  • 21. Data: 2019-06-01 18:51:20
    Temat: Re: rekuperator brink
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 1 Jun 2019 07:14:12 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Ale rekuperacją nic się nie zdziała.

    Zgadzam się, pasywnym chłodzeniem, nie ma szans. Ale jak się wpakuje mocną
    chłodnicę, a może nawet dwie kaskadowo, i puści tam w nie 5-6sC z pompy
    "chłodu" ;) to jest szansa chociaż na to aby zatrzymać podgrzewanie
    pomieszczeń.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2019-06-01 21:42:21
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 1 czerwca 2019 18:51:18 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > chłodnicę, a może nawet dwie kaskadowo, i puści tam w nie 5-6sC z pompy
    > "chłodu" ;) to jest szansa chociaż na to aby zatrzymać podgrzewanie

    Niby tak. Przy przepływie 250 m3/h miałbyś jakieś 1400W mocy chłodzącej.
    A jakie koszty tych chłodnic i szpeju dookoła? No i prund na pędzenie
    rekuperatora i tego cośtama do chłodu.
    Ja podłogówką wyciągam jakieś 8kW, przy pracujących 3 pompkach obiegowych.
    COP 38 :]

    L.

  • 23. Data: 2019-06-01 22:02:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 1 Jun 2019 12:42:21 -0700 (PDT), Lisciasty

    > A jakie koszty tych chłodnic i szpeju dookoła?

    Thessla ma takiego cosia:
    http://thesslagreen.com/product/chlodnica-wodna-cool
    box/
    W tym chłodnica i miejsce na dodatkowe filtry.
    Koszt jakieś 2500 zł.

    > No i prund na pędzenie rekuperatora i tego cośtama do chłodu.

    Komfórt kosztuje. :P Niemniej ja będę mieć chłód odpadowy z grzania basenu
    ogrodowego. Powinno być tego chłodu na tyle dużo (ja już stary, żeby się
    pomoczyć to muszę mieć min. 32sC) ;) że rozważam montaż chłodnicy na
    tarasie. ;)

    > Ja podłogówką wyciągam jakieś 8kW, przy pracujących
    > 3 pompkach obiegowych. COP 38 :]

    Też zawsze mogę puścić, ale chyba się na to nigdy nie zdecyduję. IMHO to
    równie słaba opcja do chłodzenia co kalafiory do grzania. Nie przeszkadza
    Ci chłodniejsza podłoga? Nie poci się, znaczy podłoga?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 24. Data: 2019-06-01 22:35:08
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-06-01 o 16:14, Lisciasty pisze:
    > Jak odpalę chłodzenie podłogi to jest efekt. Ale rekuperacją nic się nie zdziała.

    Do jakiej temperatury schładzasz latem podłogę?
    Bałem się zejść poniżej 20 st, żeby nic się nie skropliło.
    Chętnie jednak ustawiłbym na przykład 15, żeby efekt był poważniejszy.

    --
    MN

  • 25. Data: 2019-06-01 22:43:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 1 czerwca 2019 22:02:22 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Thessla ma takiego cosia:
    > http://thesslagreen.com/product/chlodnica-wodna-cool
    box/
    > W tym chłodnica i miejsce na dodatkowe filtry.
    > Koszt jakieś 2500 zł.

    To lepiej już ten chłód taczkami z marketu wozić niż bulić tyle kasy ;)
    Mam reku Thessli ale tego klocka za taką kwotę to bym nie kupił.

    > Komfórt kosztuje. :P

    U mnie prawie nic nie kosztuje :]

> [...]
    > ogrodowego. Powinno być tego chłodu na tyle dużo (ja już stary, żeby się
    > pomoczyć to muszę mieć min. 32sC) ;) że rozważam montaż chłodnicy na

    Chłodnica na tarasie i co owiewana jakimś wiatrakiem żeby chłodek
    leciał na obywateli? To brzmi fajnie :]

    > Też zawsze mogę puścić, ale chyba się na to nigdy nie zdecyduję. IMHO to
    > równie słaba opcja do chłodzenia co kalafiory do grzania. Nie przeszkadza
    > Ci chłodniejsza podłoga? Nie poci się, znaczy podłoga?

    Ja jej nie katuję jakoś mocno. Najmniej to miała 19 stopni z tego co pamiętam.
    Ja też bym nie puszczał w podłogę jakiejś wody lodowej czy innych wynalazków,
    tam leci chłodek spod ziemi, który latem jest mocno plusowy ;)

    L.

  • 26. Data: 2019-06-01 22:45:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 1 czerwca 2019 22:35:06 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Do jakiej temperatury schładzasz latem podłogę?
    > Bałem się zejść poniżej 20 st, żeby nic się nie skropliło.
    > Chętnie jednak ustawiłbym na przykład 15, żeby efekt był poważniejszy.

    Jak już pisałem Myjkowi, 19 miałem chyba najniżej, a zazwyczaj jest więcej.
    Nic się nie skraplało, a i nie było tak że ciągle chłodziłem, w sumie to
    może kilkanaście dni przez całe lato jakby tak policzył godziny do kupy.
    15 to chyba przesada...

    L.

  • 27. Data: 2019-06-01 23:03:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Chłodnica na tarasie i co owiewana jakimś wiatrakiem żeby chłodek
    > leciał na obywateli? To brzmi fajnie :]

    Ale tylko brzmi.

    Jarek

    --
    W Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie
    I Szczebrzeszyn z tego słynie.

  • 28. Data: 2019-06-02 08:54:49
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 01 Jun 2019 12:42:21 -0700, Lisciasty wrote:
    > Przy przepływie 250 m3/h miałbyś jakieś 1400W mocy chłodzącej.
    > A jakie koszty tych chłodnic i szpeju dookoła? No i prund na pędzenie
    > rekuperatora i tego cośtama do chłodu.

    A u mnie tymczasem w domu przy otwartych oknach 20 st., kiedy na zewnątrz
    30. Bez żadnych rurek, pomp, chłodnic, wiatraczków, czy innych
    prądożernych cyrków...

    Mateusz

  • 29. Data: 2019-06-02 10:23:22
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 1 czerwca 2019 18:48:17 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    >
    > Do tego można też podpiąć jakieś naścienne panele sterujące? Zastanawiam
    > się nadal jak rozwiązać działanie chłodnic na wodę lodową. Nie chcę kupować
    > gotowych klimakonwektorów (które mają oczywiście swój sterownik), bo one są
    > zazwyczaj dużej mocy a ja potrzebuję niezależne 2-3kW żeby niezależnie
    > uruchamiać dla każdego pomieszczenia na piętrze.
    >
    > I taki sterownik będzie musiał załączyć po pierwsze pompkę obiegową, po
    > drugie odpowiedni obieg, i wentylator, a do tego ew. jeszcze biegi wentyla.
    >
    > Sam pisałeś program czy są jakieś gotowce do skonfigurowania?

    wszystko (poza gotowymi bibliotekami) sam pisałem. Program ze swiatem zewnetrzym
    komunikuje sie poprzez tekstowy plik z zapisami typu

    #A automatycznie wg programu, ON wlaczone, OFF wylaczone
    ECO=A # grzanie elektryczne CO
    ECWU=A #grzanie elektryczne CWU
    PS=A #PompaSolar
    PBUFL=A #PompaBUForLadowanie

    który jest udostępiony w sieci lokalnej, więc bez problemu można napisac program na
    tableta który będzie w nim mieszał i tym samym wprowadzal zmiany nastaw.

    w zasadzie nie widze przeciwskazan do publicznego udostępnienia jak to zrobić gdyby
    ktos mial chęć sie pobawic w takie majstrowanie.

    b.

  • 30. Data: 2019-06-02 10:26:45
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 1 czerwca 2019 16:14:14 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > A liczyłeś energię jaką takie wianie przeniesie?

    ale ja wiem ze znikomą, mogę co najwyżej wentylować dom. Ten przyrost temperatury na
    reku mi to mocno utrudnia.
    A dom kanadyjczyk lubi sie przegrzewac. W to lato muszę obczaić jakie metody są
    skuteczne a jakie opłacalne.

    > Jak odpalę chłodzenie podłogi to jest efekt. Ale rekuperacją nic się nie zdziała.

    musiałbym extra klimatyzator kupić, słabo mi się to uśmiecha