  • 91. Data: 2019-06-08 15:00:01
    Temat: Re: rekuperator brink
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 8 czerwca 2019 14:48:07 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Macie pompy ciepła, to w czym problem żeby założyć jeszcze chłodzenie
    > aktywne?

    kto ma to ma, ja nie mam

    b.

  • 92. Data: 2019-06-08 16:25:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Myjk pisze:

    > Mało to razy dzieciaki latały do pompy ciepła żeby się ochłodzić?
    > Nawet dzieci kumają proste rzeczy, tj. że jak można się schłodzić
    > i ciału ulżyć, to się to robi -- a Ty jakoś nie możesz.

    Jako dziecko, gdy letni żar południa dokuczył nieco, latałem żeby
    się ochłodzić nad staw pod lipy. O takiej porze zawsz był tam miły
    chłód i zawsze przejmująca cisza. A rano wizytom nad wodą towarzyszył
    śpiew ptaków. Wieczorami zaś słychać było kumanie żab.

    Wiem, wiem, nienowoczesny jestem. Inne teraz dzieciństwo i inne
    dzieci. Bezdomni też latają zimą do magistrali ciepłowniczej żeby
    się ogrzać.

    Jarek

    --
    Gościu, siądź pod mym liściem, a odpoczni sobie!
    Nie dójdzie cię tu słońce, przyrzekam ja tobie,

  • 93. Data: 2019-06-10 18:59:20
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-06-07 o 20:59, Myjk pisze:
    > No bo jak to tak... klimatyzacja
    > pod gołym niebem! Toż to grzech normalnie.

    Tak. Bardzo to nieekologiczne. Szczerze potępiam.

    --
    MN

  • 94. Data: 2019-06-11 21:45:50
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 07.06.2019 14:26, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Od czasu, kiedy
    > Expert zniknął z Usenatu, rzadko się trafia na tego typu uciechy.

    Heh pamiętasz jeszcze czasy Experta? Ludzie go jakoś zdemaskowali kto to
    był?

  • 95. Data: 2019-06-11 22:07:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 11 czerwca 2019 21:46:28 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:
    > Heh pamiętasz jeszcze czasy Experta? Ludzie go jakoś zdemaskowali kto to
    > był?

    To nie było jakoś aż tak dawno temu. Raptem 20 lat może? ;)

    L.

  • 96. Data: 2019-06-11 22:08:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    KIKI pyta:

    > Heh pamiętasz jeszcze czasy Experta? Ludzie go jakoś zdemaskowali
    > kto to był?

    Wystarczy w gugla wpisać "Expertyza, czyli o Jacku slow kilka", by
    dowiedzieć się niemal wszystkiego. Ten od klimatyzowania tarasów
    świetnie wpada w jego sposób myślenia.

    --
    Jarek

  • 97. Data: 2019-06-11 22:15:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > To nie było jakoś aż tak dawno temu. Raptem 20 lat może? ;)

    Źródła naukowe (nie byle jakie -- MIT) za rok pojawienia się
    Experta uznają 1993.

    http://www.mit.edu/afs/athena.mit.edu/course/other/c
    dsdev/old/uu-gna/admin/documents/articles_of_incorpo
    ration.html

    --
    Jarek

  • 98. Data: 2019-06-12 01:44:13
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 11.06.2019 22:07, Lisciasty wrote:

    > To nie było jakoś aż tak dawno temu. Raptem 20 lat może? ;)

    Była robiona "expertyza" pamiętasz? Tylko już nie pamiętam jak się to
    zakończyło :-)

  • 99. Data: 2019-06-12 08:42:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    KIKI pisze:

    > Była robiona "expertyza" pamiętasz? Tylko już nie pamiętam jak
    > się to zakończyło :-)

    Dlatego przypomniałem słowa kluczowe pozwalające do tej expertyzy
    dotrzeć.

    --
    Jarek

  • 100. Data: 2019-06-12 11:30:20
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Wystarczy w gugla wpisać "Expertyza, czyli o Jacku slow kilka", by
    > dowiedzieć się niemal wszystkiego. Ten od klimatyzowania tarasów
    > świetnie wpada w jego sposób myślenia.

    Mnie to rybka, ale Ty masz dalej problem. Z rozumieniem tego co
    czytasz. Albowiem "ten od klimatyzowania tarasów" już Ci raz
    wytłumaczył jak (prawie) chłop krowie na miedzy:

    > W dniu 7.06.2019 20:59, Myjk pisze:
    > Mon, 3 Jun 2019 23:20:40 +0200, Jarosław Sokołowski

    > Ale nadal nie kumam w czym masz problem. Masz pompę ciepła do grzania
    > basenu, stoi obok basenu i dmucha. Dmucha chłodem. Jak to u mojego sąsiada.
    > Mało to razy dzieciaki latały do pompy ciepła żeby się ochłodzić? Nawet
    > dzieci kumają proste rzeczy, tj. że jak można się schłodzić i ciału ulżyć,
    > to się to robi -- a Ty jakoś nie możesz. No bo jak to tak... klimatyzacja
    > pod gołym niebem! Toż to grzech normalnie.

    A Ty dalej swoje o "klimatyzacji pod gołym niebem". Może poproś "tego od
    klimatyzowania tarasów" by Ci jeszcze raz napisał, ale wolno ("piszę
    do Ciebie wolno, bo wiem, że nie potrafisz szybko czytać") o tym jak
    chce wykorzystać "odpadowe" zimno przy ogrzewanie basenu PC.