  • 11. Data: 2011-01-17 21:30:15
    Temat: Re: rekuperator do oceny
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    mirek <f...@w...pl> napisał(a):

    > Nie pytałem sie kurna o sens rekuperatora , ale o doświadczenia z tym
    > modelem. Wyjdżcie sobie gdziez na pole z tymi jałowymi dyskusjami o
    > wyższości świąt bożego narodzenia nad wielkanocą. Nikogo poza wami one nie
    > interesują.

    Nie nadymaj się bo jeszcze sobie ktoś pomyśli że jesteś ukrytym spamerem i
    dopiero wtedy na Tobię wszyscy pojeźdza jak na lysej kobyle. Coś za bardzo Ci
    nie pasuje pisanie ze rekuperatory są be. To istotne żeby raz na zawsze
    ustalić czy rekuperator to inwestycja nie mająca nic wspólnego z oszczędnością
    czy też taka co na przykląd po 5, 10, 15 latach się zwroci w postaci
    oszczędnosci na opale i jeszcze coś z tego zostanie na kieliszek chleba. A
    może krzyzowy nigdy się nie zwroci a przeciwpradowy po 14 latach da zysk. A
    może masz odpowiednie doświadczenie, obliczenia i wiedzę i już to wiesz. W
    takiej sytuacji mógłbyś się z nami podzielić. Jak obliczeniami wykażesz że
    jest to z ekonomiznego punktu widzenia opłacalna inwestycja. I nikt tego w
    sposób naukowy nie podważy. To publicznie wielkimi literami przyznam Ci racje.
    A w następnym etapie kupię i zainstaluję rekuperator. Ale jeśli z wyjątkiem
    opowieśći dziwej treści o rekuperatorach wiesz że sa i wiezdę bierzesz ze
    stron sprzedawców to czekaj aż się cokolwiek wyjaśni. I wwtedy zadecydujesz
    czy kupić rekuperator.

  • 12. Data: 2011-01-17 21:31:54
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 17 Sty, 21:29, "mirek" <f...@w...pl> wrote:
> [...]
    > modelem. Wyjdżcie sobie gdziez na pole z tymi jałowymi dyskusjami o
    > wyższości świąt bożego narodzenia nad wielkanocą. Nikogo poza wami one nie

    nie bardzo wiadomo, co w tym siedzi,
    wymiennik heatexa to standard, koszt samego to mniej niż 1000 PLN
    nie wiadomo jakie tam są wentylatory konkretnie, bo tu może być zonk,
    generalnie najlepsze są z serii R3G, duża żywotność, cisza, mały pobór
    prądu, przy sporym sprężu i wydajności, sterowane płynnie prądem
    stałym, ale kosztują pewnie coś ze 2000 PLN za parę, na oko odróżnisz
    je po tym, że nie potrzebują specjalnej ślimakowej obudowy, tylko
    dosyć prostej do wykonania, nawet samodzielnie, prostokątnej obudowy
    ze inletem (dokupujesz za grosze), te ślimakowe żrą więcej prądu i są
    głośniejsze (buczą z powodu napięciowego sterowania obrotami),
    więc nie znając dokładnych danych, trudno cokolwiek powiedzieć
    tu masz też reku z heatexem i papstami:
    http://allegro.pl/rekuperator-450m3-wentylacja-zwc-b
    -heatex-ebmpapst-i1404972739.html
    ale właśnie wentyle i sterowanie są nienajlepsze...
    sam policz, za co płacisz: koszt dobrych wentyli i wymiennika to 3000,
    sterowanie do tego to kilka stów max, a jak sam pogrzebiesz to grosze,
    reszta, to obudowa, drobne dodatki (filtry, presostaty, bypassy) i
    marketing...
    BTW przyjrzyj się ofercie dwóch firm:
    http://www.bartoszsklep.pl/index.php?products=produc
    t&prod_id=205
    http://www.elmech-nikol.pl/nasza_oferta/rekuperatory
    mają jedną wspólną cechę, niezamarzające wymienniki własnego patentu,
    kiedyś były tanie, ale dorównali do średniej rynkowej... :-)
    ... czy to przypadek, że obie firmy są z Białegostoku...:-) powoli
    robi się tu "rekuperatorowa dolina"... :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 13. Data: 2011-01-17 21:38:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Sty, 21:55, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Komfort to daje went mech jesli juz. A reku ma dawac oszczedno ci;;)

    Nieprawda, bez rekuperatora nawiewa Ci -20stC w zimie z anemostatow,
    co nie jest przyjemne (tak jak w grawitacyjnej;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2011-01-17 21:41:51
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 17 Sty, 20:50, "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> wrote:
    > tylko liczyć na komfort. Można go uzyskać i innymi dużo tańszymi metodami. Nie
    > istnieją uczciwe wyliczenia wskazujące że w przypadku obiektów o niewielkich
    > kubaturach, czyli typowych polskich domach jednorodzinnych" można uzyskać
    > oszczędności uzasadniajace ekonomiczne podłoze zainstalowania rekuperatora.

    Ja sobie właśnie z piwkiem w ręku zrobiłem uczciwe wyliczenia.
    Straty wentylacyjne w średniej wielkości domku to jakieś 2kW. Minus
    prąd razy sprawność zostaje jakieś 1400W, co daje 60 groszy na godzinę
    wentylacji. Zakładam koszt instalacji na poziomie 10kzł, instalacja
    zwróci się zatem po
    jakiś 17k godzinach pracy, czyli aproxymując z dna flaszki z piwem
    ilość chłodnych dni w roku daje jakieś 6-7 lat.
    Jak dla mnie sam zwrot inwestycji jest już niezły, a inne zalety
    rekuperatora są i tak bardziej znaczące niż ta kasa :>

    Pzdr.
    L.

  • 15. Data: 2011-01-17 21:43:37
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    ale ja nie kupuje rekuperatora bo jest to ekonomiczny tylko dlatego ze mam
    ochote na poewien luksus z nim zwiazany. Chcialbym natomist ybrac sensowny.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 16. Data: 2011-01-17 21:47:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 17 Sty, 22:43, "mirek" <f...@w...pl> wrote:
    > ale ja nie kupuje rekuperatora bo jest to ekonomiczny tylko dlatego ze mam
    > ochote na poewien luksus z nim zwiazany. Chcialbym natomist ybrac sensowny.

    Bierz BRINK RENOVENT HR 400 LARGE. Made by Holland. Naprawde kawal
    porzadnego sprzetu w cenie ok 6-6,5k pln z wymiennikiem o realnej
    sprawnosci ~90% i automatycznym bypassem. Wentyle oczywiscie EBMy.
    Mimo ze ogolnie rekuperator to proste pudlo to tu poprostu widac
    profesjonalne wykonanie, zadna tam garazowa robota :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 17. Data: 2011-01-17 21:50:12
    Od: RadekNet <r...@r...com>

    W dniu 17.01.2011 21:29, mirek pisze:
    > Nie pyta?em sie kurna o sens rekuperatora , ale o do?wiadczenia z tym
    > modelem. Wyjd?cie sobie gdziez na pole z tymi ja?owymi dyskusjami o
    > wy?szo?ci ?wi?t bo?ego narodzenia nad wielkanoc?. Nikogo poza wami one nie
    > interesuj?.

    To sa newsy - tu sie jencow nie bierze ;)

    A do kogutka - ma nadzieje, ze za jakis czas bede mogl podac moje
    praktyczne doswiadczenia z domu z reku porownane do moich doswiadczen z
    domow bez reku. Tak finansowe, jak i te zwiazane z komfortem.

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com

  • 18. Data: 2011-01-17 21:51:20
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Nieprawda, bez rekuperatora nawiewa Ci -20stC w zimie z anemostatow,
    > co nie jest przyjemne (tak jak w grawitacyjnej;)
> [...]
    Słowo kluczowe " nagrzewnica kanalowa". Przy rekuperatorze w wykazanych na
    rysunkach abstrakcyjnych temperaturach, praktycznie występujących przez kilka
    dni w roku. z wylotow wali do pomieszczeń zimne powietrze o temperaturze 16
    stopni. Przy takim zimnym i ciąglm nawiewie subiektywnie bęzdie się odczuwało
    ze w pomieszczeniu jest chlodno. Przy nagrzewnicy kanałowej powietrze zassane
    jest ogrzewane do zadaej temperatury. Ponieważ w czasie mrozow powietrze jest
    suche to subiektywnie odczuwa się ze jest cieplej w niższej temperaturze.

  • 19. Data: 2011-01-17 22:00:58
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    mirek <f...@w...pl> napisał(a):

    > ale ja nie kupuje rekuperatora bo jest to ekonomiczny tylko dlatego ze mam
    > ochote na poewien luksus z nim zwiazany. Chcialbym natomist ybrac sensowny.

    Sugerował bym wentylację mechaniczną z narzewnicą kanalową. Lepszy efekt przy
    niszych kosztach początkowych. Nagrzewnica kanałowa to coś w rodzaju chłodnicy
    samochodowej zamkniętej w pudle. Niedawno na złomie wyrwalem chłodnicę od
    klimatyzatora. W komplecie byl sprawny wentylator. Dalem za to 60 złotych.
    Wystarczy takie coś obudować skrzynką z płyt gipsowych. Stowka i jedno
    sobotnie popołudnie. Zauważ ze sam rekuperatora nie zainstalujesz bo możesz na
    przyklad stracić gwarancję. Będzie się ktoś musial zwolnic z pracy żeby być w
    domu. To też strata którą należy doliczyć do kosztu zakupu rekuperatora.

  • 20. Data: 2011-01-17 22:04:13
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Lisciasty <l...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > Straty wentylacyjne w =B6redniej wielko=B6ci domku to jakie=B6 2kW. Minus
    > pr=B1d razy sprawno=B6=E6 zostaje jakie=B6 1400W, co daje 60 groszy na godz=
    > in=EA
    > wentylacji. Zak=B3adam koszt instalacji na poziomie 10kz=B3, instalacja
    > zwr=F3ci si=EA zatem po
    > jaki=B6 17k godzinach pracy, czyli aproxymuj=B1c z dna flaszki z piwem
    > ilo=B6=E6 ch=B3odnych dni w roku daje jakie=B6 6-7 lat.
    > Jak dla mnie sam zwrot inwestycji jest ju=BF niez=B3y, a inne zalety
    > rekuperatora s=B1 i tak bardziej znacz=B1ce ni=BF ta kasa :>

    Możesz przedstawić obliczenia krok po kroku.

    Brunetka mówi do blondynki. Wyszląm za mąż i nie żaluję tego kroku. Blondynka
    odpowiada ze kroku też nie żaluje a za mąż jakoś wyjść nie może.