  • 71. Data: 2017-12-23 14:05:59
    Temat: Re: rekuperatory
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-12-22 o 14:45, quent pisze:
    > (...)
    > Sęk w tym, że mam takie ustrojstwo ale nie chce mi się iść do sklepu po
    > wodę demineralizowaną ;-)))

    Lej wodę przegotowaną, z czajnika. Powinieneś zauważyć znacznie mniejszą
    ilość kamienia (lub nawet brak) na przetworniku nawilżacza.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 72. Data: 2017-12-23 18:55:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-12-22 o 13:49, Lisciasty pisze:

    > A co ma do tego wm? W bloku z wg też używałem bo było sucho.
    To jest prawda, w bloku musiałem kupić nawilżacz bo tak było sucho,
    teraz w domu z WM mam GWC bezprzeponowy, i on zapewnia mi wilgotność i
    oczyszcza powietrze na dodatek ma temp >0 więc i reku nie zamarza.
    I to polecam.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 73. Data: 2017-12-23 18:59:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 23 grudnia 2017 18:55:32 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

> [...]
    > teraz w domu z WM mam GWC bezprzeponowy, i on zapewnia mi wilgotność i
    > oczyszcza powietrze na dodatek ma temp >0 więc i reku nie zamarza.
    Przy przepływie 100-150m3 ile czasu tą temp >0 utrzymuje?

  • 74. Data: 2017-12-23 19:15:57
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 23.12.2017 o 14:05, Adam pisze:

    > Lej wodę przegotowaną, z czajnika. Powinieneś zauważyć znacznie mniejszą
    > ilość kamienia (lub nawet brak) na przetworniku nawilżacza.

    kiedyś tutaj proponowałem taki "myk" z odkamienianiem. najpierw
    zagotować, potem przefiltrować przez najmarniejszy filtr, np do fusów z
    kawy. ale wtedy nie było odzewu, teraz może się komuś przyda

    ToMasz

  • 75. Data: 2017-12-23 19:25:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 23 Dec 2017 04:06:31 -0800 (PST), Lisciasty

    > Największy efekt walki ze smogiem daje +8 na zewnątrz w święta ;)

    Względnie próba palenia drzewem w piecu, bo wtedy mają problem żeby je
    zmieścić do paleniska. ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 76. Data: 2017-12-23 20:02:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 22 Dec 2017 13:51:16 +0100, quent

    > Mnie gały wysychają ale możliwe, że to też przez
    > złą dietę bo i latem tak mam, choć jakby mniej

    Może po prostu za mało migasz oczami. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 77. Data: 2017-12-23 20:09:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 grudnia 2017 00:50:13 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    rekuperatorow uznali ze rekuperatory sa dla komfortu a nie do odzyskiwania ciepla.

    > Oczywiście - filtr F8 w okresie smogowym pokazuje dokładnie czym oddycha
    > w domu przeciętny mieszkaniec każdej większej miejscowości (+ całego śląska)
    > mając jedynie wentylacje grawitacyjną :) Tu już nie chodzi o komfort,
    > a o zdrowie.

    Rozumiem ze jak z dzieciakiem na spacer idziecie to w maskach z f8? Jak psa drzwiami
    tarasowymi wypuszczasz to śluza z f8?
    Zważ kiedyś te filtry przed montażem i później czarne.
    Daj znać ile wyłapały czy może tylko kolor zmieniły
    Nie ma czego zazdroscić ze takie zasyfione powietrze macie bo to tragedia i tylko
    współczuć ale pisanie że wm cos w tym temacie realnie pomaga to bzdura?

  • 78. Data: 2017-12-23 21:35:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 23 grudnia 2017 20:09:07 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Rozumiem ze jak z dzieciakiem na spacer idziecie to w maskach z f8?

    Póki co byłem tylko dwa razy - wtedy kiedy powietrze było dobrej jakości.
    Nie wychodzę jak jest <= złe.

    > Jak psa drzwiami tarasowymi wypuszczasz to śluza z f8?

    W okresie sezonowym wychodzi drzwiami wejściowymi ;)
    A w wiatrołapie mam nawiew i wyciąg - więc rodzaj śluzy :D

    > Zważ kiedyś te filtry przed montażem i później czarne.
    > Daj znać ile wyłapały czy może tylko kolor zmieniły

    Na oko jest na nich warstwa 2-3mm czarnego pyłu po miesiącu.
    Mogę zważyć ale co to da - znasz wagę PM2,5 / PM10 żeby to jakość odnieść
    ? :)

    > Nie ma czego zazdroscić ze takie zasyfione powietrze macie bo to tragedia i tylko
    współczuć ale pisanie że wm cos w tym temacie realnie pomaga to bzdura?

    Nie my mamy tylko pół Polski ma. Tak, jest to tragedia - ale jak w czasie
    "alarmu smogowego" wychodzę z domu i zaczynam kaszleć, a w domu zero
    objawów, to chyba jednak jest różnica :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 79. Data: 2017-12-23 22:05:20
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 22 grudnia 2017 22:48:57 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    > a jak jest z wymianą powietrza w mieszkaniach, domach z wentylacją
    > grawitacyjną, albo jej brakiem. bo jeśli jest jakaś, to tylko w łazience
    > i kuchni? Coś mi się niechce wierzyć że tyle powietrza przechodzi przez
    > mieszkanie

    Kiedyś to próbowałem liczyć, ale nie jest łatwo. Wzór na przepływ
    przez kanał o danych wymiarach jest w miarę prosty, ale musisz znać
    różnicę ciśnień (tzw. "cug") na wlocie do chałupy i na czubku komina.
    Cug bierze się z różnicy temperatur (im zimniej na zewnątrz tym bardziej
    wieje) ale nie mam pojęcia jak to oszacować.
    Według RMIR2014 liczy się to np. dla domu jednorodzinnego (pomieszczenia
    typu pokój) jako 0,00031 m3/(s*m2). Jak się tam w to wgłębi to wychodzi
    około 1,15 m3/h*m2 co na przykład dla chałupy 200m2 daje 230 m3/h.
    Ale to jest raczej ile powinno być, a nie ile będzie tak naprawdę przy
    grawitacji...
    Mam gdzieś grubą książkę o wentylacji, jak ją znajdę i będzie mi się
    na tyle nudzić, to poszperam :>

    L.

  • 80. Data: 2017-12-23 22:12:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 23 grudnia 2017 21:35:02 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Na oko jest na nich warstwa 2-3mm czarnego pyłu po miesiącu.
    > Mogę zważyć ale co to da - znasz wagę PM2,5 / PM10 żeby to jakość odnieść
    > ? :)

    Tu trzeba poczytać, 279 stron naukowej analizy pyłu zawieszonego :P

    http://www.gios.gov.pl/images/aktualnosci/Pyly_drobn
    e_w_atmosferze.Kompendium_wiedzy.pdf

    czytam fragmentami, może coś się dowiem.

    L.