  • 11. Data: 2009-02-11 21:38:45
    Temat: Re: rachunek za ogrzewanie
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    e-kran pisze:

> [...]
    > biorąc pod uwagę wkład początkowy (kotłownia, grzejniki, podłogówki, pompy
    > ciepła, solary, piec gazowy itp.), kubaturę budynku, sumowane koszty
    > ogrzewania w okresie np. 10 lat. Takie sumaryczne kwoty można porównywać.
    > Porównywanie opłaty za 1 miesiąc w oderwaniu od pozostałych wartości jest IMHO
    > wyrwane z kontekstu. Koszt 250 zł. / miesiąc za ogrzanie domu 180 m2 jest
    > naprawdę do pozazdroszczenia, ale byłoby super gdy się to udało osiągnąć
    > piecem za 3500 zł. ;-) Jeśli to jest efekt inwestycji początkowwej (strzelam)
    > 15-20 tys. zł. to uważam takie koszty za całkowicie normalne.

    Sama pompa to jak pamiętam kosztowała 20k
    :)
    z pozdrowieniami i usmiechami

  • 12. Data: 2009-02-11 21:46:50
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Drewna nie chce się Tobie rąbać?
    mam porąbane 2o kubików :)

    > Ja wolę ciepło z kominka ono grzeje szerszym zakresem promieniowania
    > niż te z kaloryferów.

    ja nie mam kaloryfera ani jednego :)

    > Za to na Ponderozie taczką będę podjeżdzał prawie do samego kominka
    > :)))))
    ja głównie pale w weekendy

  • 13. Data: 2009-02-11 21:47:22
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Sama pompa to jak pamiętam kosztowała 20k
    nie - cała instalacja tyle kosztowała

  • 14. Data: 2009-02-11 22:06:28
    Od: a...@g...com

    On 11 Lut, 12:56, "gasper" <n...@m...pl> wrote:
> [...]
    > 11.12.2008 do 11.02.2009 - koszt samego ogrzewania 500zł - całkiem nieźle jak na
    > takie mrozy, święta itd. Temparatura w domu 22 stopnie na 180 m2

    Gratulejszyn i mam nadzieje, ze za rok dolacze do Twojej paki PC :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2009-02-11 22:26:38
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > nie - cała instalacja tyle kosztowała

    Ja przed wczoraj kupilem kociolek kondensacyjny z automatyka pogodowa De
    Dietrich. Calosc 4470zl. Gaz podlacze za jakies 2000 zl na gotowo.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2009-02-11 22:30:12
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Dietrich. Calosc 4470zl. Gaz podlacze za jakies 2000 zl na gotowo.

    coś mi sie wierzyć nie chce w podłączenie gazu za 2000 zł na gotowo
    projekt, przyłącze, instalacja itd i już jest więcej

  • 17. Data: 2009-02-11 22:34:27
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    gasper pisze:
    > Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > mam porąbane 2o kubików :)

    > ja nie mam kaloryfera ani jednego :)
    :)
    a jak sprawdza sie Tobie podłogówka w sypialni?
    Jak masz procentowo powierzchnie zasłoniętą do nie zasłoniętej
    ?
    > ja głównie pale w weekendy
    :)
    Lenisz się i tyle.
    Mnie jak wywieje i przemoczy w dzień taki jak dziś
    to sama radość poźniej palić wieczorem
    i ogrzać stare kosci przy kominku.
    :)

    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal

    sklep: http://trawki.pl/

  • 18. Data: 2009-02-11 22:50:17
    Od: "Tim" <q...@q...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > coś mi sie wierzyć nie chce w podłączenie gazu za 2000 zł na gotowo
    > projekt, przyłącze, instalacja itd i już jest więcej

    u mnie calosc 3500

  • 19. Data: 2009-02-11 22:53:57
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > a jak sprawdza sie Tobie podłogówka w sypialni?

    bardzo dobrze

    > Jak masz procentowo powierzchnie zasłoniętą do nie zasłoniętej

    pewnie ponad połowa zasłonięta

  • 20. Data: 2009-02-11 22:58:39
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    >
    > coś mi sie wierzyć nie chce w podłączenie gazu za 2000 zł na gotowo
    > projekt, przyłącze, instalacja itd i już jest więcej

    Ja mam gaz w ogrodzeniu. Do gazociagu fakt pare lat temu tez sie dokladalem
    i przez to, ze to te pare lat blednie nie ujmuje wydatku w globalnych
    kosztach. Po prostu potraktowalem to jako stan powiedzmy zasiedziany. Kwoty
    nie pamietam dokladnie, ale na leb wyszlo po jakies 2 do 3 tys. O ile
    pamietam gmina cos nam dolozyla, a moze cos mieszam. Robione to bylo jakies
    5-6 lat temu. W sumie gaz w rozliczeniu na te lata bedzie max 5 tys. Caly
    gazociag na naszej ulicy to raptem 100 dlugosci od istniejacej juz nitki,
    wiec i koszty nie powalaly. Jak wiadomo nie kazdy tak ma. Na dzis jak sie
    dowiadywalem u wykonawcy to jak pisalem jakies 2 tys., tyle potrzebuje do
    uruchomienia ogrzewania i w budzecie tak to przyjmuje. Gdybym nie mial gazu
    to pewnie tez zdecydowal bym sie na PC, ale raczej na powietrzna, bo
    kolektor poziomy niestety ni chuchu.

    Pozdro.. TK