  • 11. Data: 2010-12-01 17:06:05
    Temat: Re: raport z budowy - czesc 2
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik kiki n

    > Porotherm to najwięsze gówno jakie wymyślono, więc nie porównuj :-)
    > Mając dom z porothermu nie wiem czy nie lepiej mieć dom z drewna.

    A drewno to twż gówno...???

  • 12. Data: 2010-12-02 09:27:43
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 01-12-2010 o 18:06:05 robercik-us <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik kiki n

    > A drewno to twż gówno...???
    W naszym klimacie, też :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 13. Data: 2010-12-02 17:39:02
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 1 Gru, 15:49, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > A w asnie ze akumulacja i ch odek to na lato w letniskowym - czyli musi
    > murowany :)  Jak m wisz ze to takie atwe to moze kiedys spr buj :-)

    Nieee, wlasnie drewniany z zerowa akumulacyjnoscia! W lato wlaczasz
    klime i prawie odrazu masz mily chlodek. W zime wlaczasz ogrzewanie i
    odrazu masz ciepelko. Wychodzisz / wylaczasz / robi sie zimno w zimie
    (cieplo w lecie) - oszczedzasz sporo na ogrzewaniu / klimie w czasie
    kiedy Cie nie ma bo energia sie nie akumuluje w murach :) Moze troche
    zle to napisalem ze "letniskowy" - taki sezonowy bardziej o - w zime
    jak najbardziej tez do uzytku - szczegolnie w weekendy, jak domek w
    gorach, blisko wyciagu jakiegos mmm super sprawa :-)

    > Pierwszy raz jak wzi em kielnie do r ki to se ma o oka nie wybi em. Od
    > tamtej pory do murowania jestem zra ony :-)))))

    Ja pierwszy murek (sciana kolankowa) zrobilem krzywo jak cholera (do
    5cm odhylki na 12m - murowalem bez sznurka :P) , a to byl "mur" jak
    cholera - cala jedna warstwa porothermu - 25cm wysokosci ;-)) Ale tym
    sie nie przejmowalem bo sciana kolankowa jest u mnie od zewnatrz
    przykryta podbitka, a od wewnatrz jest dodatkowa przedscianka z KG ;-)
    Potem juz bylo duzo lepiej - szczegolnie z BK mozna murowac idealnie i
    szybko - jak sie postarasz nad pierwsza warstwa to potem nawet kielni
    za bardzo nie uzywasz tylko zwyklej pacy zebatej jak do klejenia
    plytek - rozprowadzasz szybko klej na calej powierzchni muru i tylko
    kladziesz klocki jeden za drugim :-) Kleju idzie tyle co kot naplakal
    - ja uzywalem juz pozniej pacy z zebami 2mm, co w efekcie daje "fuge"
    1mm (dopuszczalna przez producenta kleju;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2010-12-04 20:23:31
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Porotherm to najwięsze gówno jakie wymyślono, więc nie porównuj :-)
    > Mając dom z porothermu nie wiem czy nie lepiej mieć dom z drewna.

    Skoro to gówno to co lepszego? Silka?
    A może keramzytobeton, ma ktośz tego dom?

    MS

  • 15. Data: 2010-12-05 11:00:16
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-12-2010 o 21:23:31 Maciej S. <m...@c...pl> napisał(a):

    > Skoro to gówno to co lepszego? Silka?
    Może być, wg mnie lepszy BK.

    > A może keramzytobeton
    Trzymaj się od tego z daleka, robiłem z tego kiedyś dobudowę do domu
    i większego g...a nie miałem w ręce, niestety skusiłem się ceną a później
    koszmarnie się z tym robiło, a powiesić coś na tym też jest problem.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 16. Data: 2010-12-05 13:33:31
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Trzymaj się od tego z daleka, robiłem z tego kiedyś dobudowę do domu
    i większego g...a nie miałem w ręce, niestety skusiłem się ceną a później

    Hmm, a tak chwalą na necie - parametry wydają się idealne - i akustyka
    bardzo dobra, i izolacja.

    MS

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 17. Data: 2010-12-06 14:33:39
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 05-12-2010 o 14:33:31 Maciej S. <m...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    > i większego g...a nie miałem w ręce, niestety skusiłem się ceną a później
    >
    > Hmm, a tak chwalą na necie - parametry wydają się idealne - i akustyka
    Ale użytkowo do d.. kołki sie nie trzymają, sypie się bo oszczędzają na
    cemencie
    i kulki keramzytu słabo się trzymają. Przyciąć też trudno, potrafi się w
    rękach
    rozlecieć. Wszystko zależy od wytwórni, może źle trafiłem, ale wg mnie
    pustaki
    z tego to są troche za słabe, BK ma wiekszą spójność, łatwiej się obrabia.

    --
    Pozdr
    JanuszK