  • 1. Data: 2010-02-21 09:05:42
    Temat: rekuperator- czy odzysk ciepla w zieme=odzysk zimna w lato?
    Od: "Wesoly" <t...@i...pl>

    Witam.
    Jak w temacie.
    W zime cieplo wraca do pomieszczen. Ale co w lato, gdy mamy zalaczona w
    pomieszczeniach klimtyzacje a musi dzialac wentylacja???
    :)

  • 2. Data: 2010-02-21 09:26:06
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 21 Lut, 10:05, "Wesoly" <t...@i...pl> wrote:
> [...]
    > W zime cieplo wraca do pomieszczen. Ale co w lato, gdy mamy zalaczona w
    > pomieszczeniach klimtyzacje a musi dzialac wentylacja???

    powietrze gorace przechodzac przez wymiennik, schladza sie oddajac
    nadmiar wilgoci.

  • 3. Data: 2010-02-21 11:02:11
    Od: "Wesoly" <t...@i...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > powietrze gorace przechodzac przez wymiennik, schladza sie oddajac
    > nadmiar wilgoci.

    ??? tzn ze co?
    Potrzebuje w lato w pomieszczeniach miec chlodno i swieze powietrze. W zime
    cieplo i swieze powietrze.

  • 4. Data: 2010-02-21 15:44:39
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Wesoly" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W zime cieplo wraca do pomieszczen. Ale co w lato, gdy mamy zalaczona w
    > pomieszczeniach klimtyzacje a musi dzialac wentylacja???

    Moim zdaniem, tak. Ciepło (energia) zawsze przechodzi z miejsca gdzie go
    jest więcei do tego gdzie jest go mniej.

    Ponieważ reku to nic innego jak wymiennik ciepła, więc latem ciepłe
    powietrze z zewnątrz będzie się chłodzić w rekuperatorze w wyniku zetknięcia
    z chłodnym powietrzem z domu klimatyzowanego.
    Zyk energetyczny w rekuperatorze powinnien będzie taki sam dla danej różnicy
    temperatur.

  • 5. Data: 2010-02-21 18:42:22
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 21 Lut, 12:02, "Wesoly" <t...@i...pl> wrote:
> [...]
    >
    > ???  tzn ze co?
    > Potrzebuje w lato w pomieszczeniach miec chlodno i swieze powietrze. W zime

    badam twoja czujnosc.
    Zysk jest ten sam zima i latem. Wymiennik robi swoja robote caly
    czas.
    Ci ktorzy maja bezwladny budynek nie musza nawet miec klimy. Zawsze 20
    stopni przez caly rok.

  • 6. Data: 2010-02-21 21:12:13
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...
> [...]

    >czas.
    >Ci ktorzy maja bezwladny budynek nie musza nawet miec klimy. Zawsze 20

    Boze, to teraz po 60% wilgotnosci zima li tylko za sprawa rekuperatora, mamy
    rowniez 20 stopni przez caly rok. To sie nazywa racjonalizacja pelna geba,
    takiego modelu tu chyba jeszcze nie bylo - poszedles na calosc.

  • 7. Data: 2010-02-22 08:27:15
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    wiadomoscinews:2ffaa793-396b-44fa-87f6-87c99b832455@
> [...]
    > rowniez 20 stopni przez caly rok. To sie nazywa racjonalizacja pelna geba,
    > takiego modelu tu chyba jeszcze nie bylo - poszedles na calosc

    Wiesz. Sam jestem zdziwiony. Nigdy nie mialem reku. A teraz mam.
    Dlatego dziele sie informacjami. Jestem tylko obserwatorem tego
    systemu, wiec nie obwiniaj mnie ze tak jest jak jest.
    Wilgotnosc jest wynikiem gotowania oraz iloscia osob w domu.
    Temperatura jest wynikiem temperatury powietrza w domu oraz temp.
    murow.

    Twoje nasmiewanie jest porownywalne do nasmiewania sie z goscia ktory
    mowi ze w ziemiance ma stala wilgotnosc i stala temperature bez
    wzgledu na pore roku.

  • 8. Data: 2010-02-22 09:00:49
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...
    y33g2000yqb.googlegroups.com...

    > Wiesz. Sam jestem zdziwiony. Nigdy nie mialem reku. A teraz mam.
    > Dlatego dziele sie informacjami.

    Raczej racjonalizujesz wlasny wybor.

    > Jestem tylko obserwatorem tego
    > systemu, wiec nie obwiniaj mnie ze tak jest jak jest.
    > Wilgotnosc jest wynikiem gotowania oraz iloscia osob w domu.

    Juz Ci kiedys pisalem, ze nie potwierdzam Twoich rewelacyjnych wynikow.

> [...]
    >
    > Twoje nasmiewanie jest porownywalne do nasmiewania sie z goscia ktory
    > mowi ze w ziemiance ma stala wilgotnosc i stala temperature bez

    Bylo pisac od razu, ze masz ten rekuperator w ziemiance. Tylko wez pod
    uwage, ze my tu o budynkach mieszkalnych.

  • 9. Data: 2010-02-22 11:28:09
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 22 Lut, 10:00, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Bylo pisac od razu, ze masz ten rekuperator w ziemiance. Tylko wez pod
    > uwage, ze my tu o budynkach mieszkalnych

    Mozesz nie potwierdzac moich spostrzezen ale fakt jest faktem. Czy
    tego chcesz czy nie. Co do ziemianki to tylko przenosnia.
    Nie chce mi sie tutaj robic wywodu naukowego na temat wymiany
    powietrza vs para wodna z gotowania i ilosci osob.

  • 10. Data: 2010-02-22 12:18:31
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    k.googlegroups.com...

    > Mozesz nie potwierdzac moich spostrzezen ale fakt jest faktem. Czy
    > tego chcesz czy nie.

    Uhm.

    > Co do ziemianki to tylko przenosnia.
    > Nie chce mi sie tutaj robic wywodu naukowego na temat wymiany
    > powietrza vs para wodna z gotowania i ilosci osob.

    To dobrze.