  • 81. Data: 2011-05-18 08:56:19
    Temat: Re: pytanie teoretyczne odnośnie sensu zwiększania izolacji
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    news:4dd36b43$0$2441$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "ŁC" napisał w wiadomości grup
    net...

    > http://www.hitpur.pl/pur-galeria-video/
    > 2 film od góry.
    > Tu także idzie piana pod krokwie.

    Pisałeś o 15cm piany, a tyle to najczęsciej między kriokwiami jest miejsca.
    Zalezy jakie grube krokwie

    Krzysiek

  • 82. Data: 2011-05-18 08:58:01
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:

    > No niestety ale garaż jest, brama ma dużo gorsze K i przy tej powierzchni
    > mocno wychładza garaż co wpływa na cały dom, nawet strefa buforowa nie
    > pomaga
    > bo ona z racji niższej temp także odbiera ciepło z domu.
    > Najlepszy jest garaż 'doklejony' do domu z podwójną ścianą z styro w
    > środku,
    > bez poddasza uzytkowego, wtedy zimny garaż nie wpływa na resztę domu.

    Tak... oczywiście, że masz rację :-), jednak kiedy w garażu w największe
    mrozy panuje temp ok +10 stC, to też i te straty spowodowane
    wychładzaniem kotłowni nie są jakieś wielkie...

    Inna sprawa, że ja nie miałem aspiracji na dom energooszczędny :-))).
    Poza tym pierwsza zima jeszcze nic w zasadzie nie mówi. Zobaczymy w
    kolejnych sezonach grzewczych. :-)

    Jak na razie wyszło mnie ok 3,40 zł/m2/mc w pierwszym sezonie już
    wliczając w to grzanie CWU. Paliłem tylko węglem. przez ok 7 m-cy - od
    połowy października 2010 do połowy kwietnia 2011, a i później też się
    przepalało, bo i choćby wczoraj miałem o 5 rano temp na zewnątrz -2,5 stC.

    Mam nadzieję zejść jeszcze z kosztów, bo ten wynik nie jest pewnie
    imponujący, ale... to w końcu pierwszy sezon, gdzie nie wszystko jeszcze
    było gotowe i tu i tam zawiewało cokolwiek :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 83. Data: 2011-05-18 08:58:50
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    >
    > Oczywiście masz rację.
    > Ja pisałem o pianowej alternatywie dla 40cm wełny.
    > Przy takiej grubości poważnie uszczuplamy miejsce na poddaszu. Dla mnie
    > nie do przyjęcia.

    Przy 40cm wełny na/pod krokwiowo wyjdzie 25cm i to już znacznie uszczupli
    miejsce i technologicznie trochę skomplikowane sie robi. Ale 15+10 to już
    myślę do zaakceptowania. Te 10cm uszczuplonego miejsca na poddaszu można
    przeboleć. Tym bardziej że piany tez nakrokwiowo wypadałóo by z 5cm dac aby
    zniwelowac mostki na krokwiach.

    Krzysiek

  • 84. Data: 2011-05-18 10:14:18
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Tak... oczywiście, że masz rację :-), jednak kiedy w garażu w największe
    > mrozy panuje temp ok +10 stC, to też i te straty spowodowane
    > wychładzaniem kotłowni nie są jakieś wielkie...

    Hehe, jesli w najwieksze mrozy masz w garazu +10 to własnie tyle ciepła ci ucieka
    :-))) A sciane miedzy garazem a kotłownią masz ocieploną?

    b.

  • 85. Data: 2011-05-18 10:23:44
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > a uwierz że trochę się po budowach kręce;). A zreszta to już bezsens
    > całkowity. Jakie są zalety styro 2*10cm w stosunku do frezowanego 20cm?

    tez sie dziwiłem, ale tak robi. A ja nawet frezowanego nie daje tylko zwykły - plan
    jest taki zeby brzegi też kleić pianką, bedzie szczelnie i nie dokładam tych 10% do
    ceny styro.

    > I zapewne drożeć będzie. Więc jak myślisz za 5 lat "normą" będzie 30cm
    > styro?

    myśle tak sobie ze bedzie sie budowac domy parterowe z samego XPS-u. Ściana
    półmetrowa XPS bedzie wystarczająco wytrzymała konstrukcyjnie, na to wieniec
    drewniany i prefabrykowane wiązary dachowe.

    > Ja mam 12 cm styro i koszty ogrzewania akceptowalne. Jak energia zdrożeje
    > znacznie i koszty ogrzewania będą zbyt duże to ew wtedy zastanowię się czy
    > nie zainwestowac kilkanascie tysięcy i nie dodac styro na ściany np;))

    tylko ze masz mozliwosc tylko powiekszenia grubosci styro - inne drogi ucieczki
    ciepła są praktycznie nie do ruszenia a przeciez straty tu sa znaczne- zatem i
    potencjany zysk z tego styro bedzie niewielki. Zatem obecnie projektując trzeba od
    razu projektować budynki ciepłe a nie takie jak to sie zawsze budowało.

    b.

  • 86. Data: 2011-05-18 10:28:56
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > Hehe, jesli w najwieksze mrozy masz w garazu +10 to własnie tyle ciepła ci ucieka
    :-))) A sciane miedzy garazem a kotłownią masz ocieploną?

    Nie...
    ale te 'największe mrozy' jakie tego roku zanotowałem na zewnątrz, to
    było -23 st C.
    Jak na zewnątrz było tak normalnie - jakieś -10, do -15, to w garażu
    miałem tak coś 13 - 14 stC - grzejnik zakręcony. Mam go tam, a dziś bym
    nie dawał :-/

    pozdr
    Robert G.

  • 87. Data: 2011-05-18 10:37:50
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > Jak na zewnątrz było tak normalnie - jakieś -10, do -15, to w garażu
    > miałem tak coś 13 - 14 stC - grzejnik zakręcony. Mam go tam, a dziś bym

    Mógłbys ocieplić sciane - ale i tak podłogą i stropem bedzie uciekać. Jak masz tanie
    ciepło to mozna machnąc na to ręką :)

    b.

  • 88. Data: 2011-05-18 10:50:46
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > Mógłbys ocieplić sciane - ale i tak podłogą i stropem bedzie uciekać. Jak masz
    tanie ciepło to mozna machnąc na to ręką :)

    Myślałem o wyklejeniu sufitu w garażu i pom gosp. piątką styropianu to
    jest razem jakieś może 28 m2, ale... na myśleniu na razie się skończyło :-).

    pozdr
    Robert G.

  • 89. Data: 2011-05-18 11:12:19
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >półmetrowa XPS bedzie wystarczająco wytrzymała konstrukcyjnie, na to
    >wieniec >drewniany i prefabrykowane wiązary dachowe.

    I jak się wk....e na sasiada to wiadrem acetonu mu chałupe załatwię;))

[...]

    Tu zgoda. Ale w tym watku piszemy o zwiekszaniu grubości izolacji. A w
    sasiednim watku gościowi który ma pewnie już teraz półmetrowa ściane
    proponuja 20cm styro jeszcze. A nawet jak ten dodakowe 10cm styro kosztowało
    1000zł to jest to 1000zł wyrzucone w błoto. A sa lepsze sposoby wydania
    1000zł

    Krzysiek

  • 90. Data: 2011-05-18 11:50:22
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Myślałem o wyklejeniu sufitu w garażu i pom gosp. piątką styropianu to
    > jest razem jakieś może 28 m2, ale... na myśleniu na razie się skończyło :-).

    wykleiłem jesienią garaż i taką wewnetrzną piwnicę - było w rachunkach jakby lepiej
    ale i zima była chyba lzejsza. W kazdym razie rewelacji jakiejs nie było.

    b.