  • 31. Data: 2019-06-02 10:29:12
    Temat: Re: rekuperator brink
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 1 czerwca 2019 22:02:22 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Sat, 1 Jun 2019 12:42:21 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Thessla ma takiego cosia:
    > http://thesslagreen.com/product/chlodnica-wodna-cool
    box/
    > W tym chłodnica i miejsce na dodatkowe filtry.
    > Koszt jakieś 2500 zł.

    > Komfórt kosztuje. :P Niemniej ja będę mieć chłód odpadowy z grzania basenu
    > ogrodowego. Powinno być tego chłodu na tyle dużo (ja już stary, żeby się
    > pomoczyć to muszę mieć min. 32sC) ;) że rozważam montaż chłodnicy na
    > tarasie. ;)

    zanim kupisz najpierw przeczekaj - basen grzany do 32stopni zarasta glonami tak
    szybko ze przestaniesz go grzać. I straci sie źródło chłodu :)

    b.

  • 32. Data: 2019-06-02 12:04:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > A u mnie tymczasem w domu przy otwartych oknach 20 st., kiedy
    > na zewnątrz 30. Bez żadnych rurek, pomp, chłodnic, wiatraczków,
    > czy innych prądożernych cyrków...

    Też mam podobnie. Może nie tak samo, ale podobnie. Doceniam idee
    chłodzenia (wcześniej odizolowanej od gruntu) podłogi. W klimacie
    gorącym widzę dramatyczną różnicę w komforcie przebywania w domu
    z naturalną kamienną podłogą na parterze i w pomieszczeniu, w którym
    klimatyzator chłodzi powietrze, a to dopiero może schłodzić resztę.

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2019-06-02 13:15:42
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2019 08:54:50 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > A u mnie tymczasem w domu przy otwartych oknach 20 st., kiedy na zewnątrz
    > 30. Bez żadnych rurek, pomp, chłodnic, wiatraczków, czy innych
    > prądożernych cyrków...

    przypomnisz może ile to paliwa zużywasz w całym roku?

    b.

  • 34. Data: 2019-06-02 13:23:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 1 Jun 2019 13:43:30 -0700 (PDT), Lisciasty

    > To lepiej już ten chłód taczkami z marketu wozić niż bulić tyle kasy ;)
    > Mam reku Thessli ale tego klocka za taką kwotę to bym nie kupił.

    To prawda, cena jest absurdalna, dlatego pewnie kupię zwykłe chłodnice,
    np.: http://termex.krakow.pl/produkty/chlodnice-wodne-okr
    agle-typu-cno/
    Nie są takie ładne :P ale tańsze i powinny działać równie dobrze. Zresztą
    te same chcę użyć do chłodzenia na piętrze (problem w tym, tak jak pisałem
    wcześniej, że muszę to jeszcze jakoś wysterować).

    > U mnie prawie nic nie kosztuje :]

    Pytanie nadal pozostaje czy faktycznie jest komfort, bo chłodna podłoga
    komfortu nie zwiastuje. Ja i bez zimnej podłogi mam notorycznie zimne nogi,
    a co dopiero jak mi tam jeszcze będzie pizgać od gleby. ;)

    > Chłodnica na tarasie i co owiewana jakimś wiatrakiem żeby chłodek
    > leciał na obywateli? To brzmi fajnie :]

    Raczej planuję kurtyny powietrzne. Zadaszonego tarasu od
    południowego-zachowu mam blisko 35m2. Co więcej jak bywam na budowie
    ostatnio coraz częściej, to się okazuje że od strony tarasu, tj. głównie od
    zachodu, przeraźliwie piździ. Więc rozkminiam obecnie jakąś zabudowę
    rozsuwaną żeby się tam dało z sensem wytrzymać. Już widzę, co nie nowina w
    sumie, że tanio nie będzie.

    > Ja jej nie katuję jakoś mocno. Najmniej to miała 19 stopni z tego co pamiętam.
    > Ja też bym nie puszczał w podłogę jakiejś wody lodowej czy innych wynalazków,
    > tam leci chłodek spod ziemi, który latem jest mocno plusowy ;)

    Oczywiście ja też bym tam nie puszczał mocno chłodzonej wody, bo to nie ma
    najmniejszego sensu. Zastanawia mnie tylko czy to jest mocno odczuwalne w
    stosunku do niechłodzonej podłogi.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 35. Data: 2019-06-02 13:24:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 1 Jun 2019 23:03:41 +0200, Jarosław Sokołowski

    > Ale tylko brzmi.

    Jakbyś miał chłód z którym nie masz co robić to byś go wolał puszczać w
    glebę/atmosferę gdzieś za domem niż se podmuchać w paszczę jak będzie
    nieznośnie?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 36. Data: 2019-06-02 13:26:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 2 Jun 2019 01:29:12 -0700 (PDT), Budyń

    > zanim kupisz najpierw przeczekaj - basen grzany do 32stopni zarasta glonami
    > tak szybko ze przestaniesz go grzać. I straci sie źródło chłodu :)

    Nic nie zarasta, bo się go filtruje i chemii używa. I to niezależnie od
    temperatury używa się tyle samo. Sąsiad obecny grzeje nieckowy do 35 (w
    końcu dorósł i kupił pompę ciepła) i nic mu nie glonuje.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 37. Data: 2019-06-02 13:30:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 2 Jun 2019 01:23:22 -0700 (PDT), Budyń

    > w zasadzie nie widze przeciwskazan do publicznego udostępnienia jak to
    > zrobić gdyby ktos mial chęć sie pobawic w takie majstrowanie.

    Tego, a usługowo byś nie chciał pogmerać? Ja już nie mam mocy aby się w to
    zagłębiać. Teraz jeszcze kumpel mnie poprosił żeby mu dom wybudować... :>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 38. Data: 2019-06-02 13:51:33
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 02 Jun 2019 04:15:42 -0700, Budyń wrote:

    > przypomnisz może ile to paliwa zużywasz w całym roku?

    Jak liczyłem ostatnio to wychodziło coś w okolicach 15 ster. Na polskie
    to będzie chyba 10 m?. Dodam, że ogrzewam się wyłącznie paliwem
    odnawialnym. A ty?

    Mateusz

  • 39. Data: 2019-06-02 13:52:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Myjk pisze:

    > Jakbyś miał chłód z którym nie masz co robić to byś go wolał
    > puszczać w glebę/atmosferę gdzieś za domem niż se podmuchać
    > w paszczę jak będzie nieznośnie?

    Przypadek całkiem teoretyczny i wydumany, ale jeśli odpowiedzieć
    mam równie teoretycznie, to wybieram wariant numer jeden -- nie
    zdarzyło się jeszcze, bym siedzenie na tarasie uznał za nieznośne.
    Chociaż z drugiej strony w moim przypadku taras jest to miejsce
    "gdzieś za domem", z naturalnym cieniem i właściwymi okolicznościami
    przyrody, a wstawianie tu jakichś obiektów przemysłowego chłodnictwa
    nie pasuje do koncepcji.

    Podtrzymuję zatem: tylko brzmi, a ogólnie sensu w tym mało.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2019-06-02 14:01:52
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 10:29 Budyń <b...@g...com> pisze:

    > zanim kupisz najpierw przeczekaj - basen grzany do 32stopni zarasta
    > glonami tak szybko ze przestaniesz go grzać. I straci sie źródło chłodu

    Wydajny filtr np. piaskowy i nie ma glonów bez chemii.
    Ale chemię tak czy siak trzeba dawać aby zmniejszyć ilość niebezpiecznych
    dla ludzi bakterii.
    W Hiszpanii w sierpniu baseny mają po 30-35st bez grzania i woda jest
    krystaliczna. Filtr piaskowy chodzi przez 4-5h na dobę i wystarcza.

    TG