  • 121. Data: 2009-06-03 12:53:21
    Temat: Re: recyrkulacja - przemyślenia
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości
    news:h05q2n$oo1$1@opal.futuro.pl...

    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > mam z 50 metrów rury. Zanim poleci ciepła mija 2 minuty, dobre dwie
    > minuty.

    No to pompka dluzej.

  • 122. Data: 2009-06-03 12:55:39
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > ocieplone ale długie 50m

    No to moze zbyt wysoka temperatura ustawiona na pompie?

  • 123. Data: 2009-06-03 13:52:06
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > No to moze zbyt wysoka temperatura ustawiona na pompie?

    Chyba nie ale zanim ta pompa to przemieli dookoła to i tak jest strata
    gorącej wody, która wraca zimna po takiej długości rurek miedzianych. Sama
    miedź musi pochłonąć ciepła.

  • 124. Data: 2009-06-03 14:28:15
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    >
    > Chyba nie ale zanim ta pompa to przemieli dookoła to i tak jest strata
    > gorącej wody, która wraca zimna po takiej długości rurek miedzianych. Sama

    No chyba zartujesz, cieplo wlasciwe miedzi to nawet nie jest 10% tego co ma
    woda i jeszcze porownanie masy wody i miedzi. Podgrzewanie rurek nie ma nic
    do rzeczy. Albo slaba izolacja, albo kreci niepotrzebnie czyli za duza
    temperatura na pompie i niewylaczanie na noc i czas nieobecnosci.

  • 125. Data: 2009-06-05 21:54:53
    Temat: Re: recyrkulacja - przemy?lenia
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > jesli w zasobniku jest chłodniejsza woda niz nastawa mieszacza,
    > to trudno mówic w ogóle jakichkolwiek warstwach...

    To po co taka nastawa i w ogole ten termostat?? Rozumiem ze termostat daje
    sie w jakims celu, zwykle dla tego ze woda w zasobniku bedzie w wiekszosci
    cieplejsza niz wymagana na wyjsciu z baterii. Jezeli nie to po kiego ta
    zabawa z termostatem jezeli nastawa bedzie wyzsza niz temp. w zasobniku??
    Normalnie zalezy jakiej wielkosci jest ten zasobnik. Akurat u mnie wezownica
    kotla jest na gorze, wiec ewidentnie woda na dole bedzie chlodniejsza.

    > Wiesz, widziałem parę instalacji z cyrkulacją na wlot zimnej wody
    > (brak dedykowanych króćców do cyrkulacji) i działają bardzo dobrze.
    > Jedyna "cecha" jaka zaobserwowałem, to że ciepła woda nie kończy się
    > nagle,
    > ale od pewnego momentu powoli robi się coraz chłodniejsza.

    No to ze widziales to ja wierze, tylko co z tego?? Nie po to ludzie
    wymyslili dedykowane obiegi cyrkulacyjne, zeby robic sobie gorzej. Jak ktos
    ma zosobnik 80L to jemu prawdopodobnie bez znaczenia gdzie ma cyrkulacje,
    ale jezeli ma 3 razy wiekszy?? Poza tym czemu woda robi sie w ogole
    chlodniejsza, kociol powinien dac rade, no chyba ze to jakis mialowiec albo
    nie wiem co.

    Pozdro.. TK

  • 126. Data: 2009-06-08 12:28:08
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > Normalnie zalezy jakiej wielkosci jest ten zasobnik. Akurat u mnie
    > wezownica kotla jest na gorze, wiec ewidentnie woda na dole bedzie

    wiesz, jak się uruchamia "grzanie" albo spuscisz całą ciepła wodę,
    to na początku wszystko jest zimne,
    i nikt nie bedzie sie bawił z przestawianiem termostatu na czas nagrzania
    zasobnika

> [...]
    > ktos ma zosobnik 80L to jemu prawdopodobnie bez znaczenia gdzie ma
    > cyrkulacje, ale jezeli ma 3 razy wiekszy??

    nie bardzo widze zalezności pomiedzy pojemność zbiornika - miejsce wpięcia
    cyrkulacji

    > Poza tym czemu woda robi sie w ogole chlodniejsza, kociol powinien dac
    > rade, no chyba ze to jakis mialowiec albo nie wiem co.

    każdy kocioł jednofunkcyjny
    no chyba że ktoś ma tak zwymiarowane, że grzeje na bieżąco
    ale wtedy zasobnik nie potrzebny....

    a woda robi się chłodniejsza z uwagi na zaburzenie warstw (dopóki jeszcze
    są)
    i potem zwykłe mieszanie się wody ciepłej i zimnej w miarę zużycia zasobnika
    w "całej"objętości

  • 127. Data: 2009-06-08 17:23:38
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > wiesz, jak się uruchamia "grzanie" albo spuscisz całą ciepła wodę,
    > to na początku wszystko jest zimne,
    > i nikt nie bedzie sie bawił z przestawianiem termostatu na czas nagrzania
    > zasobnika

    Ja nie wiem z jakiego Ty ukladu korzystasz, ze oproznisz caly zasobnik i
    dopiero po tym woda jest dogrzewana.

    > nie bardzo widze zalezności pomiedzy pojemność zbiornika - miejsce wpięcia
    > cyrkulacji

    A co tu do widzenia? Nie widziales zasobnika z kroccem cyrkulacyjnym wyzej
    niz zasilanie zbiornika?? Zaczynam miec wrazenie, ze gadamy dla samego
    gadania. Skoro nie widzisz ronicy miedzy zasobnikiem 80L i 300L do tego z
    dwiema roznymi wezownicami to co jeszcze moge napisac?? Nie ma potrzeby w
    zwyklych warunkach przechowywania takiej ilosci wody ogrzanej do temp.
    wymagajacej stosowanie termostatu poza sytuacjami szczegolnymi, takimi jak
    np. grzanie wody pradem w drugiej taryfie i korzystanie z niej w ciagu dnia,
    kiedy nie jest dogrzewana. Z cala pewnoscia zaburzanie warstw nie jest
    zjawiskiem porzadanym. Latwo sobie wyobrazic co bedzie wieczorem, kiedy woda
    bedzie w zasobniku mieszana przez caly dzien.

> [...]
    > są)
    > i potem zwykłe mieszanie się wody ciepłej i zimnej w miarę zużycia

    A skad te miesznie warstw?? Co Ty za zasobniki widywales? No chyba ze ktos
    cyrkulacje wspanialomyslnie zrobi wg. Twojego pomyslu. Nawet stare bojlery
    maja zagieta do dolu rurke zasilajaca, ktora ma zapobiegac mieszaniu sie
    warstw. Poza tym gilza czujnika temperatury nie jest umieszczona na samym
    dachu zbiornika i czujnik znacznie wczesniej wykryje obnizenie temperatury
    wody, zanim cala ciepla woda zostanie wylana. Kociola ma czas na dogrzanie
    wody w czasie jej wyplywu. Oczywiscie jezeli wyplyw jest jakis nadwyraz duzy
    to kociol moze nie dac rady, ale to chyba rzadkie zjawisko.

    Pozdro.. TK

  • 128. Data: 2009-06-09 07:00:09
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > wody w czasie jej wyplywu. Oczywiscie jezeli wyplyw jest jakis nadwyraz
    > duzy to kociol moze nie dac rady, ale to chyba rzadkie zjawisko.

    pass

  • 129. Data: 2009-06-11 08:38:25
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]

    > kąpać spuszczam wodę, a do mycia rąk nie naleci ciepła. Może zrobic
    > sprzężenie jakieś z wejściem do łazienek ?Np cyrkulacja sie włączy od

    Bardzo często montuję czujki ruchu u klientów. Spisują się bardzo dobrze.
    Z tym, że gdzie się tylko da wykorzystuję elementy systemu alarmowego. Tam,
    gdzie są zamontowane czujki ruchu PIR wykorzystuję te czujki, a tam, gdzie
    ich się nie montuje czyli łazienki czy ubikacja montuję w drzwiach
    kontaktrony i one także sterują obiegiem wody. U ludzi, którzy nie chcą
    systemów alarmowych montuję czujki PIR na 230V, które bezpośrednio sterują
    pompą.
    Przyciski to "taki sobie" pomysł, ponieważ jeden z domowników wciśnie, a
    inny nie. Musiał byś także każdego gościa szkolić, że ma nacisnąć przycisk
    zanim będzie chciał umyć ręce. Tak więc dla domowników jest to średni
    pomysł, zaś w przypadku gości jest w ogóle bez sensu.

  • 130. Data: 2009-06-22 08:50:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    qlphon wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > praktycznie każdy dom wyposażony jest teraz w system alarmowy.
    > jeszcze się świadomie nie spotkałem z wykorzystaniem informacji
    > o obecności mieszkańców przy sterowaniu cyrkulacją...
    > musze popatrzeć uważnie i podpytać.

    tylko musisz mieć sensowny system alarmowy.

    generalnie takei cuda to najprościej jest w domach inteligentnych robić.