas hydratacji się wygną , bo zaprą się o końce i z twojej
    otuliny nic nie zostanie.
    Więcej drutu wiązałkowego. Fajki wiąż co 10cm.

  • 82. Data: 2011-05-30 19:29:20
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom>

    > Więcej drutu wiązałkowego. Fajki wiąż co 10cm.

    Jutro rano będę walczył. Dzięki!

  • 83. Data: 2011-05-30 19:55:05
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    > Jutro rano będę walczył. Dzięki!

    Sprawdź checklistę czy są wszędzie otuliny, czy podstawki są, czy fajki są.
    Czy końce nie za długie, czy czysto w szalunkach - to tylko wyciągnąć
    odkurzaczem, bo widzę, że glina się wsupała w wielu miejscach.
    Zmoczyć przed laniem i nakryć folią przezroczystą.
    Troszkę to twoje lanie betonu ryzykowne.
    Pamiętaj o wibrowaniu.

    Wibrować należy w trakcie wylatywania betonu z węża pompy, pomagając
    wibratorem w rozchodzeniu się betonu w szalunkach i koniec wibrowania. Słupu
    i zalążki trzeba dobrze obwibrować. Więcej nie wolno tego dotykać ani
    chodzic po zbrojeniu, dotykać słupów.
    Robotników ma być trzech. jeden trzyma wąż pompy, drugi trzyma wibrator, a
    trzeci i pozostali rozgarniają i głaszczą do równego. KONIEC.

  • 84. Data: 2011-05-30 20:16:19
    Od: "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl>

    > I jeszcze wystające druty robią kontakt elektryczny z otoczeniem co
    > prowadzi do elektrolizy.

    kiki zapomniales jeszcze dodac ze nie wolno zalewac w dniach poprzedzajacych
    pelnie ksiezyca, podczas ramadanu i w szabat! bo pole el-mag ziemi wygina
    zbrojenie i kreci strzemiona, a sila coriolisa skreca dodatkowo drut
    wiazalkowy o 1/2 obrotu co moze go pozrywac!

    ehh...kiki czytam i czytam i plisss powiedz, ze ty zartujesz sobie z tym
    wszystkim! ja rozumiem ze kazdy chcce miec jak najlepiej ale budowa domu to
    szkola kompromisow! przeciez jakby normalny czlowiek chcial wszystko zrobic
    tak jak piszesz to swoj zywot zakonczyl by pewnie na piwnicy wymurowanej z
    bloczka! zejdz na ziemie, przejdz sie na spacer i zobacz w czym ludzie zyja
    od dzisiecioleci i nic sie z tym nie dzieje! u moich tesciow stoi
    przedwojenna chalupa z cegly, fundamenty jej to tez cegly, zero law, zero
    zbrojenia, zero wienca, jedyna stala w tym domu sa sruby spinajace gorne
    krawedzie scian..i ta chalupa stoi blisko 100 lat na szkodach gorniczych i
    oprocz dachu kwalifikujacego sie do remontu nic jej nie jest! a ty tu
    piszesz o jakiejs elektrolizie...ehhhh
    pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
    American dream 3,5V6 + 3,8V6=7300ccm w garazu :-)

  • 85. Data: 2011-05-30 20:49:09
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > kiki zapomniales jeszcze dodac ze nie wolno zalewac w dniach
    > poprzedzajacych pelnie ksiezyca, podczas ramadanu i w szabat! bo pole
    > el-mag ziemi wygina

    Jak odbierasz samochód z salonu to też oglądasz go żeby nie miał żadnej rysy
    prawda ?

  • 86. Data: 2011-05-30 21:25:01
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    Użytkownik "kiki" napisał w wiadomości grup

    >martwi mnie jednak to podwieszanie zbrojenia powiem ci czemu.
    >Wlewając tam beton rozchodzą się deski i unoszą zbrojenie. Parcie betonu
    >może wzruszać zbrojenie w czasie pierwszych kilku godzin od zalania z tego
    >powodu wiązać od góry sie nie powinno ale podstawiać od dołu.
    >I jeszcze wystające druty robią kontakt elektryczny z otoczeniem co
    >prowadzi do elektrolizy.

    Do wyburzenia i do poprawki?

    -- Pozdrawiam
    Kris

  • 87. Data: 2011-05-30 21:32:14
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "Kris" <k...@W...PL> wrote in message

    > Do wyburzenia i do poprawki?

    hehe jak nie pękło to nie :-)

  • 88. Data: 2011-05-31 06:29:00
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 30-05-2011 o 15:35:04 kiki <k...@t...fel> napisał(a):

    > "Shaman" <s...@o...com> wrote in message news:op.vwaduc104limig@sioux...

    > Pod warunkiem, że będzie równe jak wiązka lasera, nie zaczbie się
    > wyginać od ciepła hydratacji i bedzie zespawane i przyspawane do
    > szalunków :-)
    > Ale pożyjemy, zobaczymy :-)

    :O kiki.. bądźmy poważni.. jakie ciepło hydratacji! To jest tylko ława..
    przekrój średnio 40x40cm.. przy gorszych warunkach 60x40cm lub maksymalnie
    80x40cm - jakie tu może być ciepło hydratacji.. Takie rzeczy bierze się
    pod uwagę, jak się wylewa element którego rozmiary liczone są w metrach!

    I dalej.. co ma być przyspawane do szalunków - zbrojenie?? Proszę Cię kiki
    zejdź na ziemię. Nikt nie da sobie niszczyć szalunków systemowych, tym
    bardziej, że nie ma takiej potrzeby.. w dodatku technologia tego nie
    przewiduje i nie ma na takim szalunku odpowiedniego miejsca, do którego
    można coś przyspawać :)

    Widziałem kiedyś rozwiazanie z opieraniem zbrojenia na drutach
    przeciągniętych przez deski szalunkowe na odpowiedniej wysokości. Inny
    wariant to pręty włożone przez otwory przewiercone na odpowiedniej
    wysokości i spięte tzw. żabkami - pełnią dodatkowo rolę spinając szalunki.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 89. Data: 2011-05-31 06:36:23
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 30-05-2011 o 22:49:09 kiki <k...@t...fel> napisał(a):

    > "..:maniek:.." <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Jak odbierasz samochód z salonu to też oglądasz go żeby nie miał żadnej
    > rysy prawda ?

    Możesz sobie oglądać do woli.. jeśli nie byłeś przy taśmie produkcyjnej i
    nie śledziłeś tego egzemplarza krok po kroku przez cykl składania,
    lakierowania i transportu to tak jakbyś kupował gotową chatę z zasypanymi
    ławami, zaklajstrowanymi ścianami ocieplonymi styropianem na placki i
    ścianami szczytowymi przemarzającymi od góry :) Instrukcje producenta
    podają dla każdej śruby moment z jakim powinna być dokręcona - musiałbyś
    więc sprawdzać czy pracownik przy każdym stanowisku ma ustwiony odpowiedni
    moment dokręcając śruby. itd...

    A na końcu okazuje się, że choć montaż był ok, samochód ma wady
    konstrukcyjne i w pewnych przypadkach nie działają hamulce :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 90. Data: 2011-05-31 07:04:59
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 30-05-2011 o 20:56:43 kiki <k...@t...fel> napisał(a):

    > "quent" <quent75 maupa gmail kropa kom> wrote in message
    >
    > http://picasaweb.google.com/quent75/20110517_budowa_
    domu#5612578642251474066

    > I ty myślisz, że pod te 2cm tam na dole wejdzie ci beton ? Żarty jakieś.

    Jeśli beton będzie wibrowany to oczywiście że wejdzie!! Bez żadnego
    problemu! (mogę to udowodnić :))

    --
    PZDR
    Shaman