  • 61. Data: 2012-11-01 18:52:48
    Temat: Re: "rodzina na swoim" albo "mieszkanie dla mlodych" WTF?
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 31 Oct 2012 08:43:46 +0100, ad napisał(a):

    > Prześledzilem cały watek i nadal uwazam, ze to
    > wasparcie dla bankow, a nie dla ludzi. Gdyby bylo dla ludzi to mozna by
    > sie bylo o nie starac bez kredytu.

    Wsparcie dla ludzi byłoby, gdyby rząd dbał o uczciwe płace i miejsca pracy,
    a nie o programy dla banków...
    (by XL)

  • 62. Data: 2012-11-01 19:04:09
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 1 Nov 2012 16:27:41 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > ujmę to tak, ta informacja była kompletną bzdurą :) Panele nie podrożały po
    > wejściu dotacji, w suemi to nawet tanieją powoli, wchodzą kolejne nowe
    > tańsze zestawy także od normalnych producentów a nie sprzedawców co przywożą
    > kontener szajsu z chin z czernionymi farbą olejną kolektorami.

    http://finanse.wp.pl/kat,9231,title,Prawie-6-tys-zl-
    doplaty-na-instalacje-kolektorow-slonecznych,wid,129
    79939,wiadomosc.html?ticaid=1f734
    "Kolektory to jedna wielka sciema
    Posiadam tak kolektor sloneczny do podgrzewanie wody.Rachunek za gaz
    zmniejszyl mi sie o 25zl za dwa miesiace.A wiec rocznie place 150zl mniej.
    Koszt takiego kolektora wyniosl mnie 12 tys, gmina doplacila 5 tys zl, 7
    tys zaplacilem z wlasnej kieszeni. Tak wiec 7tys podzielone przez 150zl to
    46,66.Tak wiec koszt instalacji zwroci mi sie za 46,5 rok.Po 10-ciu latach
    bede musial wymienis kolektor. Jest to jedna wielka sciema ,porostu
    nieoplacalne."

    Potwierdzam - bo mam. Nie za kredyt.

    Adres jak wyżej:

    "U nas we wsi maja zakladac solary. Z poczatku było 300 chetnych , teraz
    zostalo moze ze 100, a i z tego jeszcze sie wykruszy. Zapytajcie sie ludzi
    którzy sie na tym znają, a nie tych co to mają bo tym trudno przyznac sie
    do błedu. Ja mam dobre informacje i sam tez to przeliczałem. Pieniądze
    zainwestowane mogły by sie zwrócic po ok 35-40 latach pod warunkiem ze nie
    bedziemy miec przeglądów i nie bedziemy liczyc zadnych kosztów zwiazanych z
    eksploatacją. I prosze nie piszcie tu o pralkach i zmywarkach bo z tego co
    wiem to tylko ruskie wiatki mialy zasilanie zimna i ciepla wodą. Moze teraz
    niektóre tez mają taką opcję, ale wiekszosc tego nie ma. Nalezy tu jeszcze
    zaznaczyc ze własną wplate nalezy uiścić na samym poczatku . W przypadku
    ogrzewania wody prądem , gazem czy weglem , czy tez drzewem opłaty za to
    rozłozone są na długie lata. O tym nikt tu nie pisze. Naiwni niech
    zakładają, żałowac beda na bank tylko moze sie do tego nie przyznają. "

    "(...)to są masakryczne bzdury. Jak ktoś chce sobie założyć solary to
    proponuję zrobić to za własne pieniądze i wyjdzie go taniej niż z
    "dopłatą". Na "dopłacie" zarabia głównie bank. Bo żeby dostać "dopłatę"
    trzeba wziąć kredyt. poza tym dochodzą dodatkowe koszty które są wymagane
    przez bank co dalej zjada "dopłatę". W efekcie z dopłaty zostaje albo nic
    albo musimy do "dopłaty" dopłacić z własnej kieszeni. Nie dajcie się nabrać
    na tzw dopłatę do kolektorów. Policzcie sami ile to kosztuje."
    (by XL)

  • 63. Data: 2012-11-05 13:45:27
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    >Jota w jotę prawda, podpisuję się.

    reka reke myje, kto o kowalskiego sie martwi?
    kowalski ma dac zarobic a nie my o niego martwic
    toz to stare jak swiat

  • 64. Data: 2012-11-05 13:49:41
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >46,66.Tak wiec koszt instalacji zwroci mi sie za 46,5 rok.Po 10-ciu latach
    >bede musial wymienis kolektor. Jest to jedna wielka sciema ,porostu

    nie wszystko sie robi bo oplacalne lub nie
    teraz mam pieniadze to kupilem kolektory

    kiedys moze nie bede mial kasy to sie bede
    cieszyl z mniejszych rachunkow