  • 11. Data: 2012-05-15 11:45:27
    Temat: Re: rekuperator
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    janusz_kk1 wrote:

    > W miarę :), w salonie jest za mało, powinny być co najmniej dwa
    > nawiewy a nawet trzy.

    > Nie, dodaj wyciąg w kuchni bo za mało, np w pobliże drzwi do kotłowni.
    > W wiatrołapie wywiew/wyciąg bo to brudne pomieszczenie.

    wyciąg w kuchni jak najbardziej bo tam są duże emisje ciepła i to gdzieś
    obok okapu, generalnie nie polecałbym podpinania okapu do rekuperatora.

  • 12. Data: 2012-05-15 13:12:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 maja 2012 11:32:30 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Zimą będzie zaciągał zimne powietrze i wychładzał wymiennik powodując
    > spore straty układu.

    Ja mam w malym wiatrolapie i nawiew i wyciag. Zrownowazone, wiec nic nie zaciaga z
    zewnatrz, a dzieki temu wszystko momentalnie wysycha (przemoczone buty, kurtki,
    rekawiczki etc). Polecam to rozwiazanie - to pomieszczenie MUSI byc wentylowane :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 13. Data: 2012-05-15 13:20:14
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-15 13:12, Adam pisze:
> [...]
    rekawiczki etc). Polecam to rozwiazanie - to pomieszczenie MUSI byc wentylowane :)

    Chodziło mi o fakt, że przy wchodzeniu do domu wiatrołap szybko się
    wychładza i zaciągane stamtąd chłodne powietrze wychładza układ.

    Chyba, że masz jakiś osobny układ wentylacji zrównoważonej nie połączony
    z rekuperatorem obsługującym resztę domu.

  • 14. Data: 2012-05-15 21:52:33
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Pewne zmiany po sugestiach (nie tylko z tej grupy):

    1. Wszystkie nawiewy na jednej skrzynce rozdzielczej 150 / 5x100
    2. Wszystkie wywiewy na jednej skrzyce rozdzielczej (lub trójniku) 150 /
    3x100
    3. Dodatkowy nawiew w salonie
    4. Dodatkowy wywiew w kuchni

    http://img854.imageshack.us/img854/1511/projekt2g.jp

    I jak teraz ?

    Starałem się aby nawiewy / wywiewy były "zrównoważone" bo z tego co mi
    powiedział pewien specjalista anemostatami przy tak małych przepływach nie
    ma szansy na regulację ...
    Więc żadnych redukcji i itd ...
    W przedpokoju i wiatrołapie dałem sobie spokój.
    Dom nie jest wielki i sądze że na siłę w przedpokoju nie ma co kombinować ,
    tym bardziej że doszedł jeden nawiew w salonie + jeden wywiew w kuchni ,
    więc sądzę że zwiększy to cyrkulację powietrza ...

  • 15. Data: 2012-05-15 22:23:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    /// Kaszpir /// wrote:
> [...]
    > kombinować , tym bardziej że doszedł jeden nawiew w salonie + jeden
    > wywiew w kuchni , więc sądzę że zwiększy to cyrkulację powietrza ...

    po co dwa wyciągi w kuchni?

    dalej brak wyciagu w przedpokoju i to tak na oko ok 125 albo 150

  • 16. Data: 2012-05-15 22:58:26
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >po co dwa wyciągi w kuchni?

    Po to by zwiększyć wymianę powietrza ?

    >dalej brak wyciagu w przedpokoju i to tak na oko ok 125 albo 150

    Ale po co w przedpokoju ?
    Nawiewy są w pokojach , więc i tak wymiana powietrza będzie szła przez
    przedpokój ...

    Średnice rur chce jak najmniejsze aby instalacja była bezgłośna a straty
    ciepła minimalne ...
    Nie chce robić huraganu w domu ;-)

  • 17. Data: 2012-05-16 05:08:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    /// Kaszpir /// wrote:

> [...]
    > przedpokój ...
    >
    > Średnice rur chce jak najmniejsze aby instalacja była bezgłośna a

    w sam raz jak dasz ma le rury to masz szansę na więsze szumy :)

    jaki rekuperastor masz zamiar dać o jakiej wydajności?

  • 18. Data: 2012-05-16 07:35:59
    Od: z...@g...com

    > w sam raz jak dasz ma le rury to masz szansę na więsze szumy :)

    Chyba odwrotnie ...

    Mniejsza rura , zmniejszony za pomocą skrzynki rozdzielczej przepływ powietrza (5
    krotnie) to cicha instalacja ...
    Czym większy przepływ i średnica tym większy szum ....

    Duża rura , duży przepływ = duży hałas ...

    > jaki rekuperastor masz zamiar dać o jakiej wydajności?

    Luna 200.
    Do mojego domu jest optymalny ...

    W kuchni chyba jednak zrobię jeden wywiew. Kuchnia nie duża , a dwa wywiewy to chyba
    przerost formy nad treścią :)
    I tak jak będą tylko dwa wywiewy to sądze że będzie nieźle wyciągało ;)

  • 19. Data: 2012-05-16 08:05:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Chyba odwrotnie ...
    >
    > Mniejsza rura , zmniejszony za pomocą skrzynki rozdzielczej przepływ
    > powietrza (5 krotnie) to cicha instalacja ...
    > Czym większy przepływ i średnica tym większy szum ....

    szumy zależą od prędkości liniowej przepływu przy anemostatach można sobie
    zobaczyć wykresy natężenia hałasu w zależności od prędkości przepływu.

    czyli większa średnica przewodów i osprzęt przy tej samej wydajności daje
    niższy poziom szumów.

    > Duża rura , duży przepływ = duży hałas ...

    mała rura duży przepływ = duży hałas

    > Luna 200.
    > Do mojego domu jest optymalny ...

    tak na oko powinna wystarczyć...

    może poproś dostawcę sprzętu żeby ci zrobił projekt, oni to często robią za
    free

  • 20. Data: 2012-05-16 09:21:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 maja 2012 13:20:14 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > Chodziło mi o fakt, że przy wchodzeniu do domu wiatrołap szybko się
    > wychładza i zaciągane stamtąd chłodne powietrze wychładza układ.

    Szybko sie wychladza, szybko sie ogrzewa. To nie ma wiekszego wplywu na sprawnosc
    rekuperatora w dluzszym czasie - tam przeciez przeplywy sa niewielkie (w stosunku do
    calego domu). Nie ma co oszczedzac - przeciez o taka wlasnie wygode i komfort przy
    wentylacji mechanicznej chodzi, ja wentyluje nawet garaze i piwnice bo przeciez po to
    mam ta wentylacje zeby wentylowala wszystko :-)

    > Chyba, że masz jakiś osobny układ wentylacji zrównoważonej nie połączony
    > z rekuperatorem obsługującym resztę domu.

    To by byla przesada - montowac dwie wentylacje w jednym domu :-)
    pozdr.

    --
    Adam