  • 1. Data: 2011-01-02 18:27:40
    Temat: remont mieszkania - kilka spraw - długawe
    Od: "itam" <k...@g...com.pl>

    Witam,

    mam kilka pytań do tematów wiązanych z remontem. Mieszkanie jest stare i
    zapuszczone.
    W pokoju jest parkiet (mała klepka). Planuję połozyć na niego panele.
    Niestety powierzchnia parkietu
    jest nierówna. Nierówności dochodzą do 2 cm, przy łacie dwumetrowej (na 1/4
    częsci pokoju).
    Parkiet chciałbym zostawić (nie usuwać go) ze względu na właściwości
    izolacyjne
    Pytania:
    1. Czym dokonać dezynfekcji i mycia? (mocno zapuszczony)
    2. Jak wyrównać powierzchnię, aby panele nie jeździły? (np. na folii
    miejscowo wykonać jakąś zbrojoną siatką wylewkę, żywicę?)
    3. Może jakieś lepsze pomysły

    Z innej beczki - kaloryfery:
    Chę oczywiście wymienić kaloryfery. We wspomnianym pokoju jest kaloryfer
    żeliwny x 17 żeber. Na oko około 2000-2300 W (nie wiem jaklie są temperatury
    wody zasilającej i powrotu). Na stronie producent Purmo
    znalazłem ofertę, ale dla w/w mocy to koszt rzędu 900 zł/szt. Jakiś
    odpowiednik i tańszy?

    Łazienka/kuchnia - miejscowe ogrzewanie podłogowe (tylko pod nogi)
    tu nie mam żadnego doświadczenia. W necie poczytałem o matach i wężach.
    Generalnie widziałbym takie ogrzewanie sprzężone z włącznikiem światła lub
    oddzielny włącznik (bez sterownika). Na co zwrócić uwagę? Co polecacie.

    dziękuję za wszelkie wskazówki

  • 2. Data: 2011-01-02 20:23:07
    Temat: Re: remont mieszkania - kilka spraw - długawe
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-01-02 19:27, itam pisze:
> [...]
    > 1/4 częsci pokoju).
    > Parkiet chciałbym zostawić (nie usuwać go) ze względu na właściwości

    Należałoby sprawdzić co jest pod. Jeśli nierówności są do 2cm to
    spodziewam się, że masz parkiet na legarach.

    Kiedyś miałem podkład pod panele (podłoga z deski drewnianej, nierównej,
    ze szparami, malowanej olejną) zrobiłem z płyty pilśniowej przybitej
    bardzo gęsto małymi gwoździkami. Wyrównało to powierzchnię i usztywniło
    drewniane deski i legary.

> [...]
    > lub oddzielny włącznik (bez sterownika). Na co zwrócić uwagę? Co polecacie.

    :-) A to dobre. Taka podłoga nagrzewa się kilka godzin, więc sprzężenie
    z wyłącznikiem światła jest chybione.

    M.

  • 3. Data: 2011-01-02 20:46:58
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik itam napisał:
    > Łazienka/kuchnia - miejscowe ogrzewanie podłogowe (tylko pod nogi)
    > tu nie mam żadnego doświadczenia. W necie poczytałem o matach i wężach.

    A skąd masz zasilanie tej podłogówki? Czy z Twojego kotła, a może z
    sieci miejskiej...?
    Podłogówka musi mieć niską temperaturę, zatem i kontrola nad tą temp
    jest konieczna...

    > Generalnie widziałbym takie ogrzewanie sprzężone z włącznikiem światła
    > lub oddzielny włącznik (bez sterownika).

    No nieee...
    Takie coś nie przejdzie... :-)))

    Podłogówka jak jest dobrze zrobiona, to potrzebuje co najmniej kilku
    godzin, żeby w ogóle coś zaczęło być odczuwalne.
    Z wyłącznikiem światła chcesz ją sprzęgnąć... i co...? Włączasz światło,
    a po tygodniu wyłączasz, jak na zewn. temperatury się podniosą? czy jak?
    :-)))

    Nie słyszałem, żeby kalafiory sprzęgać z wyłącznikiem światła, a co
    dopiero podłogówkę.
    To nie przejdzie.

    Na co zwrócić uwagę? Co polecacie.

    Jak już chcesz tą podłogówką sterować, to może jakiś sterownik w cyklu
    dobowym - na małej powierzchni może się sprawdzi, ale musisz ustawić
    załączanie z kilkugodzinnym wyprzedzeniem do przewidywanych potrzeb,
    żeby miało to w ogóle sens - np załączenie o 2 w nocy, żeby na 6 rano
    coś ta podłogówka dawała...

    pozdr
    robercik-us

  • 4. Data: 2011-01-02 22:29:24
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "itam" <k...@g...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oddzielny włącznik (bez sterownika). Na co zwrócić uwagę? Co polecacie.

    w przypadku elektrycznych mat podłogowych, w zależności od konstrukcji
    budynku i charakterystyki ogrzewanego pomieszczenia, czas nagrzewania wynosi
    od 24 do 100 godzin przy mocach rzędu 100 lub 150 watów na metr kwadratowy,
    więc na wyłączniku to mozna sobie co najwyżej termowentylator zainstalować.
    Przy ogrzewaniu wodny czas stabilnego nagrzania podłogi nalezy liczyć w
    godzinach.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2011-01-02 22:56:54
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zainstalować.
    > Przy ogrzewaniu wodny czas stabilnego nagrzania podłogi nalezy liczyć w

    Zależy o jaki rodzaj ogrzewania chodzi i na jakim podłożu.
    Oczywiście ogrzewanie wodne w grubej wylewce rozgrzewa się bardzo długo, ale
    przeciez robi się także ogrzewanie elektryczne (mata elektryczna) na płycie
    OSB i to ogrzewanie można włączać dopiero we wejściu do łazienki. Bez
    problemu zdąży się rozgrzać zanim boso wyjdziemy z wanny czy spod prysznica,
    zakłądając oczywiście, ze normalne ogrzewanie w postaci grzejnika istnieje.

  • 6. Data: 2011-01-02 23:16:20
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Zależy o jaki rodzaj ogrzewania chodzi i na jakim podłożu.
    piszę o najczęstszym zastosowaniu elektrycznej maty podłogowej z jakim ja
    się spotykam w przypadku remontów: tzn nieizolowana betonowa posadzka w
    bloku z wielkiej płyty. Rekordzistka z którą się zetknąłem rozgrzewała się
    tydzień :)
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2011-01-02 23:37:47
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > bloku z wielkiej płyty. Rekordzistka z którą się zetknąłem rozgrzewała się

    No to ładna popelina z tymi matami, skoro montowane bezpośrenio na betonie
    bez zastosowania warstwy izolacyjnej :)

  • 8. Data: 2011-01-02 23:44:36
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > No to ładna popelina z tymi matami, skoro montowane bezpośrenio na betonie
    > bez zastosowania warstwy izolacyjnej :)

    No..... wytłumacz to durnowatym inwestorom płci żeńskiej co to chcą mieć
    szybko remont i ładne kafeleczki w łazience i broń boże nie ruszać
    posadzki.....
    A ja cóż - przychodzę i podłączam tylko to co położy kafelkarz. Gdyby to ode
    mnie zależało nie pozwoliłbym na taką popelinę, ale świata nie zmienię, więc
    przychodzę podłączam wyprowadzone przewody do sterownika i wychodzę....
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2011-01-03 17:56:03
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    W dniu 2011-01-03 00:44, Jackare pisze:
> [...]
    > ode mnie zależało nie pozwoliłbym na taką popelinę, ale świata nie
    > zmienię, więc przychodzę podłączam wyprowadzone przewody do sterownika i

    A jak to powinno być zrobione?
    Czytalem kiedys, ze taka mate grzewcza na wylewce betonowej (nowe
    budownictwo) umieszcza sie wlasnie w kleju pod plytkami...
    Coś takiego ogrzewa się 24h?

    Sierp

  • 10. Data: 2011-01-03 18:25:35
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Sierp" <s...@n...netgrr> napisał w wiadomości

    > A jak to powinno być zrobione?
    > Czytalem kiedys, ze taka mate grzewcza na wylewce betonowej (nowe
    > budownictwo) umieszcza sie wlasnie w kleju pod plytkami...
    > Coś takiego ogrzewa się 24h?

    Umieszcza się, umieszcza jak najbardziej w kleju. Takie coś rozgrzewa się 24
    godziny pobierając non-stop energię jeżeli pod matą nie ma wykonanej żadnej
    izolacji. Strop zabiera i rozprasza bardzo dużo energii cieplnej. Aby to
    miało większy sens i lepszą sprawność, należy pod wylewką wykonać izolację
    cieplną ze styropianu 4-5 cm so skutecznie zapobiegnie rozpraszaniu ciepła w
    dół stropu, czyli rozwalić istniejące wylewki, ułożyć styropian, wykonać
    nowe wylewki z plastyfikatorem, i na to montować maty. W takim przypadku
    przed rozgrzaniem maty nalezy doprowadzić wylewkę do całkowitego i
    dokładnego wyschnięcia i związania - około 1-2 miesiące w zależności od
    warunków lub wykonać wylewkę z jastrychu szybko wiążącego. Są takie które są
    całkowicie suche i związane w 48 godzin. Stosuje się je do klejenia
    parkietów i podłóg drewnianych, np UZIN NC 170. Koszt takiej wylewki to
    około 100 zł za m.kw lub 100 zł za worek 25 kg. Nie pamiętam w tej chwili bo
    się bezpośrednio wylewkami nie zajmuję.
    --
    Jackare