  • 41. Data: 2019-06-02 14:25:14
    Temat: Re: rekuperator brink
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2019 13:30:44 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Sun, 2 Jun 2019 01:23:22 -0700 (PDT), Budyń

    > Tego, a usługowo byś nie chciał pogmerać?

    na dzien dzisiejszy to nie. Ja zyję z czegos innego. Ale wciąż mam w planie
    dokumentacje powykonawczą dość dokładną wykonać aby moi użyszkodnicy umieli nad tym
    zapanowć.
    Nad takim programem to trzeba jako wlasciciel obiektu posiedziec samemu, szkielet
    programu, kominikacja itp jest gotowy ale nie da się zdalnie wymyslić komuś
    zależności ustawień pomp itd, no moze w przypadku zwykłej prościzny - ale wtedy
    zwykły sterownik pieca jest wystarczająco dobry.

    b.

  • 42. Data: 2019-06-02 14:44:37
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2019 13:51:34 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > Jak liczyłem ostatnio to wychodziło coś w okolicach 15 ster. Na polskie
    > to będzie chyba 10 m?. Dodam, że ogrzewam się wyłącznie paliwem
    > odnawialnym. A ty?

    co do tego budynku o którym dyskutujemy w kontekscie rekuperatora to nie wiem, bo
    jest uzytkowany od końca marca i zuzylem pradu na co+cwu za 165zł. Rekuperatora w tym
    nie ma.

    b.

  • 43. Data: 2019-06-02 14:51:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2019 10:26:47 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > musiałbym extra klimatyzator kupić, słabo mi się to uśmiecha

    Ale podłogówkę tam masz czy coś w tym rodzaju?

    L.

  • 44. Data: 2019-06-02 14:54:21
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2019 14:51:07 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Ale podłogówkę tam masz czy coś w tym rodzaju?

    mam, ale co mam tam zimnego wpuścic?

    b.

  • 45. Data: 2019-06-02 14:56:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2019 13:23:37 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Pytanie nadal pozostaje czy faktycznie jest komfort, bo chłodna podłoga
    > komfortu nie zwiastuje.

    Zamiast 23 stopni podłoga ma 20 lub 19. Jakbyś nie wiedział że jest
    chłodzone to byś nie poczuł :>
    Na podłodze z paneli PCV nie czuć że chłodno. Na kafelkach w łazience
    czuć... no jak chłodne kafelki ;>

    > Ja i bez zimnej podłogi mam notorycznie zimne nogi,
    > a co dopiero jak mi tam jeszcze będzie pizgać od gleby. ;)

    Musisz chodzić na bosaka jak najwięcej się da. I wywalić buty
    ze sztywną podeszwą. Jak krążenie w stopach wróci do normy
    to Ci będzie gorąco wręcz. Ja w fivefingersach nawet zimą chodzę.

    L.

  • 46. Data: 2019-06-02 14:58:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2019 14:54:22 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > mam, ale co mam tam zimnego wpuścic?

    Miast robić GWC zakop kłębek rury PE32 i zrób glikolowe źródło chłodku.
    Potem mały wymiennik płytowy doczepiony do istniejącego obiegu i gotowe.

    L.

  • 47. Data: 2019-06-02 15:02:44
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2019 14:58:30 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Miast robić GWC zakop kłębek rury PE32 i zrób glikolowe źródło chłodku.
    > Potem mały wymiennik płytowy doczepiony do istniejącego obiegu i gotowe.

    ze niby wiecej mocy z tego wyciągnę?
    A zimą chcę z tego ciepło.

    b.

  • 48. Data: 2019-06-02 16:00:31
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2019 15:02:45 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > ze niby wiecej mocy z tego wyciągnę?

    No z powietrznego GWC przy dobrych warunkach pewnie z 500W pociągniesz
    przy przewiewie 250m3/h. A z gruntowego to w opór :]

    > A zimą chcę z tego ciepło.

    I już się rodzi potrzeba podpięcia pod to pompy ciepła :]

    L.

  • 49. Data: 2019-06-02 16:14:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty radzi:

    > Musisz chodzić na bosaka jak najwięcej się da. I wywalić buty
    > ze sztywną podeszwą. Jak krążenie w stopach wróci do normy
    > to Ci będzie gorąco wręcz. Ja w fivefingersach nawet zimą chodzę.

    Żeby nam tylko jaki nowy Cejrowski nie wyrósł. A zupełnie poważnie --
    lepiej za wczasu iść z tym do lekarza (można w butach), internetowe
    porady medyczne są na nic. To może być zapowiedź czegoś złowieszczego.

    --
    Jarek

  • 50. Data: 2019-06-02 16:23:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 2 czerwca 2019 16:14:44 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > Żeby nam tylko jaki nowy Cejrowski nie wyrósł. A zupełnie poważnie --
    > lepiej za wczasu iść z tym do lekarza (można w butach), internetowe
    > porady medyczne są na nic. To może być zapowiedź czegoś złowieszczego.

    Znachor nie zawadzi. Ale chodzenie na boso tym bardziej.
    Jak człowiek siedzi na dupie pracując i chodzi w butach ortopedycznych
    to i krążenie szwankuje.

    L.